Author pov
Hyuro turun ke dapur untuk sarapan pagi. Dan di situ ada appa dan omma.
Hyuro terus duduk di depan omma dan appa serta dipisahkan dgn sebuah meja makan.
Hyuro mengambil jag air teh dan menuang ke dalam cawan serta roti kosong.
Omma dan appa memandang gelagat hyuro yg agak dingin.
"Knp omma dan appa pndang hyuro mcm tu?" Tnya hyuro smbil mengunyah roti yg dicicah oleh air teh.
"Kamu marah omma dan appa ke?" Tnya appanya.
"Nak marah buat ape.. dah terpaksa kne pergi sana ...nk.buat mcm mne. " kata hyuro dgn dingin..
"Baguslah kalau kamu setuju dgn keputusan appa dan omma. So. Minggu ni minggu terakhir kamu sekolah dkt korea ni. " bls ommanya smbil tersenyum..
Hyuro terus meletakkn cawan tehnya di atas meja dgn kuat.
"Hyuro mmg x sanggup nk tinggalkn kwn2 hyuro " bls hyuro dan terus menggapai bag sekolahnya serta keluar dari rumah tanpa memberi kesejahteraan kpd appa dan ommanya.
"Hyuro... " panggil ommanya..
Hyuro tidak menghiraukan kata2 ommanya dan terus memakai kasut sekolah.
Dan terus meninggalkn omma dan appa.....
Sekolah.
Hyuro baru sahaja nak melintas jalan ke seberang sekolahnya tiba2 seseorang menegur hyuro
"Chagiya" seseorang itu menyentuh bahu hyuro menyebabkan hyuro tak menjadi nak melintas.
"Hm?" Hyuro pusing ke belakang utk memastikan siapa yang tegurnya.
"Oh kai oppa :) " hyuro melemparkan senyuman manisnya kepada kai.
"Chagiya :) " kai membalas senyuman hyuro.. kini senyuman kai lagi manis berbanding senyuman hyuro.
" boleh lah kita melintas sama2" kata hyuro
"Kalau nak lintas kne mcm ni" kai terus menggenggam tangan hyuro dgn kuat dan melintas ke seberang sekolah.
"Amm..kai .. boleh x awk lepaskn saya? Saya rasa x selesa sbb ramai org tengah tengok kita " kata hyuro yg sedang melintas bersama kai.
" saya kesah dgn keselamatan awk" bls kai dan akhirnya mereka selamat melintas.
"Biarlah orang pandang kita .. sbb awk dah jadi yeojaChingu saya.. jadi. Apa salahnya?" Kai tersenyum smbil memegang tgn hyuro.
"Tu kai oppa kan? X mungkin dia dgn hyuro?"
"Impossible"
"Ish.. my oppa dah dirembat org"
Suara2 gosip kedengaran di telinga hyuro.. hyuro cpt menarik tgnnya drpd tgn kai.
"Wae hyuro?" Tnya kai dgn hairan
"Jom pg kelas sekarang"kata hyuro dan dgn segeranya hyuro mempercepatkan jalannya utk menuju ke destinasi yg dituju.
Ceyh -,-"Tunggu!" Jerit kai dan mengikuti jejak langkah hyuro.
...
Kelas..
Hyuro pov
Aq duduk ditempat belajar aq..tiba2 kai muncul di depan aq..
"Chagiya.. knp awk tiba2 dingin tadi" tnya kai
"X de pape lah.. saya nk pg kelas cepat je.. takut nnt cg masuk. " aq terseyum melihat anak mata kai yg berwarna coklat itu..
"Ok lah.. " kai duduk di hadapan aq.. dan merenung aq seperti ada benda yg ingin tahu.
"Knp awk pndang saya mcm tu?" Tnya aq dgn hairan.
"Saya rasa untung sgt sbb dpt yeojaChingu mcm awak.. saya rasa sgt istimewa" kata kai sambil membelai rambut aq dgn lembut..
Aq terasa diri aq disayangi .. mcm ni rupanya orang yg sedang bercinta..
"Ye ke.. saya rasa kata2 lelaki ni bukan boleh percaya" tnya aq.. kenapa pula aku cakap macam tu..
"Dengan hati yang ikhlas lagi suci.. saya memang rasa istimewa sbb ada awk.. percayalah. " kata kai dengan bersungguh sungguh..
Memang dari segi muka dia nampak ikhlas.. :) aku memang suka lelaki macam ni..
"Saya harap sgt.. awk jgn pergi jauh dari saya.. " kata2 kai tu membuatkn aq tersentak kerana aq teringat dgn keputusan omma dan appa utk pergi ke england selama 3 tahun.
Aq tersenyum memandang kai. " kalau saya pergi jauh dari awak.. apa reaksi awk?" Tnya aq..
"Reaksi saya mcm hilang segala galanya.. saya rasa diri saya x selamat bila x da awk.. " jawap kai sambil menggengam tgn aq.
"Kalau saya pergi jauh pun.. awk boleh gantikan saya dengan joy " aq tersenyum lagi."Awk.. saya syg awk sorang je.. dan knp awk ckp mcm tu.. awk betul2 nk pergi jauh dri saya ke?" Kata kai dgn agak serius..
Hmm... nak buat mcm mana dah terpaksa pergi.. 3 tahun pulak tu.. mana x rindu dengan kawan2? :(
"Kalau saya cakap ni.. tolong terima hakikatnya okay?" Kata aq dan membalas pegangan tgn kai..
"Ape maksud awk?" Tnya kai
Aq mengambil nafas yg panjang utk memberi berita sedih.. cey
"Saya... kene ikut omma dan appa saya ke england selama 3 tahun. " terang aq kepada kai dengan jelas.
" awk nk pg england? " reaksi muka kai itu mmg tidak boleh terima hakikatnya.
"Saya x nk tinggalkn awk dgn kwn2 saya.. tapi kerana terpaksa sya mmg kena ikut keluarga sbb hal tertentu " kata aku dgn sayu..
"3 tahun tu lama hyuro.. " kata kai smbil merenung mata aq.. air mata kai bertakung di kelopak mata..tunggu masa sahaja untuk turun seperti hujan.
"Saya mintak maaf sebab saya terpaksa. " aq tundukkan muka aq tanda bersalah terhadap kai..
"Awk tolong ckp dkt v ye? Minggu depan saya nk ke sana.. jadi.. minggu ni kali terakhir saya sekolah dkt sini. " kata aq lagi..
"Kali terakhir? " kini air mata kai terus berguguran bahkan air embun mengalir di atas permukaan daun keladi.
"Mianhe kai. Saya dah x duduk dkt sini lagi..selepas 3 tahun duduk dkt england.. saya akan duduk di tempat asal saya.. " kata aq dgn agak bersalah .. aq sgt faham dgn perasaan kai sekarang..
"Saya x boleh terima.. saya terlalu cintakan awk hyuro. " kata kai
"Saya terpaksa. :( " bls aq dgn mata yg kemerah merahan ..
Kai tundukkan kepalanya..
"Kita baru bercinta 2 hari.. awk dh buat saya mcm ni" kai mengesat air matanya.."Saya tahu saya salah.. " aq memegang bahu kai..
Kai mengeluh seketika dan bangun drpd kerusi..
"Tapi awk ikhlas cintakn saya kan? " tanya kai dengan sedikit serius.."Em." Aq menundukkan muka .
...
Tbc..
Readers2 semua.. sorry lah sbb lambat updte.. tiba2 idea melayang.. nantikan chpter seterusnya ok? Huhuu..
Payung gambar jap...bhahaha
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
Roman d'amourMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...