GINNY'S POV
Vandaag is de dag van de try-puts van de Holyhead Harpies. Ik tik zenuwachtig met mijn vingers op tafel. Ik ben bang dat ik iets niet goed zal doen en zo mijn kans op een plekje in het team zal verpesten. "Ginny, kom je? We moeten Teddy naar Ron en Hermelien brengen." Hoor ik Harry vanuit de gang roepen. Ik haal diep adem en ga naar de gang.
Als we bij Ron en Hermelien, in het Nest, aankomen, is Teddy ongelofelijk blij om Hermelien weer te zien. "Heel veel succes bij de try-outs, Ginny!" zegt Hermelien. "Dankje." zeg ik en ik speel nerveus met mijn vingers. Hermelien pakt mijn schouders vast en zegt "Kop op, Gin. Je weet dat ik geen enkele kennis heb van zwerkbal, maar ik weet wel dat jij heel goed bent. Je bent zelfs bijna een uitdaging voor Harry!" Ze kijkt me bemoedigend aan. Ik glimlach, "Dankje, Hermelien. Je bent de beste!" Zeg ik en ik geef haar een knuffel. "Kom, Gin. We moeten nu echt gaan." Zegt Harry. Hij geeft Teddy aan Hermelien. Harry steekt zijn hand naar me uit, ik haal diep adem en pak hem vast. Mijn longen worden platgedrukt en dan staan we voor een gebouw. Het logo van de Holyhead harpies staat op de deuren. Ik doe de deuren open, we staan bij de receptie. Er zit een oudere vrouw achter de balie. "Kan ik jullie helpen?" Vraagt ze. "Ik kom voor de try-outs." Zeg ik. "Gwen is buiten op het veld. Gang in, derde deur links." Zegt ze vriendelijk. "Dank u wel." Zegt Harry en we lopen het gangetje in. Als we de deur doorgaan, komen we buiten op een Zwerkbalveld uit. Gwendoline komt gelijk naar ons toe. "Ginny, jij mag naar de andere jagers, die met het blonde haar is Rosa en Alicia, dat is degene met het bruine haar." Zegt Gwendoline. "Is dat Alicia Spinnet?" vraagt Harry. "Ja, ken je haar?" Vraagt Gwen. "Ja, ze zat bij mij in het Zwerkbalteam van Griffoendor." zegt Harry. "Oké, leuk. Ze speelt nu zo'n 2 jaar bij ons. Nou, Ginny, ga jij maar even kennismaken met de rest. Harry, jij moet helaas van het veld af." Zegt Gwendoline. Ik geef Harry een kus en hij zegt nog snel "Succes, het gaat je lukken!" Ik bloos en loop weg na een laatste knuffel.
HARRY'S POV
Nadat Ginny naar de andere jagers is gegaan. Ik wend me tot Gwendoline en vraag "Weet je toevallig over Olivier Plank hier is?" "Ja, hij zal wel in de bar zitten. Je kunt hem vinden als je binnenkomt de laatste deur links." Zegt Gwendoline. Ik bedank haar en ga naar binnen. Na even zoeken kom ik in de bar. Plank zit in een hoekje met een boterbier in zijn hand. Ik loop naar hem toe. "Ha, Harry. Fijn je weer te zien." Zegt hij en hij maakt ruimte voor een stoel. "Ik was toch in de buurt." Zeg ik lachend en ik ga naast hem zitten. "Ja, Gwen vertelde het me." Zegt hij. De ober komt naar ons toe en ik bestel ook een boterbiertje. "Nu ben ik wel heel benieuwd waar ik voor moest komen." zeg ik. "Zoals je misschien wel weet ben ik de aanvoerder van Pullover United." Begint hij, ik knik. "Maar laatst is onze Zoeker van zijn bezem geslagen door een Drijver die zijn knuppel wegsmeet. Hij kan nu niet meer vliegen door blijvende schade aan zijn schouder." Vertelt Plank. "Dus nu wil ik vragen of jij misschien onze nieuwe Zoeker wilt worden. Ik weet