*Yeonhee pov*
Okay sekarang ni aku kat bilik aku. Sebab Parents Chan dah balik dah like 15 minutes ago. So its time to rest. Penat lah. Chan kat bawah tolong omma basuh pinggan. Aku nak tolong diorang tak kasi sebab aku tak boleh letih sangat. Tapi Chan tu lebih lemah dari aku kut yelah dia dah keluar kan semua makanan yang dia makan.
?: *masuk*
Dia tak nak balik ke? Or dia nak tidur kat sini? Mwo? Takkan kut nak tidur kat sini.
Aku: kau tak balik ke?
Chanyeol: takkan oppa nak balik without Yeonhee. Nanti apa omma cakap.
Betul jugak. Kalau dia balik without aku nanti apa omma cakap? Habis tu dia nak tidur kat mana? Takkan satu katil ngan aku? Aku tak nak lah.
Chanyeol: *berlari masuk jamban*
Dah kenapa berlari masuk jamban tu? Nak buang air besar ke? Tak tutup pintu?
Chanyeol: uwekk.. uwekk..
Aku kena pegi tengok dia. Takkan aku nak biarkan dia muntah muntah macam tu.
Aku: keluarkan je semua tu. *urut belakang dia*
Chanyeol: *masih muntah*
Aku: dah ke?
Chanyeol: *duduk kat lantai*
Aku: takkan nak duduk kat sini pulak?
Chanyeol: oppa tak larat lah. Badan oppa lemah sangat.
Teruk sangat alahan yang kena kat budak ni.
Aku: saya tolong awak.
Chanyeol: takpe.. oppa berat..
Aku: jom lah saya tolong angkat kan. Takkan nak duduk kat sini.
Chanyeol: kejap.. *muntah lagi*
Aku: *urut belakang dia*
Chanyeol: oppa nak cuci mulut kejap.
Aku: *tolong dia berdiri*
Chanyeol: *cuci mulut*
Aku: nah tissue. *bagi tissue*
Chanyeol: gomawo. *lap mulut dia*
Aku: jom saya bawa awak. *tolong bawa dia ke katil*
Chanyeol: *duduk atas katil*
Aku: awak rehat lah dulu. Saya pegi ambil air untuk awak kejap.
Chanyeol: *angguk*
Apesal alahan dia lebih teruk dari aku? Aku muntah waktu pagi je. Kenapa dia muntah waktu malam? Anak omma ni nakal sangat lah. Takkan nak buli appa sampai macam tu?
After a few minutes..
Aku rasa appa dan omma dah tidur. Now aku nak bagi air ni kat dia. Kesian jugak aku tengok dia lemah longlai macam tu. Sedap nye dia baring kat katil tu. Nasib kau still laki aku kalau tak memang kat lantai kau tidur.
Aku: awak nah air.. *bagi air kat dia*
Chanyeol: *duduk*
Aku: minum sampai habis.
Chanyeol: *minum*
Aku: dah saya nak rehat.
Chanyeol: oppa nak tidur kat sini. Boleh tak?
Aku: hmm..
Chanyeol: okay.
Aku: *baring sebelah dia*
Chanyeol: yeonhee?
Aku: *diam je*
Tak nak aku tengok dia. Biar lah dia tidur pandang belakang aku ni je.
Chanyeol: oppa nak minta maaf. Oppa tau oppa salah. Selagi yeonhee tak maafkan oppa dengan ikhlas selagi tu oppa tetap nak cakap benda yang sama.
Aku: awak rehat jelah. Saya nak tidur ni.
Aku tak nak lah bekasar dengan dia waktu macam ni tak sesuai langsung. Dia tengah lemah tu so tak selevel lah nak bekasar dengan orang yang lemah longlai macam dia sekarang ni.
Chanyeol: oppa sayang yeonhee. Oppa taknak yeonhee tinggalkan oppa. *peluk aku*
Tanpa disedari air mata ku terjatuh. Aku tak tau nak buat apa sekarang ni. Aku tak tau kenapa aku susah sangat nak maafkan dia. Everytime aku cuba nak maafkan dia secara ikhlas aku akan ingat balik apa yang dia dah buat kat aku ngan anak aku. Patutkah aku maafkan orang yang kejam macam dia?
Chanyeol: oppa akan tunggu sampai Yeonhee betul betul maafkan oppa. Oppa tak kira sampai bila oppa harus tunggu.
Aku: *diam*
Chanyeol: lusa oppa takde kat korea. Oppa ada tour selama 2 bulan. So oppa takkan balik. Dalam masa 2 bulan tu oppa nak Yeonhee tenang kan fikiran dan tolong belajar maafkan oppa. Oppa mohon sangat sangat ngan Yeonhee. Oppa nak hidup kita seperti sebelum ni. Oppa tak nak Yeonhee buang oppa. So please oppa merayu sangat kat Yeonhee maafkan semua salah oppa. Oppa tau bukan senang nak maafkan orang yang kejam macam oppa ni. Jangan buang oppa dari hidup Yeonhee.
Dia ada tour 2 bulan? And dia nak aku tenang kan diri dalam masa 2 bulan dan belajar untuk maafkan dia? I will try. But if aku tak dapat buat semua tu aku nak berpisah dengan dia. Lepas ni aku takkan tengok dia selama dua bulan so aku boleh jaga baby aku ni baik baik. Kalau dia takde kat sini aku takkan stress macam ni. Dalam masa 2 bulan tu aku dapat buat kandungan aku back to normal.
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...