Ch.10

351 31 1
                                    

*Chanyeol pov*

Aku tak salah dengar right? Yeonhee dan lelaki tu masih becinta? Tak boleh jadi ni tukan wife aku sekarang. Wei lelaki aku baru je kawin ngan dia beberapa jam yang lalu kau dah suruh wife aku minta cerai kat aku? Lelaki ni memang nak kena. Tapi takpe Yeonhee ada cakap yang dia tak kan cerai dengan aku. Nak sambung dengar lagi lah.

Yeonhee: oppa? Jangan lah buat yeonhee macam ni. Kita dah putus.

Dongwoo: you hurt me badly. Hati oppa retak seribu. Kenapa kita tak ditakdirkan untuk bersatu? Kenapa awak mesti jadi milik orang lain?

Wow! Jiwang jugak lelaki ni eh. Drama sangat dengar diaorang ni cakap macam tu.

Yeonhee: *diam*

Aik? Bini aku diam ni dah kenapa? Kenapa tak jawab soalan jantan tu. Kalau aku memang dah jawab soalan tu. Cakap lah kat dia "memang dah jodoh aku dengan chanyeol kau nak sibuk buat apa?"

Dongwoo: am I not good enough for you? Oppa ni tak layak nak jadi husband yeonhee ke?

Yeonhee: sometimes, love gets too complicated. Cinta tak semesti nya besatu.

Pedas broo. Ambik kau! Bini aku nak move on lah pegi jauh jauh dari hidup dia.

Dongwoo: tapi bagi oppa cinta perlu berakhir di gerbang perkahwinan.

Memang pandai berkata kata jantan ni. Dia bawak gerbang perkahwinan pulak ye? Ahli sastera ke?

Yeonhee: oppa mianhaeyo. Yeonhee tak boleh buat semua tu. Yeonhee dah belajar untuk move on. Yeonhee harap oppa boleh lupakan saya.

Dongwoo: Yeonhee sendiri tahu, cinta bukannya bertulis di papan hitam atau putih. Boleh dipadam bila bila masa sahaja. Tapi bila nama Yeonhee tertulis dihati, bagaimana mungkin oppa padam?

Budak gigi besar ni bawak papan putih dan hitam pulak kali ni. Memang pandai sangat berkata kata.

Yeonhee: Yeonhee pasti masa akan buang nama yeonhee sedikit demi sedikit. Yang penting oppa harus belajar melupakan kisah kita.

Dongwoo: *diam*

Ha! Pandai pun budak tu diam. Kenapa dah abis dialog eh? Takde kata kata yang jiwang dalam otak dia kut.

Yeonhee: saya doakan oppa akan bertemu gadis yang lebih baik. Maafkan saya atas semua yang terjadi. Saya nak masuk dulu.

Kalau macam tu aku pun nak masuk sebelum dia nampak aku yang tengah seronok skoding dia dengan bekas pakwe dia tu.

*Yeonhee pov*

Mulai saat ini jugak aku kan belajar untuk melupakan Dongwoo oppa. Sekarang aku dah jadi wife Chan. Even aku tak suka kat Chan tu tapi aku tau dia seorang yang baik dan dia tak kan tinggal kan aku atas sebab yang tak tentu. Baru first day kawin dah ade macam macam benda terjadi. Baik aku masuk. Dahlah sejuk kat luar tu nak minum something panas lah.

Kat dapur..

Aku: omo! Oppa?

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now