Ch.34

261 18 0
                                    

*Yeonhee pov*

Nasib baik ada dia. Kalau tak memang aku dah tergolek kat tangga ni. Dan sekarang ni aku kena pegang tangan dia. Memang dia takkan lepas kan aku pun sebab dia tak nak aku tersandung.

Omma: anak omma ni baru bangun tidur ke?

Chanyeol: macam tu lah omma. Mungkin Yeonhee letih kut. Right yeobo?

Aku: *angguk jelah*

Dah dia mula belakun aku join jelah. Takkan aku nak bemasam muka dengan dia didepan parents kitaorang.

Omma: pegi bawa Yeonhee keruang makan. Appa pegi depan dia nak jemput parents chan.

Chanyeol: appa dan omma saya dah sampai?

Omma: dah. Pegi tunggu kat ruang makan.

Aku: ne omma. Jom oppa.

Chanyeol: okay.

Kat dapur..

Kenapa lama sangat diorang kat depan tu. Aku rasa tak selesa duduk berdua dengan dia. Sebab dia asyik pandang aku je. Ishh omma ppaliwa.

Chanyeol: jangan bagi muka masam tu kat parents kita.

Aku: mana ada muka masam.

Chanyeol: kalau marah kat oppa pun tolong lah cover. But kalau tak nak cover pun takpe. Oppa okay je. Sebab memang salah oppa kan?

Dah dia nak merepek lagi. Aku takkan biarkan parents kitaorang taulah tentang problem kami. And aku taknak parents aku kecewa sebab tanggapan diorang tentang Chanyeol memang tinggi. For my parents Chanyeol tu Mr.Perfect so aku tak nak diorang kecewa biar aku je tau yang Chanyeol tu bukan Mr.Perfect.

Omma: senyap je?

Aku & Chanyeol: *bediri*

Chanyeol: omma?

Mama Park: anak omma. *gosok rambut chanyeol*

Chanyeol: chan bukan budak kecik lagi lah omma dah nak jadi appa dah, masih nak gosok rambut chan.

Mama Park: sekali sekala anggap Chan macam budak budak. Sebelum anak kamu keluar.

Chanyeol: *gelak*

Mama Park: menantu omma sini. *peluk aku*

Aku: *peluk mama park*

Mama Park: dah sihat?

Aku: boleh lah sikit.

Appa Park: dah habis alahan ke?

Aku: adalah sikit sikit.

Appa Park: ohh.

Appa: jemput duduk.

Semua: *duduk*

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now