Author pov
"Heyh! Kau mmg suka pakai buang cinta org eh? Kau dh buang v..pastu kau nk kai pulak! " fitnah joy yg tidak puas hatinya..
"Ape kau ckp ni joy" kata hyuro dan agak terasa dgn kata2 joy sebentar tadi.
"Kau mmg pelacur jalanan kn!!" Marah joy lagi tiba2 kai mencelah..
"Joy..please jgn fitnah apa2 dkt hyuro..saya yg luahkn perasaan dkt dia.. " kai memberitahu hal sebenar..
"You suka pompuan sundal ni?! You nk kne tipu dgn dia ke?! Kalau you dh kena baru you rasa menyesal!" Kemarahan joy semakin membuak dan menfinah hyuro lagi..
"Joy! Awk sedar x ape awk ckp tadi!?"kai pula yg marah.. kai mmg marah kalau ade org fitnah 'YeojaChingu' dia.
"Sebab i sedar lh i ckp mcm ni! You percaya lh ckp pompuan yg x de maruah ni!" Mmg pedas kata2 joy itu...dgn x sangkanya air mata hyuro mengalir dgn laju.
"Kai! Suatu hari nnt you akan ada di dalam genggaman i! You wait and see that!" Joy terus meninggalkn hyuro dan kai..
"Joy!" Panggil kai dgn x puas hatinya..
Kai terus pusing kebelakang dan...kelihatan hyuro sedang menangis teresak esak..
"No..hyuro..awk jgn terasa dgn kata2 joy tu eh?" Kai terus memeluk hyuro..hyuro terus membalas pelukan kai.
"Awk x percayakn saya ke? Kalau awk x percayakn saya..awk lepaskan je lah saya..saya rasa lebih baik awk bersama dgn joy.. LEBIH BAIK" air mata hyuro semakin deras dan menggegam baju kai.
"Aniya.. i'm always trust you hyuro..saya cinta awk dgn seikhlas hati saya " bls kai smbil memujuk hyuro yg sedang menangis teresak esak.
...
Kantin
" weh..tlg belikan roti utk aq" arah suga kepada v smbil menghulurkn sedikit duit..
"Alah..sruh lha kookie...dia kn maknae" bls v dgn mlsnya..
"Haaa...jgn sruh aq... acik aq je yg kne.. " bls jungkook smbil menghirup kuah mihun supnya..
"Aq sruh kau..bukan jungkook"suga membuat muka poker face.
"Aish ye lahh" v terus mengambil duit di tgn suga dan terus bergegas pergi..
V baru je nk berjalan tiba2 terlanggar eyfa.. " adoi! Kau ni v!" Marah eyfa ..nasib air yg dipegangnya x tumpah.
"Ah? Eyfa...am..mana hyuro?"tnya v smbil memandang muka eyfa.
"Oh..hyuro dgn kai" bls eyfa..
Dengar je nama 'kai' v baru teringat yg dia tgh merajuk dgn hyuro..
"Oh..buat ape aq nk tnya dia..dia kn dh bahagia. " bisik hati v..
"Woi v..kau bertenggek kt situ lagi buat ape..aq sroh kau beli roti an?" Sampuk suga yg dalam kelaparan itu..
"Diam lha kau barbie" tiba2 si putry menyampuk..
"Budak comel ni mmg cari psl an?" Kata suga smbil merenung mata putry..
"Kau ckp aq comel kau ingat aq tergoda ngn kau? Ceyh ..in your dreamssssss je lha" putry sengaja menyakitkn hati suga..
Suga membuat pokerface" sape nk ngorat kau gila" bls suga..
V mls hendak mendengar leteran suga dan putry..v terus pg ke tempat beli utk membeli roti kepunyaan suga..
"Eleh..kau dh suka aq ckp lh" putry menunjukkn lidahnya..
"Aq tgh lapar ni..aq mkn kau hidup2 jap agi" suga masih membuat muka pokerface.
....
V beratur utk membeli roti..selepas membelinya..v terus berjalan menuju ke meja lepaknya..
Dan tiba2 v terlanggar dgn sorang yeoja iaitu joy -,-
Roti yg dipegang oleh v terjatuh di atas lantai..
"Kau x de mate ke" kata v smbil mengutip roti kepunyaan suga itu..
"V? Bgus jumpa you kt sini..i nk bgitau you ni" bls joy smbil memeluk tubuhnya dan mukanya nampak serius.
"Ape kau nk"
" hyuro..pompuan yg penah tipu you tu.. dah jadi KONONNYA 'GirlFRiend' kai" bls joy dgn muka menyampahnya..
"Hm." Hati v terus hancur.
"Tu je respon you? Oh..i lupa.. you dh kene tipu ngn pompuan tu buat ape nk jealose kn? Hahaha.." joy terus meninggalkn v ..hnya tinggal v dan seketul roti di tgnnya sahaja.
"Dia nk cita kt aq buat ape? Aq bukan sapa2 pun dlm hidup dia" kata v dan membawa roti yg dibelinya ke meja lepaknya..
..
"Kau ni an..harap jeh hensem tapi perangai mengalahkn berok" kata putry kpd suga .. suga mula mewujudkn muka pokerfacenya.
"Budak comel mcm kau ni..x boleh berkelakuan mcm ni" tegur suga dan melihat putry menggigit cawan plastiknya smbil bermain pspnya..
"Eh..suke hati aq lha " bls putry smbil menjeling maut kpd suga.
"Kau nak aq buat mcm haritu x?" Suga smirk.. -,-
"Haritu apa?" Tnya putry dgn mukanya agak takut melihat muka suga yg tgh smirk..
"X sangka kau lupa-,-"
Tiba2 v dtg smbil membawa seketul roti yg dipesan oleh suga tadi.
"Asl lama sgt kau beli?" Tnya suga smbil mengambil rotinya di tangan v
"Suga hyung ni -,- org dh beli x nk ckp terima kasih..pastu nk marah2 pulak" rungut v.. selama ni v x pnh merungut dgn hyung2 dia..
"Sape ckp aq marah? Aq tnya je asl lmbt" suga mula menggigit roti yg berisi sardine itu..
"Aq nmpk dia jumpa joy" sampuk pulak si eyfa yg dri tadi diam..
"Oh...dating rupanya" kata suga.
"Jgn harap aq nk bercinta dgn dia lagi...aq bersumpah x kn bercinta dgn dia " Kata v
Kata2 v tu memeranjatkn bts dan angle [dhira..eyfa..putry]
"Apahal kau main sumpah2 ni? Kau ade problem ke?" Tnya j hope dgn hairan..
"Asl korang terkejut..ade masalah ke?" Tnya v
"Budak ni an -,- ..kitorang tnya kau...kau tnya kitorang balik" kata jimin smbil membuat muka 20 sen nya..
"Nothing" v terus meninggalkn.bts dan terus naik ke kelas..
Bts mula pandang pelik kpd v..
"Asl ngn v?" Tnya jin"Nth" jungkook mengangkat bahunya... padahal jungkook dh tau ape masalahnyew...saja x nk bgitau.
Tbc..
Hope korang enjoy cita ni..
Kalau jln cita ni x de kene mengena dgn tajuk cita ..maafkn author yea?Bye ;)
_______________________
Promote
Author nk promote satu cita ni..
'LIFE (malay ff)'About min yoongi _suga_
By raa_army
Cita ni baru post..
Jgn lupa baca ;)Jgn lupa follow dia ;)
______________________
@smileyvday
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...