chpter 28

152 27 13
                                    

Author pov

"Aq tak percaya yg dia suka kat aq...mulut boleh tipu.." kata v yg tidak percaya dengan kata2 kai..

"Knp kau tiba2 rasa benci dekat dia?!" Tnya kai dengan agak kasar ..

V diam seketika..dia tidak tahu menjawap apa2.

"Knp?! Jawap lah!" Kai menggoncang goncangkan badan v..sehingga v berasa sakit di bahu..

"Sbb aq Cemburu dengan kau dan hyuroo!! Ya! Aq cemburu! Aq cinta kan dia sedalam dalam jiwa dan raga aq!" Akhirnya v jujur dan meluahkan segala galanya kepada kai.

Kai tersentak.

"Knp sebab aq dan hyuro kau langsung tak tegur hyuro?! Kau ingat dia dinding ke?! Knp kau tak nak luahkn perasaan kau tu kat dia sebelum aq luahkn cinta aq pada dia?!"kai bertambah marah kepada v kerana perbuatan v tu salah.

"Aq tahu aq salah! Aq dah lama simpan perasaan ni dekat dia! Cuma kau je! KAU yg hancurkn harapan aq untuk meluahkan rasa cinta pada hyuro!" Bls v dengan marahnya. Air mata v hampir menitis.. dia tak sanggup nak lalui semua ni.

"Kau dengar sini baik2!" Kai memegang bahu v dengan kuat dan merenung mata v dengan tajam.

"Dia CINTAKAN kau lebih daripada aq! Aq sanggup lepaskn dia demi KAU!! Demi kau! Dan sekarang!! Kau dah tak sempat nk luahkn perasaan kau tu dekat dia! Sbb dia akan pergi jauh dari kau!"kata kai dengan kuat sehingga orang ramai melihat dengan penuh tanda tnya...dan muka kai betul2 dihadapan muka v..

V tersentak seketika.

"Apa maksud kau. " tnya v .mata v mula berkaca..

"Dia cintakan kauuu!!!!!" Jerit kai dan air mata kai mula jatuh berderai.

"Dia akan tinggalkn korea ni buat selama lamanya!! FOREVER AND EVER! Sekarang dia dekat lapangan terbang! Baik kau kejar dia..luahkan segala perasaan kau terhadapnya.. sebelum dia pergii jauh dari kau!"sambung kai lagi..air mata kai mengalir dengan deras..

V tersentak lagi...dia terus terduduk di atas tanah. Air mata v akhirnya jatuh bah kan air sungai yg deras.

"B-betul ke apa yg kau ckp ni?" Tnya v dengan suara yg agak perlahan...v menahan tangisannya tapi tidak boleh..air matanya terus membasahi pipi lagi..

"Kau ingat aq tipu kau ke hah! Kau pergi sekarang!"marah kai lagi dengan air matanya jatuh berderai..

V terus bangun dari tanah..
"Ak- aku tak nk dia tinggalkn aq... hyuro..jgn pergi. Aku c-cintakn kau. " air mata v mengalir lagi..

Kai menangis ter esak esak. "Baik kau pergi sekarang taehyung.." kata kai sambil merayu kepada v..

V mengesat air matanya..tetapi tetap air matanya mengalir dengan banyak..

V terus lari sekuat yg mungkin dan meninggalkn kai keseorangan..

"Harap kau sempat jumpa dia" kata kai dengan tangisannya semakin kuat..

ㅡㅡㅡㅡㅡㅡ

Taekumi dan mrs.kim melambai tgnnya kepada kereta keluarga hyuro sehingga kelibatnya tidak kelihatan..

"Omma..omma nk tahu x..unnie kata dia pernah jumpa oppa dekat sekolah..cuma dia tak tahu tu childhood dia. " terang taekumi kepada omma tentang kejadian di bilik taekumi tadi..

"Hah? Jadi mereka pernah jumpa la ni?"tnya mrs kim dengan terkejutnya..

Taekumi hanya mengangguk..
"Dia menangis omma. Dia kata tu v.. v kan nama panggilan oppa.. "kata taekumi lagi..

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now