*Yeonhee pov*
Dah tiga hari aku tinggal kat rumah Hani ni. Tenang jugak fikiran. Hani kata aku tak boleh banyak bergerak sebab pregnant. So today aku dah boleh start kerja semula.
Hani: kenapa tercegat kat situ?
Aku: *tekejut*
Hani: hahaha sorry sorry.
Aku: kau ni kan suka sangat nak buat aku macam tu.
Hani: hehe.
Aku: *shaking my head*
Hani: jom breakfast aku dah masak untuk kau.
Aku: thank you sebab masak untuk aku.
Hani: hehe takpe kau kan tetamu kat rumah ni.
Aku: later kalau dah habis waktu kerja aku nak tidur kat rumah parents aku.
Hani: kalau diorang tanya pasal Chanyeol macam mana?
Aku: cakap jelah Chanyeol tak balik rumah.
Hani: tapi hari ini Suho oppa cakap diorang takde apa apa jadual.
Aku: aku tak kisah lah diorang free ke tak.
Hani: umm kunci kereta kau ada kat aku. Semalam Suho oppa dan laki kau hantar kereta tu.
Aku: aku tau lah diorang datang semalam.
Hani: habis tu buat apa bekurung kat bilik? Tak baik buat tetamu macam tu.
Aku: aku taknak tengok dia sebab tu aku tak keluar.
Hani: okay makan.
Aku: memang aku nak makan pun.
Hani: *mengeleng kepala*
Skip kat tempat kerja....
Rindu pulak kat kedai ni. But why kedai sunyi je hari ni? Hari ni bukan public holiday pun.
Appa: welcome back my beautiful daughter..
Aku: appa..
Appa: duduk lah.
Aku: kenapa kedai sunyi je?
Appa: tengah hari nanti appa bukak kedai.
Aku: waeyo?
Appa: apa nak sambut anak appa ni lah.
Aku: tak payah sampai macam tu lah appa.
Appa: appa nak jadi halabeoji kut sebab tu nak buat half day je.
Aku: *senyum*
Appa happy lah tu bila aku cakap diorang dah nak jadi datuk dan nenek. Itu je alasan aku nak dapat cuti panjang dari appa.
Appa: morning sick kamu dah okay?
Aku: dah appa.
Appa: baguslah kalau macam tu.
Aku: omma tak ikut ke?
Appa: dia memang nak ikut. Tapi appa tak suruh dia ikut.
Aku: wae?
Appa: sebab omma kau tu bising.
Aku: hahaha appa ni kan.
Appa: masa Yeonhee tak dapat turun kerja seminggu lebih, omma kau bising gila. Appa dah sakit telinga dengar dia cakap nak jumpa dengan kamu.
Aku: maybe omma risau ngan Yeonhee.
Appa: macam tu jugak lah. Ibu mana tak risau when anak dia sakit macam tu. Lagi lagi sakit orang pregnant.
Aku: badan yeonhee just lemah je waktu tu now okay dah.
Appa: Chan jaga kamu dengan baik?
Aku: huh?
Appa: Chan jaga kamu dengan baik ke waktu kamu sakit tu?
Aku: mes...mestilah..
Appa: ohh baguslah kalau macam tu. Betuah appa dapat menantu baik macam tu. Pandai jaga wife, pandai masak, hormat kat orang yang penting Chan tu perfect untuk anak appa ni.
Kalau appa tau apa yang menantu kesayangan dia buat kat anak dia ni. Aku rasa appa takkan dapat maafkan dia kut. Appa menantu appa tu dah buat anak appa menderita dan dia hampir bunuh cucu appa.
Appa: dah kenapa silent je?
Aku: takde lah appa.
Appa: malam nanti appa dan omma ada buat makan malam kat rumah dengan besan appa.
Aku: huh?
Appa: appa jemput mertua kamu makan malam kat rumah. Tadi appa call Chan dia kata dia takde buat apa apa hari ni so family dinner malam ni jadi lah.
Aku: oh baguslah.
Appa: macam tak suka je?
Aku: mestilah suka appa. Yeonhee dah lama tak jumpa mertua Yeonhee.
Appa: bagus lah malam nanti confirm semua orang akan happy sebab tak lama lagi family kita akan ada member baru.
Aku: *senyum*
Appa: anak appa ni macam orang tak makan setahun. Kurus sangat..
Aku: takde lah appa. Since yeonhee selalu muntah muntah tu saya dah takde selera nak makan. Yelah habis makan je buang.
Appa: kesian nya anak appa ni. Dulu omma kamu waktu mengandungkan kamu tak lah teruk macam ni.
Aku: haha maybe sebab Chan kut.
Appa: mungkin jugak. Mungkin waktu omma Chan mengandungkan Chan, omma dia mengalami alahan yang sama seperti kamu alami sekarang.
Since aku dah tau aku pregnant morning sick aku boleh lah teruk jugak. Hani dah naik pening setiap pagi tolong urut badan aku. And aku rasa besalah jugak sebab dia selalu lambat pegi kerja sebab nak tunggu aku habis muntah. But now okay sikit sebab tu dah boleh turun kerja.
Aku: appa kita buka kedai sekarang lah? Nanti dapat tutup kedai awal. Kan appa dah jemput family mertua saya dinner malam ni dapat lah saya tolong omma masak kat rumah.
Appa: okay okay.
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...