*Hani pov*
Aku kesian tengok Yeonhee. Wajah nya lebam lebam. Aku tak tau pulak Chanyeol boleh buat dia macam ni. Aku ingat Chanyeol seorang yang perfect and dia memang terbaik untuk Yeonhee tetapi dia lah lelaki paling kejam yang pernah aku jumpa. Sanggup pukul wife dia sampai terlantar kat katil hospital tidak sedarkan diri. Apa masalahnya dengan Yeonhee sampai dia tergamak besikap seperti binatang? Sepatutnya dia melindungi Yeonhee ini tidak dia dah buat Yeonhee lebam lebam.
Aku: dah jangan nangis. Tak ada gunanya kau nak nangis untuk lelaki kejam macam Chanyeol.
Yeonhee: Hani.. Aku nak lupakan semua yang telah terjadi. Tolong aku.
Aku: aku tak akan biarkan kau lalui derita ni seorang. Aku akan selalu ada untuk temankan kau.
Yeonhee: sudah nasib aku begini hani.
Aku: yeonhee sabar okay?
Aku tau dia tidak cukup kuat untuk berdepan dengan semua ni.
Yeonhee: *mengerang sakit*
Aku: yeonhee?
Yeonhee: kenapa aku susah nak bergerak ni? Kenapa dengan aku?
Aku: jangan banyak begerak. Kau bleeding tadi but its okay baby kau selamat.
Yeonhee: mwo? Aegi?
Aku: kau pregnant takkan kau tak tau?
Yeonhee: aku tak tau.
Aku: nasib baik aku sampai cepat kalau tak baby kau tak dapat diselamatkan. Even kandungan kau baru masuk 2 weeks then masih lagi dapat diselamat kan. Mostly orang yang baru pregnant macam kau ni kandungan dia memang tak kuat but baby kau kuat sangat.
Yeonhee: aku pregnant?
Aku: kau kena jaga baby tu baik baik sebab kalau kau jatuh lagi baby kau memang tak dapat lagi diselamatkan.
Yeonhee: aku taknak baby ni.
Aku: mwo? Wae? Itukan anak kau.
Yeonhee: aku benci kat baby ni sama macam aku benci kat appa dia.
Aku: babe aku tau kau benci kat husband kau sekarang ni. But baby ni bukti cinta korang.
Yeonhee: bukti cinta kitaorang? Kalau dia cinta kat aku dia takkan buat aku macam ni lah. Dia takkan tuduh aku curang aku tak buat benda tu.
Aku: babe kau jaga baby tu. Cuma dia yang kau ada. And sekarang ni please cerita kat aku apa yang berlaku. Kenapa Chanyeol tuduh kau curang and buat kau sampai macam ni?
Yeonhee: dah nasib aku begini.
Aku: tapi kenapa?
Yeonhee: mungkin aku bukan isteri yang perfect bagi dia. I dont deserved to be his wife.
Aku: aniya! Kau perfect kau wife yang paling baik. Cuma Chanyeol yang buta tak nampak kebaikan kau.
Yeonhee: *diam*
Aku: Suho oppa sedang cari Chanyeol sekarang ni. Dia takde kat dorm. Suho oppa nak face to face ngan dia. Dia nak tau apa yang sebenar nya yang terjadi. And dia nak selesai kan semua perkara ni.
Yeonhee: takpe tak payah susah susah nak buat sampai macam tu. Aku nak lupakan semua yang terjadi. Aku dah tak nak jumpa dia lagi.
Aku: tapi kes ni berat. Ini kes dera. Pihak hospital maybe akan bertanya tentang perkara ni.
Yeonhee: Hani please.. aku tak nak buat keadaan semakin complicated. Aku tak nak jugak perkara ni jadi buruk kalau pihak media tau.
Aku: jadi kau nak biarkan Chanyeol lepas begitu saja? Kau sanggup biar dia lepas tangan macam tu je?
Yeonhee: biar je lah.
Aku: tapi babe..
Yeonhee: hani please lah. Aku merayu kat kau. Biarlah perkara ni jadi rahsia antara kita berdua. Jangan sampai parents aku tau.
Aku: aku tak setuju dengan keputusan kau.
Yeonhee: please lah hani. Kalau kau kawan aku biarlah cerita ni tamat kat sini je. Please jangan biar kan parents aku tau tentang ni.
Aku: okay kalau itu yang kau nak. But kerja kau macam mana? Aku nak jawab apa?
Yeonhee: nanti pandai pandai aku bagitahu appa aku.
Aku: okay sekarang kau rehat. Jangan banyak gerak. Kesian kat baby tu.
Yeonhee: okay.
Aku: aku nak keluar kejap.
Yeonhee: okay.
Kat luar..
On the phone with Suho oppa.
Aku: awak Yeonhee dah sedar.
Suho: jinjja? Thank god. But oppa masih tak tahu Chanyeol kat mana. Phone tak angkat kat dorm pun takde. Kat rumah dia pun takde. Tak tau lah dia lari kat mana.
Aku: oppa.. I want to tell you something.
Suho: waeyo? Just tell me.
Aku: yeonhee pregnant baru 2 minggu.
Suho: jinjja?
Aku: iye. But dia almost hilang baby tu sebab Chanyeol.
Suho: mworago?
Aku: Chanyeol pukul Yeonhee.
Suho: yah! Jinjja? Are you sure?
Aku: yeonhee terlantar atas katil sekarang ni. Tak cukupkah itu sebagai bukti? She told me that. Itupun setelah saya paksa. And you know what? Yeonhee taknak panjangkan issue ni. Dia tak nak orang tahu dia dipukul. She just want to forget everything.
Suho: waeyo?
Aku: sebab Chanyeol sangka Yeonhee curang dengannya. Tapi semua tu just salah faham. Chanyeol terus buat tuduhan melulu.
Suho: I need to meet him now. Oppa sendiri akan pastikan dia menyesal sebab buat yeonhee macamtu.
Aku: ne oppa.
Suho: oppa rasa oppa tau dia kat mana.
Aku: okay.
Suho: I'll call you back later.
Aku: ne.
End on the phone..
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanficStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...