*Yeonhee pov*
Dah seminggu aku kerja dengan appa. Letih tu confirm lah kan sebab dah memang namanya kerja. Hari ini aku kena balik awal sikit sebab Chan oppa balik awal dari tempat kerja dia. Kalau Chan oppa balik lewat aku akan balik sekejap kat rumah omma nak teman omma. Hmmm~ dinner dah. Now masa nak sweet sweet ngan oppa. Sesuatu yang aku baru perasan tentang Chan oppa dia suka sangat layan K-Drama cerita romantic pulak tu. Waktu dia free dia akan tengok drama drama macam tu. Maybe sebab tu dia sweet sangat kut.
Chanyeol: baring kat peha oppa. *tepuk peha dia*
Aku: mwo?
Chanyeol: cepat. *focus kat tv*
Aku: *baring kat peha dia*
Chanyeol: *main rambut aku*
Aku: oppa?
Chanyeol: hmm? *focus kat tv*
Aku: kenapa oppa suka sangat layan drama macam ni?
Chanyeol: oppa kan actor so kena banyak tengok drama macam ni.
Aku: drama romantic?
Chanyeol: yeap.
Aku: oppa nak belakun drama romantic lagi ke?
Chanyeol: buat masa ni belum ada lagi tawaran yang macam tu.
Aku: oppa nak ke belakun drama romantic?
Chanyeol: memang lah. Boleh peluk peluk.
Aku: kalau macamtu saya pun nak jadi pelakun jugak dapat peluk peluk.
Chanyeol: jealous lah tu.
Aku: memang lah saya jealous.
Chanyeol: lepas ni oppa takkan accept tawaran drama romantic lagi jangan risau okay?
Aku: kenapa?
Chanyeol: sebab oppa dah puas buat semua benda tu before kawin. Lepas ni oppa nak try pulak action.
Aku: mwo? Action?
Chanyeol: nak buat something yang mencabar.
Aku: habis tu kenapa tengok drama romantic?
Chanyeol: sebab nak improve oppa punya skills lah. Nak sweet sweet dengan wife mestilah kena tonton banyak drama romantic supaya boleh jadi lebih romantic.
Aku: yelahtu.
Chanyeol: umm esok oppa free nak jalan jalan tak?
Aku: pegi mana?
Chanyeol: tempat yang interesting.
Aku: okay then. Nanti saya message appa. Nak ambik off day.
Chanyeol: okay.
Aku: oppa saya mengantuk lah jom tidur.
Chanyeol: oppa masih nak tengok drama ni. Yeonhee tidur lah kat atas.
Aku: nak tunggu oppa.
Chanyeol: then tidur je kat peha oppa tu nanti oppa kejut kan.
Aku: okay then.
After 20 minutes..
*Chanyeol pov*
Now drama dah habis. Its time to sleep. Sedapnya wife aku ni tidur. Confirm letih sangat ni. Hmm malas ah nak kejut kan dia. Lebih baik aku angkat dia je.
After a few seconds..
Cantik jugak dia waktu tidur eh? Tak sangka pulak aku kawin dengan perempuan yang dah jadi teman hidup sejak dia lahir lagi and tak sangka jugak dia boleh fall in love kat aku.
Yeonhee: oppa?
Mengigau ke apa bini aku ni? Mata dia masih tetutup.
Yeonhee: Dongwoo oppa..
Kenapa dia sebut nama jantan tu? Dia masih ada feeling kat jantan tu ke?
Yeonhee: oppa saya sayang kan oppa jangan tinggal kan saya.
Mwo?! Jadi selama ni dia tipu aku je? Dia masih ada perasaan dengan jantan tak guna tu? No no aku tak nak kasar kasar dengan dia. Lebih baik aku tanya kat dia esok. Dia cuma mengigau aku tak boleh jump to conclusion. I have to ask her properly aku tak nak dia benci aku.
Esok..
*Yeonhee pov*
Sejuk nye pagi pagi macam ni. Hai? Oppa belum bangun lagi ke. Hmm~ confirm dia yang angkat aku semalam. Nak kacau dia tidur lah. Hehe..
Aku: oppa? *back hugging*
Chanyeol: *no reaction*
Takkan tak nak bangun kot? Selalu dia bangun terus bila aku peluk dia waktu dia tidur. But now kenapa tak bangun?
Aku: oppa bangun lah. *masih peluk dia*
Chanyeol: jangan kacau oppa lah. Oppa nak tidur!
Main kasar nampak. Dah kenapa dengan laki aku ni? Period ke?
Aku: okay then kalau oppa tak nak bangun. Saya taknak bagi morning kiss.
Chanyeol: *no reaction*
Woah? Daebak! Ini bukan laki aku ni. Kalau dia laki aku confirm dia terus bangun bila aku cakap nak bagi free kiss pagi pagi macam ni. But why hari ni tak nak?
Skip..
Its time to breakfast. Aku baru je siap masak nasi goreng kimchi. Tapi laki aku belum jugak turun. Kenapa dengan dia eh? Now aku nak kejut kan dia. Kut kut dia belum bangun.
Dalam bilik..
Belum bangun lagi? Dah kenapa dengan laki aku ni? Sakit ke?
Aku: oppa bangun lah saya dah masak breakfast untuk oppa.
Chanyeol: hmm. *gosok mata dia*
Aku: saya masak nasi goreng kimchi untuk oppa. Jomlah breakfast.
Chanyeol: tunggu kat bawah. Oppa nak mandi.
Aku: okay.
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
Fiksi PenggemarStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...