chpter 33

139 21 18
                                    

.

.

.

4 TAHUN KEMUDIAN.

"Okay.. anak puan hanya demam panas je. Dia tak apa2" jelas suara seorang doktor yang bekerjaya di telinga pn.yuri iaitu pelanggan di klinik itu.

"Terima kasih doktor. " pn.yuri terus meninggalkan doktor itu bersama anaknya.

Hyuro pov.

Umur ku sudah menjejak 23 tahun. Aku dah capai cita2 aku yang tinggi . Ia sebagai doktor klinik. Aku bersyukur kerana aku dah boleh buka klinik sendiri di jepun. Terima kasih kepada jessica sebab dah sokong aku dekat england. Sekarang aku hidup bekerjaya di jepun.

'Kling.2' .

Kedengaran loceng di pintu bilik klinik. Aku memperbetulkan duduk di kerusi doktor itu.

"Doktor. Anak saya demam." Ujar seorang ibu kepada aku. Aku hanya tersenyum melihat muka anaknya.

"Adik duduk sini. " arah aku. Kanak2 itu akur dengan arahan aku dia terus duduk kemudian melihat wajah aku. Sebelum rawat dia kenalah layan dulu.

"Kenapa adik demam? Adik main hujan ke? " tanya aku sambil memegang dahi kanak2 itu. Panas membahang bahang.
"Saya rindu junji " balas kanak2 itu. Dia mula hendak menangis .

"Sapa junji tu? " tanya aku dengan lembut dan mengusap air mata kanak2 itu.

"Junji tu kawan paling rapat saya... dia dah tinggalkan saya. Dia dah pergi jauh dari sini. Junji dah pergi korea. Hiks hiks" balas kanak2 itu dengan esakan tangisannya.

Aku yang sedang membelai rambut kanak2 itu terus tersentak. Dan aku tersenyum semula.

"Demam rindu lah ni. Adik jangan risau. Situasi adik ni sama macam doktor masa kecil"aku tersenyum dan mengusap rambut kanak2 itu semula.

Ya. Aku cakap macam tu sebab aku masih tidak boleh lupakan dia sampai sekarang. Aku rasa aku sedang menunggu dia yang tidak akan pulang itu. 4 tahun kami berpisah sekali lagi.

"Kalau situasi doktor sama macam saya... apa perasaan doktor? Apa reaksi doktor? " tanya kanak2 itu lagi sambil membulatkan matanya.

"Hmm. " aku menghembuskan nafas dengan senyuman. Aku memebelai rambut kanak2 itu lagi.

"Mesti lah rasa sedih. Rasa rindu yang tak boleh diubati. Tapi itu kan takdir. Kita kenalah terima semua takdir dan dugaan yang kita timpa. Adik kena sentiasa kuat. Adik kena yakin yang junji itu akan pulang semula. Adik jangan berharap saja. Adik kena berdoa banyak2 agar adik dapat jumpa junji semula. " terang ku dengan panjang lebar.

Kanak2 itu tundukkan kepalanya. Aku hanya tersenyum melihatnya.

Aku membuka cermin mata aku dan letakkan di atas meja. " sekarang. Adik kena kuat macam doktor. Adik kena makan ubat dan sihat macam dulu okay? High five sikit. " aku menghulurkan tangan ku kepada kanak2 itu untuk 'sep'

Kanak2 itu tersenyum
"arigato kazaimashita" kanak2 itu membalas high five aku. Aku hanya tergelak kecil melihat gelagat kanak2 kecil ni. Sungguh comel.

End hyuro pov

.. . .

Author pov

"Hyuro dah balik. " jerit hyuro sambil masuk ke dalam agam rumahnya.

"Ha.. hyuro dah balik kerja? Sini lah ke meja makan. Kita minum teh. " jelas suara omma di telinga hyuro..

"Nae omma.." hyuro terus meletakkan bagnya di atas sofa berdekatan dengan tv dan terus melulu masuk ke kawasan dapur.

Hyuro pov

Aku terus duduk di meja makan berhadapan dengan omma dan appa . Aku melihat muka omma dan appa yang sangat ketat.

"Erm.. kenapa muka omma dan appa mcm tu?"tanya aku sambil meneguk secawan teh. Mata aku masih tertatap di mata omma dan appa bersilih ganti .

"Omma dan appa nak kamu khawin." Satu2 perkataan jelas terus tercacap di cuping telingaku.

Automatik minuman yang ada di dalam mulutku tersembur habis sebab terlalu terkejut. Nasib tak kena omma dan appa .

"Omma dan appa dah gila ?" Aku mula membantah permintaan omma dan appa itu. Mesti lah bantah. Tak da siapa2 pun lelaki yang aku tertarik dekat jepun ni. Lain lah dekat korea tu. Petik jari je dah tersangkut.

"Appa rasa kamu yang gila. Kamu tahu tak umur kamu dah naik 23? Dah tua bangka macam tu takkan tak nak khawin lagi.."balas appa sambil mengkerutkn dahinya.

"Appa ... x de jodoh yang hyuro tertarik pun . Sorang jodoh pon x de appa. Nak khawin macam mana. " balas aku dengan kening yang berkerut..

"Omma ada jodoh untuk kamu" omma melebarkan senyumannya.

Mata aku terus membulat "are you serious omma? " aku terus bangun daripada duduk. Selepas mendengar kata2 omma tadi terus rasa tak senang duduk.

Omma mengangguk dengan senyumannya yang manis. "Harap kamu terima jodoh yang akan menjadi bakal suami kamu. Nanti minggu depan. Keluarga dia datang ke sini. Jangan lupa pakai cantik2 "jelas omma dengan panjang lebarnya .

"Kenapa aku kena khawin dengan org yg aku x kenal . Aku sanggup jadi anak dara tua daripada jadi isteri kepada suami yang tak dikenali". Bisik hati aku serta keluhan .

"Baik lah omma kalau itu yang omma dan appa nak. " balas aku dengan muka yang pasrah. Seorang anak tidak patut membantah permintaan kedua dua orang tuanya.. nak buat macam mana.. :-(

Omma dan appa memandang antara satu sama lain sambil tersenyum manis .

Pelik lah omma dan appa ni -,-

End hyuro pov.



.......

Author pov

"Kim taehyung .. sila masuk ke bilik 2A untuk interview"

Kedengaran pengunguman di seluruh bangunan bighit intertaiment.

"Awak .. saya nak pergi interview ni. Doakan saya semoga dapat kerja di sini. " kata v sambil memegang tangan seorang perempuan yang diberi nama haruna.

"Saya yakin awak akan dapat kerja ni. Jangan risau saya akan selalu berdoa untuk awak." Balas haruna.

"Thanks you haruna.. you are the best haruna !" V terus memeluk haruna se erat eratnya...

"Haa.. okokay. Stop peluk saya.. saya just kawan awak. Pergi lah masuk bilik " haruna meleraikan pelukan v.

V akur dengan arahan haruna. V terus melulu masuk ke bilik 2A untuk interview mengambil jerja sebagai pengurus .

Tbc...

Ye... tahu tak best.. author sendiri pun rasa tak best. Kalau korang tak faham jalan cita dia please comment. Tak pun buat2 faham je. And lagi satu. Sorry for late update. PT3 lah katakan. Huhuu. Byee! See you soon!

 Byee! See you soon!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


@smileyvday

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now