Hyuro pov
Aq berasal dari jepun..di sebabkn appa mempunyai syarikat di korea..kami sekeluarga terpaksa berpindah di korea dlm tempoh masa 1 tahun..
Dan hari itu lah. Hari pertama aq sekolah di korea..
. ..
"Kring..kring. " bunyi alarm dri henfon aq berbunyi..
Aq trus bgun dri katil dan mndi membersihkn diri...
..
"Hum..hari ni firts day sekola" aq melihat diri aq yg sedang memakai seragam sekolah pada cermin..
"Lawa la baju die.." aq mengkemaskn tali leher...
Dan aq ternampak 1 kotak kaca di atas laci lampu tidur..
Aq ambil dan membukanya..
Kelihatan separuh kertas berbentuk love.."Taetae.." aq tersenyum smbil teringatkn seseorang yg sgt aq rindu smpai sekarang...
Ya..aq rindu akan seseorang iaitu kim taehyung atau diberi nama mnja taetae :)
Aq dgn dia sgt rapat...dari zaman kanak2 lagi kami bersama..
Aq merenung separuh drpd kertas buruk itu....ia amat bermakna dlm hidup aq...
FLASHBACK
Hyuro dan taetae selalu bermain bersama..tmpat biasa mereka bermain di taman permainan yg jarang org pergi..
"Hyuro...kalau awk dah besar..awk nk khawin dgn saya x?" Tnya taetae yg bru berumur 7 tahun tu..
"ish..x nk lah..klau awk dah besar mesti awk x hensem.." bls hyuro smbil duduk di atas buaian ..
Taetae pun duduk di sebelah buaian hyuro..
"Ish..klau saya dah besar mesti saya hensem..mesti awk terkejut bila tgk saya nnt.."
"Awk ni..kita kecik lagi..knp nk kawin2... kawin2 ni utk org besar je lah. " bls yhuro yg sedikit matang drpd taetae tuh. Padahal bru umur 6 thun..
"Klau saya dah besar..saya nk khawin dgn awk.." bls taetae
"Knp awk nk kawin dgn saya.." tnya yhuro smbil bertentang mata dgn taetae..
Blum smpat taetae nk berkata2 tiba2 pn.kim taeri iaitu omma kpd taetae..memanggil taetae..
"Taetae! Jom balik...dah mlm" jerit pn.taeri dri jauh..
"Yee omma!" Bls taetae
"Ha? Awk? Baru pukul 4 ptg" bls hyuro smbil melihat jam barbie di tgnnya..
"Omma saya sruh balik..maaf..nnt esok kita main lagi...bai" taetae melambai dan trus pg ke arah ommanya..
Cpt2 ommanya menarik tgn taetae pulang..
Hyuro rasa hairan...knp taetae balik awal ni..selalunya pukul 6 baru ommanya panggil...harap x de ape2 yg terjadi...
..
Ke esokkan harinya..
Pada pukul 2 ptg..
Seperti biasa hyuro menunggu ketibaan taetae di taman permainan itu..
Tiba2 kereta yg smpai di hadapannya.
"Kereta keluarga taetae?" Kta hyuro dgn hairan..
Taetae pun keluar dari kereta itu dan mendekati hyuro..
"Taetae...awk nk pg mana?" Tnya hyuro..
"Hyuro..appa saya kta..saya nk pg jauh dari sini.." bls taetae smbil memegang kedua dua blh tgn hyuro..
"Awk nk tinggalkn saya? Saya nk main dgn siapa lagi selain daripd awk?"
"Maafkn saya...appa saya yg buat keputusan ni.." bls taetae smbil tunduk..
"Awk x kn tinggalkn saya smpai bila2 kn?" Tnya hyuro
"Appa saya kata..kami akn berpindah dkt tmpt jauh.." bls taetae
"Jgn lah mcm tu taetae.." air mata hyuro bergelinang di kelopak mata..
"Saya harap awk x kn lupakn saya..." bls taetae smbil mengeluarkn sesuatu..
"Saya ada buatkn sesuatu utk awk.." taetae mengeluarkn sehelai kertas putih berbentuk love..
"Taetae..."air mata hyuro mengalir dgn laju..hyuro mula nk menangis dgn kuat..
"Hyuro..jgn nangis..saya ada sesuatu utk awk. " taetae memberikn sehelai kertas berbentuk love itu kpd taetae..
Dgn perlahan hyuro mengambil.
"Eh...sebelum tu..." taetae mengoyakkn kertas itu kpd dua bahagia..
"Saya akan simpan kertas ni utk kenangan...awk jugak ye?" Taetae memberi separuh kertas berbentuk love itu kpd hyuro..
Hyuro pun mengambilnya..
"Saya harap awk x kn lupakan saya...kertas ni lah yg buatkn awk ingatkn saya..;)" taetae tersenyum..
"Taetae! Saya x nk kertas ni tmn saya! Saya nk main dgn awk! Waaaaa~~" hyuro menangis dgn kuat.
"Taetae! Cpt naik kereta. " sampuk pn.taeri
"Baik omma.." taetae memandang mata yhuro dgn sayu...
"Yhuro..saya akn sentiasa rindu dkt awk.." bls taetae..air mata taetae mula mengalir..
"Jgn pergi!" Jerit yhuro..
Taetae trus masuk dlm kereta..
Yhuro trus pg ke pintu kereta dan ketuk2 cermin drpd luar..
"Taetae! Jgn pergii!" Jerit yhuro smbil menangis ter esak esaknya...
Taetae yg berada di dlm kereta menggeleng geleng kepala ingin menahan nangis .
Kereta mula bergerak...
"Taetae!!" Jerit hyuro..
Hyuro mengejar kereta taetae drpd belakang..
"Taetae!!!!" Jerit hyuro...hyuro terjatuh di tgh jalan kerana berlari mengejar kereta taetae...
"Sanggup awk tinggalkn saya!" Jerit hyuro smbil menggenggam separuh kertas love yg di beri oleh taetae...
...END OF FLASHBACK.
Air mata aq mula jatuh dgn laju...
"Jgn fikir saya terus lupakan awk taetae...dan saya harap awk x lupa semua ni.." kta aq
"Hyuroo! Dah bgun ke blom! X ingat ke hari ni firts day sekolah! " jerit omma drpd bawah..
"Yah...nea omma!" Aq meletakkn semula kotak kaca itu di atas laci...dan turun ke bawah utk breakfast.
"I really miss you taetae.."
Hye...ni buat ff bru by smileyvday ;)
Klau x best sorry yew
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...