Ch.31

285 19 0
                                    

*Yeonhee pov*

Dalam bilik ni tinggal aku dan Chanyeol berdua sahaja. Aku tak faham kenapa aku perlu berbincang dengan lelaki yang sudah buat aku terlantar kat katil ni. Aku tak perlu berbincang apa apa dengan dia.

Chanyeol: mianhaeyo..this is all my fault. Oppa memang kejam dengan Yeonhee.

Aku: *ketap bibir*

Chanyeol: hukumlah oppa.. marahlah oppa..dosa oppa pada Yeonhee memang tak boleh ditebus.

Aku: *diam*

Chanyeol: maafkan oppa. *pegang tangan tangan aku*

Aku: jangan sentuh aku! Aku kan perempuan murahan!!

Chanyeol: *diam*

Aku: I.... I dont deserved to be with you. Sebab aku perempuan curang yang tak ada harga diri. I dont deserved to be your wife. Kau tak sepatutnya kahwin dengan perempuan macam aku.

Chanyeol: oppa nak mintak maaf sangat sangat kat yeonhee. Memang salah oppa. Apa perlu oppa buat untuk tebus semua kesilapan itu? Just tell me Yeonhee. Oppa sanggup lakukan apa saja..

Aku: anak aku..

Chanyeol: *tergamam*

Aku: anak kita.. anak aku hampir jadi korban.

Chanyeol: ampun kan oppa. Izin kan oppa untuk jaga Yeonhee sekali lagi. *pegang tangan aku*

Aku: aku penat. Aku nak tidur. *pejam mata*

Chanyeol: *sigh*

After a week....

Dah seminggu aku duduk kat hospital ni. Hari ni aku boleh balik. Chanyeol hari hari ada kat sini teman aku tapi aku anggap je dia tak wujud. Nak halau dia pun takde guna jugak sebab dia takkan balik pun. I'm so sick of him. Hari hari datang sini benda yang sama juga yang dia cakap kat aku. Hari hari nak minta maaf. Takpe lepas ni aku takkan jumpa dia lagi. Aku memang dah tak nak tengok muka dia lagi. After this aku decide nak tinggal dengan Hani. Aku taknak parents aku tau tentang aku dan Chanyeol. Sebab tu aku decide nak tinggal dengan Hani. Tak taulah sampai bila aku akan tinggal dengan Hani.

Chanyeol: nak oppa tolong pack?

Aku: tak payah..

Chanyeol: kan Yeonhee tak boleh banyak begerak.

Aku: takpe sekadar nak pack barang sendiri kan? Tak susah pun. And aku tak perlukan pertolongan kau.

Chanyeol: oppa minta maaf..

Aku: aku dah maafkan..

Chanyeol: tapi..

Aku: susah nak lupa.. I've tried. But its not that easy.

Chanyeol: dah betul betul cuba? Benarkah Yeonhee ikhlas maafkan oppa?

Aku: *sigh*

Chanyeol: sampai bila yeonhee ikhlas maafkan oppa?

Aku: *menjongket bahu*

Awkward silent..

Aku: aku nak balik.

Chanyeol: oppa bawakan bag tu.

Aku: tak payah. Aku boleh bawa sendiri lagipun aku tak akan balik kat rumah kita.

Chanyeol: mwo?

Aku: aku nak tinggal dengan Hani.

Kat luar bilik..

Hani: dah siap pack?

Aku: dah. Boleh kita gerak sekarang?

Hani: boleh.

Chanyeol: aku nak bincang dengan Hyung dan Hani kejap boleh?

Aku: aku tunggu kat lobby lah.

Hani: okay.

*Chanyeol pov*

Suho: nak bincang apa lagi ni Chanyeol?

Aku: mana boleh macam ni?

Hani: dah keputusan dia. Just accept it Chanyeol.

Aku: tapi aku tak setuju.

Suho: keputusan bukan di tangan kau.

Aku: tapi hyung kitorang masih husband and wife. Mana boleh tinggal berasingan. Things will get messy.

Suho: think about her feelings. What she wants and she needs. Ini untuk kebaikan dia juga. Give her some space untuk pulih kan daripada segala luka. Jangan terlalu mendesak.

Aku: tapi hyung..

Hani: jangan lupa Chanyeol.. Yeonhee almost hilang baby. Kau kena faham perasaan dia. Dia tertekan. Dia perlukan masa untuk lupakan tragedi tu.

Aku: aku tak sanggup berpisah dengan Yeonhee. Aku tak mahu dia tinggalkan aku.

Hani: jangan penting kan diri sendiri.

Aku: bukan tu niat aku....

Hani: habis tu kau nak dia menderita? Kau nak dia bagi kau muka masam dia apabila tinggal dengan kau? Bagilah dia masa untuk tenang kan diri.

Aku: aku rindu kat dia yang dulu.

Suho: hyung rasa inilah yang terbaik untuk Yeonhee biarlah dia tenang kan diri dulu. Biar dia lupa kan semua yang terjadi. Bila semua back to normal nanti korang bincang lagi.

Hani: biarlah dia duduk dengan aku dulu. Aku percaya dia akan lebih tenang.

Aku: *diam*

Hani: and please jangan mengadu kat parents dia or parents kau. Nanti kau jugak yang susah.

Aku: *angguk*

Suho: buat masani jangan biarkan parents korang tau problem korang. Nanti masalah ni boleh jadi lebih besar.

Hani: pandai pandai korang berdua lah nak cover macam mana.

Aku: Hani tolong jaga dia baik baik. Kalau ada apa apa just tell me.

Hani: dont worry I will.

Suho: Kitaorang nak gerak dulu. Kalau kau nak balik dorm balik je.

Aku: ne hyung.

Since member aku tau tentang masalah aku ni. Diorang semua layan aku macam orang asing. Sebab tu aku tak balik dorm. Aku tau diorang marah kat aku sebab pukul Yeonhee sampai macamtu. I guess aku kena minta maaf kat semua orang. Aku dah buat member aku kecewa dengan tindakan aku sebab pukul wife sendiri.

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now