Ch.23

274 17 0
                                    

*Yeonhee pov*

Beep...beep..

Message from: Dongwoo oppa.

Yeonhee.. Oppa sayang kat Yeonhee. I'm really sorry for what had happened. Segala yang yeonhee tengok tadi bukan kehendak hati. Percayalah kat oppa. Kalau oppa dapat putar kan waktu oppa takkan buat benda tu. And now I can only leave it all behind. Because I can't go back no matter how.

Senang je dia nak mintak maaf kat aku? Aku confused lah nak percaya kat dia atau tak.

Beep..beep..

Message from: Dongwoo oppa.

I'm so sorry. Hanya itu yang oppa mampu ucapkan. Memang salah oppa. Oppa bodoh. It's hard to accept but I can't change the past. Apa yang berlaku siang tadi bukannya sengaja. Semua nya terjadi secara tiba tiba bila oppa nak buang rasa sakit hati dan pedih dihati. Sakitnya bila orang yang kita sayang menjadi milik orang lain. Oppa takkan buat benda tu lagi. Apa yang berlaku siang tadi adalah satu kesilapan. Given a chance, people can change. Oppa juga. Jadi oppa merayu berilah oppa peluang untuk buktikan yang oppa memang betul betul sayang kat yeonhee.

Maybe aku perlu maafkan dia kut. Kesian kat dia. Aku faham perasaan dia walaupun aku rasa kecewa dengan apa yang aku nampak siang tadi.

Reply to: Dongwoo oppa.

Oppa. Saya dah maafkan oppa. Oppa tak perlu buktikan yang oppa sayang kat saya. Saya wife Chanyeol. Chanyeol oppa is my husband so oppa tak payah nak buktikan cinta oppa kepada saya. Saya harap oppa boleh lupa kan saya. Hubungan kita sudah lama putus so I hope oppa janganlah panjang kan cerita lama. Saya dah lama lupa kan oppa. Sekarang ni saya sayang kan husband saya with all of my heart. There is no space for other guy. For me he is the one. The perfect one for me so I hope you will get someone who are better than me.

Harap harap lah Dongwoo dapat lupakan aku selepas baca message aku tu.

Chanyeol: buat apa tu? Busy sangat layan phone. Oppa suruh baring ngan oppa kan?

Aku: saya baca message dari Dongwoo oppa.

Chanyeol: dia nak apa lagi?

Aku: dia nak mintak maaf tu je.

Chanyeol: dah tau buat salah tak payah nak mintak maaf sangat.

Aku: biarlah oppa. Saya dah maafkan dia.

Chanyeol: orang macam tu tak payah nak dimaafkan. Suka sangat nak tengok rumah tangga orang hancur.

Aku: oppa? Jom tidur saya letih lah. *baring sebelah dia?

Chanyeol: kalau dia message lagi jangan reply.

Aku: ne oppa. *peluk dia*

Chanyeol: rindu nye. *cium dahiku*

Aku: jaljja oppa.

Chanyeol: jaljja jagi. *peluk aku*

After three days...

Today aku cuti. Dapat jugak rehat kat rumah. Oppa kerja tak? Kerja kut. Since aku dah kerja ni aku tak tau jadual laki aku sendiri.

Chanyeol: morning jagi?

Aku: morning yeobo. *senyum*

Chanyeol: *kiss pipi aku*

Aku: oppa kerja?

Chanyeol: yeap. Oppa ada interview later. *duduk*

Aku: ohh okay.

Chanyeol: how about you? Cuti eh?

Aku: yeap. Nak rehat.

Laki aku pun tak tau bila aku kerja or day off aku. Nampak sangat dia pun busy macam aku jugak.

Chanyeol: baguslah macam tu. Kesian oppa tengok wife oppa ni. Everytime balik rumah confirm muka masam je.

Aku: eh mana ada masam.

Chanyeol: oppa gurau jelah. So breakfast for today is?

Aku: apple pie and jus apple.

Chanyeol: okay.

Aku: oppa balik lewat ke?

Chanyeol: hmmm tak tau.

Aku: oppa interview pukul berapa?

Chanyeol: pukul 11 nanti. *sambil makan*

Aku: oppa pegi interview pakai baju ni je?

Boleh ke interview pakai baju takde lengan and seluar pendek?

Chanyeol: tak boleh ke?

Aku: itukan interview.

Chanyeol: interview tu untuk dalam radio jelah bukan orang nampak oppa pakai apa.

Aku: nanti orang tangkap gambar oppa macam mana?

Chanyeol: biarlah oppa tak kisah pun. Once in a lifetime nak try macam ni.

Aku: *shaking my head*

Chanyeol: umm nanti kalau jagi sorang sorang tolong lock semua jendela dan pintu.

Aku: saya tau lah oppa.

Chanyeol: oppa takut orang yang tak dikenali ganggu yeonhee.

Aku: saya pandai jaga diri lah.

Chanyeol: yeke? Waktu kecik kecik dulu oppa jugak yang backup dia.

Aku: itukan waktu kecik kecik.

Chanyeol: yelah tu. Dengan baju princess jugak oppa selamat kan yeonhee.

Aku: oh time tu saya ingat. Saya kena buli oleh budak gemuk tu. Lepas tu oppa datang dengan baju princess terus marah budak tu. Nasib baik budak tu tak gelak waktu tengok oppa pakai baju princess. *ketawa*

Chanyeol: nak buli oppa lah tu. Yelah oppa sanggup buat apa je untuk yeonhee. Oppa tak kisah kalau budak gemuk tu nak ketawakan oppa asalkan dia tak ganggu yeonhee lagi.

Aku: yelah tu. Makan cepat nanti lambat nak pegi interview.

Chanyeol: ye ye oppa makanlah ni jagi.

[C] Mr.Perfect 「chanyeol」Where stories live. Discover now