hoe goed je bent, dus try-outs zijn niet nodig." Zegt hij. Ik ben sprakeloos. Na een tijdje vind ik mijn woorden weer. "Hoe ziet een normale week er voor het team uit?" vraag ik. "Op maandag, woensdag en vrijdag hebben we training. Op zaterdag zijn er meestal Wedstrijden, een paar keer in het seizoen zijn er internationale wedstrijden. Je hebt in totaal 5 vakantieweken per halfjaar. Ik weet het niet zeker, maar over zo'n 4 weken is er een wedstrijd tegen de Holyhead Harpies, dus als Ginny het team haalt, mogen jullie tegen elkaar spelen." Zegt hij. Hij haalt een Perkament en een veer uit zijn jaszak. "Als je dit papier invult, kan je volgende week beginnen." Zegt hij. "Is het goed als ik hem later opstuur? Ik heb volgende week Schouwersexamens, daarna kan ik me pas opgeven voor iets anders." Zeg ik. "Dat is prima. Zaterdag hebben we toch geen wedstrijd." Zegt Plank. Ik vouw het perkament op en stop het in mijn jaszak. We blijven allebei nog even in de bar om wat bij te praten.
***
De deur van de bar gaat open en Gwendoline komt binnen. "Dames en heren, mag ik jullie voorstellen aan het nieuwe team van de Holyhead Harpies! Als wachter: Gwendoline. Als Drijvers: Mirte en Fleur. Als Zoeker: Emma en als Jagers: Alicia, Rosa en Ginny!" zegt ze. Iedereen klapt en een blij gevoel stroomt door me heen. Ginny zit in het team! Ik loop naar Ginny toe, til haar op en zwier haar door de lucht. "Gefeliciteerd, ik wist dat het je zou lukken!" zeg ik. "Wat heb jij eigenlijk allemaal uitgespookt?" vraagt ze. "Ik ben de nieuwe Zoeker van Pullover United!" zeg ik blij. "Dat is geweldig!" zegt Ginny enthousiast. "Nu moeten we tegen elkaar spelen." zeg ik en ik geef haar een knipoog. "Weet ik, ben je klaar om te verliezen?" vraagt ze uitdagend. "Nooit!" zeg ik lachend. We gaan terug naar de tafel waar ik zat en drinken daar nog een paar boterbiertjes. We bespreken of we een feestje zullen geven. Ginny wil het heel graag en uiteindelijk geef ik toe. Dan gaan we naar huis en beginnen vast aan de voorbereidingen.
GINNY'S POV
De deurbel gaat. Kwart voor 4. Het feestje begint pas om 4 uur. Het zullen Ron en Hermelien wel zijn. Ik loop naar de deur en ben niet verrast Ron en Hermelien te zien. Ron loopt meteen door en trekt een stomverbaasde Harry met zich mee naar de keuken. Hermelien en ik kijken elkaar verbaasd aan. "Hij is als chagrijnig nadat jullie die uitnodiging hadden gestuurd voor dit feestje." Zegt ze. "Heeft hij gezegd waarom?" vraag ik. "Nee, dat is het rare hieraan." Antwoordt ze. Dan horen we Harry lachen in de keuken, en even later komt hij dubbelgevouwen van het lachen de keuken aan. "Ron dacht dat ik je ten Huwelijk had gevraagd." zegt hij lachend. Ron heeft nu een opgeluchte uitdrukking op zijn gezicht. Ik voel mijn wangen opgloeien en verberg mijn gezicht achter mijn handen, nu begint ook Ron te lachen.
JE LEEST
Our Story Will Never End // Harry Potter (Dutch)
Fanfiction7 Boeken. 7 jaar avonturen en ontdekkingen. Maar wat is er gebeurd na die 7 jaar? Lees hier verder over Harry Potter's leven nadat hij alle gruzielementen heeft gevonden en Voldemort heeft vernietigd. ------------------------ Rechten gaan naar J.K...