3 bulan kemudian.
"Awak... awak nak makan apa malam ni? Saya akan masak apa saja untuk awak.. " hyuro berkaca mata besuara sambil memakai apron dan sedang berdiri di hadapan suaminya taehyung.
"Saya nak makan...... makanan special dari air tangan awak ..hehe" v tersengih melihat hyuro di hadapannya..
"Makanan special eh...erm.. okay! Awak tunggu makanan paling special untuk awak akan siap!" Hyuro menghayun hayunkan senduknya dan melangkah ke kawasan dapur.
"Awak.." v memanggil
"Ya?"
"Bila awak boleh panggil saya sayang dan bila saya boleh panggil awak baby?" Kata v sambil mewujudkan muka comelnya.
"Hahaa...walaupun husband sendiri tetap rasa geli..." hyuro membuat muka menyampah.
"Ermm.. dengan husband sendiri pun geli.. ape ni. Hum" v memuncunggkan bibirnya ke hadapan..nak kena pujuk lah tu.
"Tak nakk pujukk werkk!! " hyuro menjelirkan lidahnya sambil ketawa jahat dan terus melangkah masuk ke dapur..
V hnya tersenyum melihat gelagat wife kesayangannya itu.
♡♡♡♡♡♡♡
"Taadaa... ni lah makanan special air tangan dari saya untuk sayang.... beefstick bersalut blackpapper dan ditambah dengan kasih sayang... " hyuro meletakkan makanan itu di atas meja makan berhadapan dengan v.
"Akhirnya awak dah panggil saya sayang.... " v melemparkan senyuman paling mesra kepada hyuro..
"Apa saja awak mintak saya akan tunaikan.. " hyuro membalas senyuman v..mereka terus berpelukan..
"Thank you baby.. " v tersenyum sekali lagi.
"Most welcome. Hehe"
V terus menyuap beefstick itu . Di kunyah kunyah perlahan lahan.
"Baby masak sedappp!!! Huuu~~" v memuji masakan isterinya sambil menangis.. terharu agaknya.
"Tengok lah wife sapa yg masak" hyuro memandang ke arah siling.. mukanya seperti emoji
"Wife kita laaa.." v memeluk hyuro dengan penuh kasih sayang. Wow. Amazing.
..
'Ding dong..'
"Alah. Sapa dtg tu.. baru nk sweet2 ngn wife kita" v melihat pintu utama itu.
"Kejap ya..." hyuro berlari anak ke pintu utama dan terus membuka pintu..
"Hyuroooo!!! I miss you!! Susah aq cari umah kau ni!!" Seorang perempuan terus memeluk hyuro..
Hyuro pov...
Siapa pulak perempuan yg tengah peluk aku ni?
Dia.. dia .. dia sangat cantik.. ya.. cantik.. rambut lurus bewarna kuning.. kulit muka yang gebu ..putih . Badan yang langsing. Siapa dia ni? Ishh dah lha lawa.
"Er.. siapa ye? " tanya aku smbil meleraikan pelukan perempuan itu.
"Ha.. tu lah.. dah bertahun tahun berpisah. Lupa macam tu je. " perempuan itu berpeluk tubuh.
"Am.. macam pernah nampak" aku mengecilkan matanya ingin memastikan adakah dia orang yang aku pernah kenal atau tak.
"Kau kenal tak sorang minah ni nama dia putry? " tanya perempuan itu.
"Ohh..kenal3 aku rindu dia.. macam mana kau kenal dia?" Tanya aku.
"Kau rindu dia? So maknaknya kau tengah rindu aku lah kn? " perempuan itu tersenyum.
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
Roman d'amourMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...