*Author pov*
Airmata Yeonhee jatuh tanpa dapat dikawal lagi. Tuduhan Chanyeol memilukan hati Yeonhee. Ini bukan kali pertama. Malah, Chanyeol pernah mengaku dia tersalah langkah. Dan kini Chanyeol mengulangi kesilapan yang sama? Tubuh Chanyeol sudah tegak. Berdiri betul betul depan Yeonhee. Jarak mereka hanya dua kaki sahaja. Debaran di dada Yeonhee semakin kencang.
Chanyeol: kau kata aku fitnah? Mata ni sendiri yang jadi saksi tahu tak? Dalam senyap kau berjumpa dengan dia!
Diam. Mulut Yeonhee berat. Terasa tidak berdaya mempertahankan diri. Tidak mampu membuktikan dirinya tidak bersalah.
Chanyeol: kenapa? Masih tak mahu mengaku? Atau kau sebenarnya terkejut kerana tembelang kau dah pecah?
Yeonhee: Memang... Memang betul kami berjumpa. Tapi saya cuma tolong Dongwoo oppa. Dia dalam kesusahan.. dia perlukan pertolongan saya.
Chanyeol: Sudah! Kau ingat aku nak percaya pembohongan kau? Dasar perempuan murahan!
Hancur hati Yeonhee sebaik ayat itu terlucut daripada bibir Chanyeol. Luluh jiwanya. Apabila kesetiaannya diletak ditempat paling bawah apa lagi yang tinggal?
Chanyeol: Isteri apa kau ni?
Tubuh Yeonhee berasa lemah longlai.
Chanyeol: Jadi betullah waktu tu Dongwoo masuk kerumah ni?
Yeonhee mendongak. Benar benar tidak sangka Chanyeol tahu kedatangan Dongwoo waktu tu.
Chanyeol: Jawab Yeonhee!
Yeonhee: Dia datang...tapi...
Belum sempat ayat Yeonhee habis, pipi nya sudah terasa pijar. Tamparan Chanyeol begitu kuat hingga tubuh nya terlentang kebelakang. Sakitnya menular ke setiap sendi. Pandangannya berpinar beberapa saat. Dia cuba bangun tapi tidak berdaya.
Chanyeol: perempuan murahan! *menunjak nunjal kepala yeonhee*
Tangisan Yeonhee meledak. Parahnya jiwa. Tiadakah peluang untuk dia membela diri? Kenapa Chanyeol menghukum tanpa usul periksa?
Chanyeol: kau memang perempuan takde maruah. Menyesal aku kawin ngan kau dulu! *kepala yeonhee ditolak sekuat hati*
Tubuh Yeonhee terjelepuk dilantai sekali lagi. Maruahnya sudah tiada di mata Chanyeol. Inikan pula air mata. Langsung tidak memberi sebarang simpati. Malah lebih mengundang kemarahan. Bagi Chanyeol air mata itu hanya lakonan. Penuh kepura puraan. Wajah naif dan polos Yeonhee selama ini hanya topeng untuk memastikan rancangannya berjalan lancar. Kini wajah itu semakin menyakit kan hati.
Yeonhee: itu yang oppa tahu kan? Menghukum tanpa usul periksa.
Entah dari mana datangnya kekuatan untuk meluahkan perasaan.
Chanyeol: kurang ajar kau! *mengangkat tangan tinggi*
Yeonhee: pukullah kalau itu dapat puaskan hati oppa. Oppa memang kejam. Berani sakiti wife sendiri.
Darah panas sudah mendidih. Pipi Yeonhee ditampar lagi.
Chanyeol: diam! Kau tak layak nak cakap macam tu kat aku!
Yeonhee: saya tak salah. *memegang pipinya*
Chanyeol: Diam! Kau tak layak bersuara. Perempuan macam kau memang layak kena pukul.
Yeonhee: oppa kejam! Oppa memamg kejam!
Chanyeol: mwo?!
Yeonhee: oppa takut dengan bayang bayang sendiri.
Tangan Chanyeol lebih pantas. Pipi Yeonhee ditampar berkali kali. Ada darah merah yang menyembur. Tidak cukup dengan itu kepala Yeonhee dihentak ke lantai tanpa belas kasihan.
Yeonhee: oppa...jangan...
Chanyeol: Rasakan! Aku akan pastikan kau terseksa dan merana!
Chanyeol keluar dari rumah dengan amarah yang menjulang. Tubuh Yeonhee benar benar terseksa. Dalam kesakitan dia mengensot mahu mencapai handphone. Hanya nama Hani yang terlintas. Tangannya terketar ketar.
Skip..
*Yeonhee pov*
Perlahan lahan aku membuka mata. Cahaya yang silau membuatkan aku pejam semula. Aku perlahan lahan membuka mata ku sekali lagi. Pandangannya kabur.
Hani: Yeonhee?
Aku: Hani?
Hani: kau okay ke? Atau nak aku panggilkan doktor?
Aku: aku dimana?
Hani: hospital.
Aku: mwo? Hospital?
Hani: rehat dulu. Kau kena banyak berehat.
Aku: kenapa dengan aku? Dahi aku berlapis?
Hani: bila aku datang.. kau dah pengsan. Pintu rumah kau tak berkunci so aku masuk jelah.
Aku: *try nak bangun*
Hani: Yeonhee..
Aku: aku haus.
Hani: *tolong aku duduk*
Aku: *duduk*
Hani: nah minum. *menyuakan straw ku mulut ku*
Aku: terima kasih sebab tolong aku. Kalau kau tak ada entah apa jadi dengan aku. Kamsahmnida.
Hani: aku kawan kau.
Aku: aduh.. *terpegang pipi aku*
Hani: kau sakit? Aku boleh panggilkan doktor.
Aku: aniya.. aku okay.
Hani: apa yang berlaku sebenarnya?
Silent...
Hani: kenapa sampai begini?
Aku: aku... aku jatuh tangga.
Hani: alasan kau tak masuk akal langsung lah. Aku bukan budak lima tahun yang senang senang boleh ditipu.
Perlukah aku bongkar kan kebenaran yang melukakan aku ni? Perlu ke aku bercerita tentang sikap buruk husband aku?
Hani: why couldnt you tell me the truth. What happen? Jangan tipu aku yeonhee. Aku boleh agak apa yang berlaku.
Aku: *diam*
Hani: dia pukul kau kan?
Aku: *shaking my head*
Hani: aku tahu dia pukul kau!
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...