Heey People,
Door de tentamenweken en ziek zijn, lukte het updaten niet echt de afgelopen 2 weken.
Maar nu zijn we terug en is er een nieuw hoofdstuk!
Veel plezier met lezen.
XX
GINNY'S POV
De muziek zwelt aan en Harry begeleid mij naar de dansvloer. "Weet je zeker dat je dit wilt doen, de vorige keer ging het dansen je nou niet heel goed af." zeg ik plagend in Harry's oor. "Toen was ik 14, ik kan heus wel beter dansen dan toen." antwoordt Harry. Ik leg mijn hand op zijn schouder en de andere hand pakt Harry vast. Voordat ik het weet, trekt Harry mij mee. Ik trek mijn wenkbrauw op, "Nou, het is zeker verbeterd, je hebt nog geen een keer op mij tenen gestaan!" Harry kijkt trots en laat mij een pirouette maken en tilt me op. Ik dans met een verbaasde blik verder.
Als we stil staan begint iedereen te klappen. Ik geef Harry een kus op zijn wang. "Het was perfect." Harry glimlacht. "Alles voor jou." Ik begin te blozen en geef hem een zachte klap op zijn arm. "Laat me niet blozen." Langzaam gaat andere muziek aan en meerdere koppels komen op de dansvloer staan. Ron komt bij ons staan en geeft Harry een klap op zijn schouder en fluistert iets in zijn oor. Harry begint te lachen en knikt. Ik zet een arm in mijn zij en kijk ze allebei aan.
"Ron zei dat ik een veel betere partner had, dan tijdens het Kerstbal." zegt Harry snel. "Tja, dan had je maar met mij moeten gaan." zeg ik. "Ik heb je ook gevraagd, maar ja, jij ging al met Marcel." kaatst Harry terug. Ik open mijn mond maar sluit hem ook weer gelijk omdat ik weet dat Harry gelijk heeft. Ik geef ze allebei een boze blik en trek Hermelien mee om iets te gaan drinken. "Vrouwen." hoor ik Ron nog zuchtend zeggen.
***
We zitten allemaal weer als Mevrouw Wemel tegen haar glas tikt en opstaat. Het valt stil als ze begint te praten. "Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik Ginny hoorde praten over Harry, ze was gelijk verliefd op hem. Ik dacht toentertijd dat het wel over zou gaan maar nee hoor, jaren later kon ze nog steeds geen woord tegen hem zeggen. Maar thuis kon ze niet ophouden over wat Harry die keer weer op school had gedaan." Ginny wordt knalrood en Ron ligt helemaal in een deuk.
"Maar wat was ik blij dat toen met kerst ik zag dat er iets tussen die twee begon te bloeien. Ik zag dat Harry vaak diep in gedachten zat en ik dacht dat het door al de problemen kwam die er toen speelde maar toen zag ik dat Harry steeds vaker zich zenuwachtiger gedroeg bij Ginny in buurt. Ginny aan de andere hand deed juist heel normaal in Harry's buurt dus ik dacht dat misschien de verliefdheid over was maar nee. Gelukkig hebben ze elkaar gevonden want ze horen bij elkaar. Harry, je hoorde altijd bij deze familie maar nu is het ook officieel. Ik wens jullie twee veel geluk en ik hou zo veel van jullie." Eindigde Mevrouw Wemel haar speech.
De tranen staan in mijn ogen en ik knijp hard ik Harry's hand zodat ik niet begin te huilen. De volgende die praat is mijn vader. "Ik denk dat Molly al heel veel heeft gezegd maar ik wil er nog iets aan toevoegen. Harry, Ginny, jullie zijn apart zulke moedige, onzelfzuchtige en aardige mensen maar samen zijn jullie meer. Jullie zullen veel bereiken samen in de toekomst, dus steun elkaar in de moeilijkere tijden dan zullen jullie overal doorheen komen!" Ik kan niet beschrijven hoeveel ik van mijn ouders hou. Ik kijk Harry aan. "Ik hou van je." mimt hij.
Mijn ouders zijn niet de enige die een speech willen geven. Hermelien en Ron staan op. "Wat valt er nog te zeggen over dé Harry Potter? Nou, nu kunnen we zeggen dat hij niet alleen de kwaadaardigste tovenaar aller tijden heeft verslagen, hij is ook nog eens getrouwd. En nog wel met mijn zus." Begint Ron met een glimlach. "Ginny is altijd een goede vriendin van me geweest. Toen ik in mijn tijd op Zweinstein opgescheept zat met deze twee, was zij mijn toevlucht als ik meidentijd nodig had." Gaat Hermelien verder.
"Ik herinner me nog goed dat ik op een avond aan het zeuren was dat Ginny iets met Daan Tomas had, ik kon het namelijk niet uitstaan dat ze niet meer mijn kleine zusje was die ik kon rondcommanderen. Ik vroeg aan Harry of hij misschien wist wat Daan in haar zag, hij antwoorde met: Ze heeft een mooie huid." Een golf van gelach gaat door de menigte en Harry's wangen worden rood. Ik lach zelf ook voordat ik hem een kus op zijn wang geef.
"Ik heb ook nog wel een leuk verhaal over Ginny, geen zorgen." Zegt Hermelien. "Nadat het uitging tussen haar en Daan, was ze helemaal overstuur en mompelde een aantal keer: Harry zou me dit nooit aandoen." Mijn mond valt open, dat ze zich dat nog herinnerd! Deze keer is het Harry die lacht.
"Je merkt aan alles dat ze bij elkaar horen. De manier waarop ze elkaar diep in de ogen kunnen staren, of hoe geïnteresseerd de een kijkt als de ander aan het woord is. Tijdens de feestdagen lijkt het wel alsof ze aan elkaar vastgeplakt zijn, ze laten elkaar nooit langer dan drie seconden alleen." Zegt Ron lachend.
"Maar we hebben nog nooit een koppel ontmoet die zo verliefd op elkaar zijn. Het lijkt wel of ze elke dag verliefder op elkaar worden en ik hoop dat dat nooit op zal houden." Zegt Hermelien met een gemeende glimlach. "Hermelien heeft gelijk. Jullie zijn het meest aandoenlijke koppel van de hele tovenaarswereld en ik wens-wij wensen..." Ron kijkt geërgerd opzij waar Hermelien hem met een grote grijns aankijkt. "Wij wensen jullie het allerbeste!" Rondt hij zijn speech af en heft zijn wijnglas. "Op Harry en Ginny!" Roept hij. "Op Harry en Ginny!" Herhaalt de menigte vol overtuiging.
Ron en Hermelien gaan weer zitten. "Heel erg bedankt hiervoor, jongens. Het betekent zoveel voor ons dat jullie vandaag zijn gekomen." Zeg ik. "Natuurlijk, we hadden dit voor geen goud willen missen." Glimlacht Hermelien.
JE LEEST
Our Story Will Never End // Harry Potter (Dutch)
Fanfiction7 Boeken. 7 jaar avonturen en ontdekkingen. Maar wat is er gebeurd na die 7 jaar? Lees hier verder over Harry Potter's leven nadat hij alle gruzielementen heeft gevonden en Voldemort heeft vernietigd. ------------------------ Rechten gaan naar J.K...