chpter 20

124 27 7
                                    

Author pov

Sekolah ~~

Hyuro dtg ke sekolah dgn hati yang sgt gembira..lebih gembira drpd sgt gembira (phm2 je lha)

Hyuro dlm perjalanan ke kelas smbil terlompat2...tak tahu lh knp suka sgt harini.. Selalunye bila dtg skola monyok jeh..

Knp hyuro gembira sgt ye?

Flashback

"Omma taetae?!" Apabila hyuro mendengar kata2 ommanya tadi..betapa terkejutnya dan rasa gembira tu mula wujud di dalam dirinya..

"Seriously omma dapat panggilan drpd omma taetae?! " hyuro masih belum percaya kata2 ommanya.

Omma mengangguk sambil tersenyum manis melihat gelagat anaknya yg sedang terkejut + tak percaya

"Omma!! Dah hampir 10 tahun hyuro x jumpa taetae! Akhirnya omma! " hyuro terus memeluk ommanya dan air mata hyuro mengalir tanda gembira..

Ommanya membalas pelukan hyuro.. " tapi hyuro--" kata2 ommanya tidak dapat disambung kerana dipotong oleh hyuro..

"Omma! Hyuro sygg sgt kat taetae! Terima kasih omma!" Hyuro trus naik atas dgn hatinya yg sgt gembira..

"Hyuro...omma blum habis lagi nk ckp" kata omma dgn perlahan tapi x didengari oleh hyuro..

Omma tundukkan kepalanya dan muka omma berubah serta merta..

End of flashback

Hyuro duduk di tempatnya dan mengeluarkan sebuah buku novel yg bertajuk 'pulang' dan membaca dgn hati yg berbunga.. ha mcm kne je dgn tajuk buku dia tu..

Baru saja hyuro membaca buku novel dlm 2 baris tetiba seorang namja menutup mata hyuro dari belakang.

"Who me?" Tnya namja tu

Hyuro terkejut dan meraba raba tgn namja itu..

"Am..amm... " hyuro memikir siapa namja itu..

Namja itu mendekat mukanya di sebelah muka hyuro.. hyuro terasa nafasnya di pipi.

"K kai ?" Teka hyuro smbil memegang tgn namja tu..

"That right!" Kai trus melepaskn tangannya drpd menutup mata hyuro.

"Kai o oppa.." hyuro tersengih melihat muka kai .

"Ha? Oppa? Selama ni awk x panggil saya oppa pun..knp lain eh hari ni?" Tnya kai sambil smirk.

Aduh dia ni -,-

"Ha? B bila masa.." muka hyuro tetiba blush..cepat2 hyuro tunduk..

"Baru je tadi hyuro.." tiba2 kai membelai rambut hyuro yg panjang tu..

"Em..s saya x sengaja panggil awk oppa tadi. " muka hyuro mula menjadi sebiji tomato yg fresh.

" kalau awk nk panggil saya oppa..saya x kisah..lagipun saya suka..hehe.." kai tersengih menunjukkan giginya yg putih itu..

"B boleh?" Tnya hyuro..

Dh knp ngn hyuro ni -,- angau dh?

"Tapi...ada satu syarat.." kai smirk sambil menunjukkan jari telunjuknya..

"Syarat? Ap ape dia. " hyuro tundukkan mukanya sekali lagi..nak cover malu *shy shy*

"Awk kena jadi girlfriend saya"kta kai dgn penuh harapan dan terus memegang tangan hyuro..

"A ape? " hyuro trus mengankatkn kepalanya..dan sekarang mereka bertentangan mata..

"Saranghae :) " kai melemparkn senyuman manisnya.

"Erm.. em.." hyuro mengalihkn pandangannya..

"Saranghae hyuro.." kai meluahkn perasaanya kali kedua..

"N na nado..tapi---"

'Pangg!'

Kata2 hyuro terputus apabila bunyi seperti org menumbuk pintu kedengaran..

"Hah!" Kai dan hyuro terkejut..

Hyuro cpt2 pegi ke pintu kelas dan melihat apa bunyi tu tadi..diikuti dgn kai..

Hyuro ternampak seorang namja berlari menjauhkn diri drpd hyuro dan kai..

"Sapa namja tu? Tiba2 tumbuk pintu.." tnya kai dgn pelik..

"V.." hyuro sgt kenal dgn kelibat v itu... hyuro melihat kelibat v yg semakin hilang itu..

"Korang mmg suka berdrama kt sekolah ke ape? " tiba2 suara seorang namja kedengaran..

Hyuro dan kai terkejut dan menoleh ke kanan..

"Ah? B bts... " hyuro terkejut melihat bts berdiri di belah kanan pintu kelas..

"Dyo..baekhyun.." kta kai smbil melihat dyo dan baekhyun bersama sama bts..

"Kau tgk lh v tu..dh 2 kali patah hati.." kta jungkook sambil memeluk tubuhnya..

"Patah hati?" Tnya hyuro dgn hairan..

....

V pov

Aq berlari menuju ke kantin kerana perasaan cemburu mula menusuk dlm hati..

Air mata aq hampir jatuh tapi cepat2 aq kesat..

Dan tiba2 aq terlanggar dgn seorang yeoja.. " hey! Ape langgar2 nih!"marah yeoja itu atau dikenali sebagai joy

Author pov

"Ah? Joy.." kta v smbil menggosok bahunya yg kne langgar tadi..

"You ? Knp lari2 ha? Putus cinta ke? Kan i dh ckp pompuan tu jenis suka pakai buang cinta org" kta hyuro smbil mengutuk hyuro ..

"Ape yg kau maksudkn ha?! " tnya v dgn marah..kerana dia tahu yg joy tgh fitnah hyuro..

"Muka you lebam2 tu knp? Mesti kne tumbuk dgn jantan lain kepunyaan pompuan tu kn?" Tnya joy sambil memeluk tubuhnya sambil membuat muka x bersalah..

'Pang!'

Dlm beberapa saat..muka joy disinggah padu oleh tgn v..

Joy memegang pipinya " v !"

"Jgn sesekali fitnah hyuro! X boleh ke kau berbaik ngn dia walaupun sehari jeh?! Perempuan jenis ape kau ha! Aq rsa menyesal gila sbb penah bercinta dgn kau!" Marah v dan trus berlari meninggalkn hyuro..

"You lh lelaki yg suka mempertahankan perempuan penipu mcm hyuroo tuh!" Jerit joy kepada v yg semakin menjauh meninggalkn joy..

....

Tbc

Ha..sorry lh cita x beberapa menarik... kalau rajin vote dan komen lah... x paksa pun..kehkehkeh

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now