Ch.45

337 21 1
                                    

*Yeonhee pov*

Sekarang ni aku ngan Chanyeol oppa ada kat clinic. Luka kat muka Chanyeol taklah teruk sangat tapi bibir dia bengkak dan hidung dia okay. Tapi still need rawatan.

Chanyeol: kan oppa dah cakap tadi luka oppa tak teruk sangat. Kat rumah pun boleh ubat kan?

Aku: bibir oppa tu teruk sangat lah takut koyak.

Chanyeol: kalau Yeonhee kiss semua nya akan sembuh.

Aku: yah! Time ni jugak oppa nak minta kiss ke? Bibir oppa tu dah bengkak. Tak nak ah. Tunggu dah sembuh nanti baru boleh kiss. Kalau saya kiss now takut bibir oppa koyak terus.

Chanyeol: *genggam tangan aku*

Aku: oppa maafkan saya. Kalau tak tentu perkara ni tak akan berlaku. Tak sepatutnya saya tolak sesuatu yang memang dah jadi hak oppa.

Chanyeol: tak oppa yang salah.

Aku: tapi..saya..saya...

Chanyeol: shhh. *letak jari kat bibir ku*

Aku: maafkan Hani dan Suho oppa. Diorang cuma nak pertahankan saya. Saya tahu diorang tak bermaksud buat macam tu.

Chanyeol: oppa sendiri tak salah kan diorang. Segala yang terjadi bersebab. Oppa yang mulakan dulu. Sekarang ni kita pegi kat coffee shop tu. Oppa nak minum.

Aku: ne..

Kat kedai coffee...

Dah 20 minit aku ngan Chanyeol kat kedai ni. Tapi dia belum pesan apa apa. Tadi nak sangat minum coffee. Chanyeol tunggu someone ke?

?: kat sini rupa nya korang berdua..

Suho oppa dan Hani? Buat apa kat sini? Takkan nak buat kecoh kat sini pulak. Tempat ni kan public.

Aku: Suho oppa? Hani? Tolong lah. Saya merayu sangat sangat jangan buat kecoh kat sini. Malu lah orang tengok.

Suho: eh tak.. oppa datang sini bukannya nak buat kecoh.

Hani: yelah babe kitorang datang nak minta maaf kat Chanyeol.

Suho & Chanyeol: *berpeluk*

Aku mimpi ke apa ni? Bagaimana pulak mereka berdua ni boleh saling bermaafan semudah tu? Sedang kan tadi diorang berperang cukup hebat.

Suho: kau okay ke?

Chanyeol: tak lah teruk sangat hyung. Ni bibir ni je bengkak.

Suho: *gelak*

Pelik nye. Kenapa husband aku pun ikut gelak?

Aku: err.. *tak tau nak cakap apa*

Suho: sorry Chanyeol.. Hyung tak sengaja tapi kau jugak yang suruh buat betul betul kan? Biar nampak real.

Aku: apa ni?

Chanyeol: kalau ye pun nak ambil feels dalam watak hyung tu cuba lah berpada pada ni tak macam nak hantar saya pegi duduk hospital seminggu. Nasib baik tak teruk sangat luka kat muka ni. Ingat tau hyung lain kali jangan tumbuk lebih lebih.

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now