V pov
Aq berjalan menuju ke kelas.. aq menghirup air kotak yg baru dibeli dan berjalan sambil lewa.
Tiba2 aq terlanggar dgn seorang namja..
"Ah.. sorry" dgn 1 patah perkataan aq memohon maaf kpd namja itu.
"Ah..x pe..kau nk balik kelas ke v" tnya namja itu.
Aq memandang mukanya.. oh..kai rupanya..
"Ha ah...knp? Yg kau ni dri mana" aq pula menanya..
"Aq dri kelas kau..aq baru lps jumpa yeoja chingu aq."kai tersenyum memandang aq.
"Sape org yg bertuah tu?" Aq pura2 tidak tahu..
"Hyuro :) " kai masih tersenyum seperti kerang busuk..
"Oh..hmm..hope korang kekal..dan aq x akan tegur yeoja chingu kau semata mata x nk kau jealose :'). " aq menepuk bahu kai..
Sabar lh wahai kim taehyung..
"Tq :) . Ok lh aq nk balik kelas aq..bye..jumpa lagi" kai melambai ke arah aq..
Aq membalas lambaiannya.. dan aq mula mengeluh.
"Hmm.. knp aq suka hyuro eh?" Aq menanya pada diriku sendiri..Aq x phm dgn perasaan aq sekarang..
Aq meneruskn perjalanan ke kelas..
Tiba2 i phone aq berbunyi menandakn panggilan masuk.
Nama taekumi terpapar di screen i phone aq.. aq menjawap dgn malas..
On otp
"Ya taekumi..nk ape? Oppa tgh sekolah ni"
"Oppa..lepas sekolah..baik oppa balik rumah.. nnt minggu dpn ade org nk dtg"
"Taekumi..oppa x de mood ni..oppa balik esok ye? Oppa promise"
"Oppa ingat saeng percaya ke dgn janji oppa tu? Dah brpe minggu oppa x balik.. oppa mmg dh x syg keluarga oppa eh? "
"Knp saeng ckp mcm tu.. oppa sayang keluarga oppa separuh nyawa oppa tau"
"Ye lah tu. Oppa tau x.. hyuro kwn dari kecil oppa tu.. ada dkt korea skng. "
"Saeng...saeng dh ckp bnde yg sama dkt oppa.. oppa tahu.. dan. Jgnlah ckp psl childhood oppa tu. "
"Oppa yg x berguna"
Panggilan terus diputuskn..
"Erm..taekumi ni" aq mengeluh smbil menggaru kening yg tidak gatal.
Knp taekumi beria ria nk aq jumpa childhood aq tu.. sape dia ye.. erm...
...
<skip>
Hyuro pov
"Omma...hyuro dah balik" panggil aq smbil membuka kasut di depan pintu rumah.
"Ha..masuk lah..omma ngn appa ada kt ruang tamu" balas omma ku.
"Appa pun ada? Yey!" Aq berasa gembira kerana appa ada.. ya..selama ni appa sibuk dgn kerja. Nk luangkan masa bersama keluarga pun susah. Erm
Aq duduk di sofa yg empuk berhadapan dgn omma dan appa.. knp appa balik awal drpd kerja eh?
"Knp appa balik awl ni? Selalunya lewat mlm baru appa balik" tnya aq dgn hairan.
"Omma dgn appa nk bgitau sesuatu kt kamu. Harap kamu terima keputusan appa" kata appa
"Keputusan ape? Hyuro tak faham lah " aq mula rasa hairan dgn omma dan appa.
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...