GINNY'S POV
Ik open mijn ogen en ze ontmoeten de felgroene ogen van Harry. "Weet je, staren is onbeleefd." zeg ik snel proberend de blos op mijn wangen te bedekken. "Ik staarde niet, ik observeerde je schoonheid gewoon." zegt Harry met een hese ochtend stem. Nu worden mijn wangen echt knalrood. "Je bloostm weet je dat?" plaagt Harry. Ik pak een kussen en sla hem.
Harry pakt mijn polsen vast en trekt het kussen uit mijn handen. "Ik weet een leukere manier om de dag te starten." Hij trekt mij naar zich toe en kust me. Ik vlecht mijn handen in zijn zwarte haar en vergeet de wereld om mijn heen.
Ik kom langzaam los van Harry en kijk hem aan. "Ik heb best wel honger." Harry schiet in de lach en stapt uit bed. hij gooit mijn een oversized sweater toe, ik trek hem over mijn hoofd en stap uit bed.
Harry gooit broodjes in de oven terwijl ik de eieren met spek bak. Ik schuif het ontbijt op de borden en zet ze op tafel. Terwijl ik mijn ontbijt langzaam opeet, denk ik aan de bruiloft. "Harry?" Hij kijkt op ten teken dat hij luistert. "Moeten we niet een keer beginnen met het plannen van de bruiloft?" vraag ik. Harry knikt instemmend. "Daar kunnen we anders vandaag wel mee beginnen, we hebben toch niks te doen." zegt hij vragend. Ik knik instemmend.
Ik schuif mijn laatste hap naar binnen en ruim de borden op. Harry pakt ondertussen een stuk perkament. "We moeten een datum, locatie, gastenlijst en natuurlijk de kleding hebben." ratel ik op. "Gin, rustig!" lacht Harry. "Ik wil gewoon dat het perfect wordt." zucht ik. "Het is al perfect omdat jij er bent." zegt Harry. Ik lach en geef hem een knuffel.
"Oké, nu even ter zake, wat wordt de datum?" ik breng ons gesprek weer terug naar de bruiloft. "Ik wil graag dat het mooi weer is." zegt Harry. "Zullen we het dan eind mei doen?" vraag ik. Harry knikt instemmend. Het rest van het plannen duurde meer dan 4 uur. We moesten de locatie uitzoeken, kijk wie er allemaal kwamen en natuurlijk moest ik als kijken wat voor soort jurk ik wil.
"Nou alles op een rijtje." zegt Harry. "De datum is 23 mei geworden, de bruiloft vind hier in de tuin plaats, de gastenlijst is zo goed als klaar maar we moeten nog wel de uitnodigingen versturen." Lees ik voor. "Dan heeft Hadewygh wel veel te doen, misschien kunnen we de uil van Hermelien en Ron lenen?" zegt Harry druk schrijvend. "Ik ga zo wel eventjes langs, dan kan ik gelijk de uitnodiging afleveren." Stel ik voor. Harry glimlacht "Weet je al wanneer je je jurk gaat uitzoeken met Hermelien en Loena?"
"Ja, ik ga vragen of ze dit weekend meegaan naar een boetiekje op de Wegisweg." "Mag ik mee?" vraagt hij met een plagende grijns. "Nee, je gaat maar lekker iets doen met de jongens, ik hoor dat ze iets leuks voor je in gedachten hebben." Knipoog ik. Harry kreunt en laat zijn hoofd op zijn armen vallen.
"Je zou toch denken dat de persoon die de wereld meerdere malen gered heeft van de duisterste tovenaar ooit, een vrijgezellenfeestje wel kan overleven." Zegt ik pestend. "Spreek voor je zelf, je kent Ron, hij heeft vast iets idioots gepland." hoor ik Harry vermoeiend zeggen. Nu begin ik echt hard te lachen, gewoon bij de gedachte dat uitgerekend mijn broer een vrijgezellenfeestje moet gaan organiseren.
Harry komt omhoog en kijkt me met een moordende blik aan. Ik grijp snel de uitnodiging voor Hermelien en Ron van tafel en sprint weg. Ik hoor Harry nog wat roepen maar ik ben de deur al uit voordat ik kan reageren.
***
Ik druk op de bel en Hermelien doet open. "Ginny, wat doe jij hier?" Ze stapt opzij zodat ik het huis binnen kan lopen. "Ron! Je zus is hier." Nog geen 2 seconden later hoor ik ontzettend veel lawaai en iemand die bijna de trap afvalt. Nog 3 seconden later staat een verwilderde Ron voor mijn neus. "Wat is er? Is er iets mis? Is er iets met Harry?" ratelt hij. Ik zucht en wacht tot hij klaar is met zijn gehaaste vragen.
"Nee, er is niks mis, ik kom alleen de uitnodiging voor de bruiloft afgeven en iets vragen." Ik richt me tot Hermelien en geef de envelop aan haar. "Zouden we misschien Koekeroekus mogen lenen?" vraag ik. "Het is Koe en waarom wil je hem eigenlijk lenen?" Ik zucht en leg uit dat Hadewygh niet alle uitnodigingen in haar eentje kan versturen.
Ron lijkt te willen protesteren maar Hermelien onderbreekt hem en zegt dat het goed is. Ron grist de envelop uit haar handen en opent hem. Hermelien kijkt geïrriteerd naar Ron en haalt diep adem om iets te zeggen. Ik geef Hermelien een tik tegen haar voet en schud mijn hoofd.
"23 mei?! Dat is al zo dichtbij! Weet je zeker dat dit een goed idee is, Gin? Je kan natuurlijk nog de tijd nemen om alles uit te zoeken en-" "Ron, rustig. Ik weet het zeker want Harry en ik hebben vandaag zo'n beetje alles uitgezocht dus dat komt goed. Ik wilde je verloofde hier vragen of ze zin had om mee te gaan naar de Wegisweg dit weekend om jurken uit te gaan zoeken." Ik draai me naar Hermelien toe en kijk haar hoopvol aan. "Ja, tuurlijk. Ron en ik hadden toch niets gepland dus dat komt goed." Zegt ze enthousiast.
"Mag ik alvast wat dingen over de bruiloft weten?" Vraagt Hermelien. "Nou, we houden het bij ons thuis. De gastenlijst staat al vast, we moeten alleen nog de uitnodigingen versturen. Verder moet alles nog geregeld worden. De outfits, de taart, de versieringen en al het andere wat je blijkbaar nodig hebt voor een bruiloft." Zucht ik met een lach. "En, mag Cho ook komen?" Vraagt Hermelien terwijl ze speels in mijn zij port. "Ha. Ha, heel grappig." Lach ik zacht.
JE LEEST
Our Story Will Never End // Harry Potter (Dutch)
Fanfiction7 Boeken. 7 jaar avonturen en ontdekkingen. Maar wat is er gebeurd na die 7 jaar? Lees hier verder over Harry Potter's leven nadat hij alle gruzielementen heeft gevonden en Voldemort heeft vernietigd. ------------------------ Rechten gaan naar J.K...