*Chanyeol pov*
Aku tak sabar nak dengar berita gembira tentang baby aku. Agak agak apa lah yang Yeonhee nak cakap tu.
Yura: cepat lah.. tak sabar ni.
Yeonhee: semalam saya buat pemeriksaan ultrasound then doctor found something.
Aku: doctor jumpa apa?
Yeonhee: two heart beat.
Appa Park: mwo?
Omma: omo! *peluk mama park*
Yura: macam tak percaya je.
Aku: two heart beat?
Yeonhee: yeap. You are going to be a father to two babies after this.
Aku: baby kita kembar?
Yura: yah! Takkan tu pun tak faham.
Aku: jinjja?!
Yeonhee: *angguk*
Aku: gomawo jagi ah. *peluk dia*
Yeonhee: *senyum*
Aku: oppa happy sangat *cium dahi dia*
Yeonhee: *senyum*
2 baby kembar? Rasa macam tak percaya yang aku akan jadi appa untuk 2 baby lepas ni.
Skip at night...
*Yeonhee pov*
Lepas ni aku kena jaga kandungan ku. Aku taknak masuk hospital lagi sebab letih or apa saja yang boleh buat aku masuk hospital sebelum my due date.
Hani: kau dengar tak apa yang ku cakap ni?
Aku: kau cakap apa?
Hani: tu lah kau asyik berangan je.
Aku: yelah yelah.. sorry kau cakap apa tadi?
Hani: lepas ni kau balik lah kan kerumah korang?
Aku: aku belum ready lagi nak tinggal ngan dia. Aku nak tinggal ngan kau lepas ni.
Hani: kau ngan dia kan dah bebaik?
Aku: kitaorang memang dah okay tapi tak semesti nya aku dah accept dia with all of my heart.
Hani: jadi kau tetap nak bepisah dengan dia?
Aku: biarlah aku fikir dulu tentang tu. Sebab tu aku nak tinggal kat rumah kau lepas keluar dari hospital ni.
Hani: kau kena fikir masak masak babe. Sekarang ni kau ada 2 baby dalam perut kau tu. Kau sanggup ke jadi single mum untuk dua baby tu?
Aku: mestilah aku sanggup tukan anak aku.
Hani: diorang kan ada appa.Takkan kau tak suruh anak kau jumpa appa dia.
Aku: takkan aku kejam sampai macam tu sekali. Taklah Chanyeol ada hak nak jumpa anak dia.
Hani: kau dah tak sayang kat husband kau ke?
Aku: tak taulah nak jawab apa. Tak kut..
Hani: kau ni gila lah. Takkan kau tak sayang laki kau.
Aku: aku tak tau lah feeling aku kat dia macam mana. Lepas apa dia buat kat aku hati aku terus jadi batu.
Hani: kau ni memang dah maafkan dia ke belum?
Aku: aku ikhlas maafkan dia.
Hani: habis tu kenapa tak terima dia je?
Aku: I'm not ready. Aku takut perkara yang sama akan berlaku lagi. Aku tak nak nanti aku dan anak aku jadi mangsa.
Hani: babe aku yakin Chanyeol dah berubah. Dia takkan buat kau macam tu lagi. And now kau dah pregnant kut dia takkan buat macam tu.
Aku: biarlah aku fikir kan dulu.
Hani: nasib baik Chanyeol balik rumah sekejap. Kalau dia ada kat sini dengar apa yang kau cakap ni confirm dia sedih or kecewa.
Aku: biarlah dia balik. Aku tau dia letih. Jetlag dia pun belum habis lagi tu. Biar dia rehat kat rumah dulu.
Hani: aku tau kau masih care kat laki kau.
Aku: care tu memang lah tapi tak semestinya aku sayang.
Hani: tak faham ah ngan kau ni.
*Chanyeol pov*
So Yeonhee ada niat nak berpisah ngan aku? Dia belum boleh terima aku lagi eventho dia dah maafkan aku? And dia memang tak sayang kat aku lagi? Apa aku dah buat ni. Aku dah buat wife aku sampai macam ni? Aku taknak berpisah ngan dia lagi cukup lah almost 2 bulan kitaorang dah berpisah aku tak nak berpisah ngan dia untuk selama nya. Aku memang tak dapat nak hidup kalau dia nak berpisah ngan aku. I need to do something. Aku mesti buat sesuatu untuk dapat kan hati dia balik and aku mesti buat dia sayang kat aku macam dulu. Okay sekarang ni aku kena masuk kedalam. Buat macam takde je. Buat macam aku tak dengar apa yang diorang bincang kan.
Aku: *masuk*
Hani: Chanyeol?
Aku: *senyum*
Yeonhee: cepatnya oppa sampai?
Aku: oppa balik rumah just nak hantar luggage tu je and nak mandi.
Yeonhee: oh no wonder sekejap je.
Hani: babe laki kau dah ada ni. Aku balik dulu lah eh? Esok kau dah boleh balik so kau fikir kan apa yang aku cakap tadi eh?
Yeonhee: cepatnya kau nak balik?
Hani: kan husband kau ada kat sini takkan aku nak kacau daun pulak. *sengih*
Aku: *senyum je*
Yeonhee: yelah yelah kau balik je.
Hani: Chanyeol saya nak balik dulu. Pandai pandai awak lah jaga wife awak yang degil ni.
Yeonhee: mulut kau busuk kan?
Hani: saje je nak cakap macam tu supaya kau ubah fikiran kau tu. Dah lah aku nak balik. Jumpa nanti.
Yeonhee: pegi jelah. Menyampah aku tengok kau.
Hani: *gelak then terus keluar*
Aku: Yeonhee ngan Hani bincang apa? Ubah fikiran? Tentang apa?
Yeonhee: *diam*
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...