Ch.38

262 17 0
                                    

*Chanyeol pov*

Tinggal sehari je lagi tour kitaorang akan habis. Malam esok last concert kitaorang. Tak terasa jugak masa begitu cepat berlalu. And alahan yang kena kat aku tu dah semakin membaik. Aku dah jarang kena penyakit muntah muntah tu. Fuhh lega jugak lah. Maybe sebab kandungan Yeonhee dah sampai stage 2 kut sebab tu dah takde morning sick or whatever penyakit tu lah. Aku rasa kandungan Yeonhee almost nak masuk 3 bulan kut or memang dah 3 bulan. So that means baby aku nak keluar dalam masa 6 bulan lagi? Omo! Excited nya aku nak jadi appa.

Sehun: hyung?

Aku: *tekejut*

Sehun: kenapa senyum sendiri?

Aku: hyung excited nak balik.

Sehun: nak jumpa wife lah tu.

Aku: mestilah.. lepas ni hyung janji nak jadi husband yang terbaik untuk Ji Yeonhee.

Sehun: baguslah hyung dah berubah nak jadi husband yang lebih baik lagi.

Aku: hyung rasa bersalah sangat dah buat wife hyung macam tu. Hyung harap lepas tour ni relationship hyung dengan wife hyung will back to normal.

Sehun: saya akan tolong doakan hyung.

Aku: gomawo sehun ah.

Suho: yah Chanyeol ah!

Aku: waeyo hyung?

Suho: tadi kau kata nak hyung teman kan shopping baju baby.

Aku: yah saya lupa lah hyung. Okay kita pegi sekarang.

Sehun: nak pegi dah ke? Hyung saya nak join boleh tak?

Suho: well kat luar tu semua orang tengah tunggu kau Chanyeol. Diorang semua nak beli baju baby untuk anak kau jugak.

Aku: yah jinjja?

Suho: *angguk*

Chanyeol: okay lets go then.

At Mothercare...

Baekhyun: Yah Chanyeol ah bukan ke terlalu awal ke nak beli baju baby ni?

Aku: lantak jelah. Aku dah excited..

Chen: kita tak tau lah jantina nya apa.

Suho: kalau korang nak beli baju baby tu beli untuk umur 3 month keatas or setahun ke atas. But baju tu mesti boleh dipakai oleh baby boy or baby girl. So tak payah nak susah sangat nak fikir baju apa yang sesuai untuk baby Chanyeol.

Aku: betul tu hyung. Korang beli jelah baju apa yang nak dibeli. Kalau korang nak beli untuk kedua dua jantina boleh jugak.

Suho: aniya.. mesti beli baju yang dapat di pakai oleh baby girl or boy.

Lay: yah hyung ah saya tetap nak beli satu satu. Who knows anak Chanyeol kembar.

Kai: woah? Saya pun nak beli dua pasang jugak.

Xiumin: okay sekarang ni kita kena beli 2 pasang baju baby. Satu untuk baby boy dan satu lagi baby girl.

Chen: idea yang bagus hyung.

Suho: okay kita beli 2 pasang.

Chanyeol: jangan lah beli yang mahal sangat. Baju tu memang tak dapat di pakai untuk bertahun tahun.

Sehun: saya akan beli baju untuk umur 50 tahun jelah. Saiz badannya takkan berubah confirm.

D.O: kalau macam tu lebih baik kau tak payah ikut shopping tadi.

Sehun: saya gurau jelah.

Baekhyun: dah sekarang ni kita kena berpecah dan pilih baju baby yang ikut taste korang. Nanti manager hyung marah.

After shopping..

After 40 minutes kitaorang kat kedai baju baby tu we decide nak pegi minum sebab letih. Ini je waktu kitaorang nak shopping ramai ramai and without anyone yang tau yang kitaorang ni orang terkenal. Tulah best nya bila ada kat negara orang.

Sehun: saya nak bagi baju baby ni when Ji Yeonhee dah selamat melahirkan. Sebagai hadiah..

Chen: semua orang pun nak plan macam tu jugak.

Sehun: betul jugak.

Kai: Suho hyung mana?

Xiumin: dia pegi mana lagi. Dia call girlfriend dia lah tu.

Baekhyun: tak aku tak puas hati dengan Suho hyung.

Lay: Wae?

Baekhyun: dia kata beli baju baby 2 pasang right? But apa yang kita lihat now dia yang paling banyak beli barang baby.

Aku: betul tu macam dia pulak appa baby tu. Haha maybe dia excited sangat kut.

D.O: kau tak excited ke Chanyeol?

Aku: mestilah excited. Cuma aku tak nak keluar kan banyak duit dulu untuk baby aku tu. Kalau dia dah lahir nanti aku akan beli apa saja untuk dia.

D.O: bagus. Taklah membazir macam Suho hyung.

Suho: Chanyeol?

Aku: ne?

Suho: tadi aku tengah on the phone with Hani. Dia cakap wife kau masuk hospital.

Aku: mwo?

Suho: dia pengsan sebab terlampau letih.

Aku: kenapa Hani tak call saya?

Suho: Yeonhee taknak kau tahu tentang ni dia nak kau focus untuk last concert esok.

Aku: hyung boleh tak saya balik Korea sekarang?

Suho: mwo?

Aku: please? Saya nak jaga dia kat hospital.

Baekhyun: pegi jelah. She need you. Dont worry concert tu akan okay without kau. Lagi pun kau memang selalu takde kat concert right?

Aku: yah tukan sebab saya sakit.

Suho: okay sekarang ni kita balik ke hotel. Chanyeol kau pack je barang kau then pegi balik Korea.

Aku: gomawo hyung ah.

Suho: dah jom balik.

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now