chapter 31

168 31 20
                                    

Hyuro pov

<skip>

Ruang tamu bilik yang disusun rapi dengan barang2 hiasan dan barang2 perumahan telah pun siap kemas. Kotak2 dan bag2 baju aku letak di dalam bilik dan kemas seperti dalam bilik aku sebelum ini. Kerja2 ni membuatkan aku rasa letih dan lesu. Bahang haba mula naik di badan aku.

Aku baring di atas katil baru dan memerhati sekeliling rumah baru appa dan omma beli. 12 jam aku duduk dalam flight tanpa membuat apa2. Hanya duduk dan tidur. Tentang tumpah maggie cup tu memang tidak boleh lupa sebab hati aku dengan tiba2nya berdegup kencang dan rasa tak sedap hati menusuk ke jantung. Muka aku mula berhaba. Tak tahulah kenapa rasa panas muka ni

"Hyuro.." omma membuka pintu bilik 'baru' aku dan melihat sekeliling bilik itu sudah pun kemas dengan rapi dan cantik.

"Ha. Bagus anak omma ni. Macam ni lah anak omma. Pandai kemas. " puji omma sambil tersenyum melihat kawasan bilik aku.

Aku tidak ada respon kepada omma. Aku terbaring di atas katil dan lenganku menutup mataku. Omma mendengar esakan ku. Dengar macam orang tengah menangis?

"Hyuro. Kamu menangis ke? " omma mendekati aku dan duduk di atas katil bersebelahan degan aku.

"Hiks. Hiks. " esakan aku semakin kuat membuatkan omma rasa hairan.

"Hyuro? Waegurae? " omma menarik lenganku yang sedang menutup mata itu.
Omma terkejut melihat mata ku penuh dengan air mata. Aku menutup mata ku ingin tahan nangis tetapi tidak boleh.

"Hyuro. Kenapa ni? Ada masalah ke? Tell me why ?" Tnya omma sambil menggosok gosok rambut ku.

Pertanyaan omma itu membuatkan aku ingin menangis sekuat hati. "Omma~~" panggil aq dengan suara tenggelam timbul.

"Kenapa ni sayang? " omma menarik tanganku supaya duduk daripada baring. Aku terus memeluk omma .. omma mengusap dahi aku.

"Hyuro? Kamu demam ke? Kenapa panas badan kamu ni." Omma membalas pelukan ku yang berhaba itu atau kata lainnya 'demam'.

"Omma~ hyuro tak tahu kenapa hyuro rasa sebak sgt" kata ku dengan suara yang serak2 sebab menangis. Sekarang aku ingin meluahkan segala persaan aku kepada omma. Omma lah tempat aku mengadu. Omma lah yang selalu dengar masalah aku.

"Sebak kenapa sayang? " omma mengusap rambutku . Aku masih memeluk omma.

"Hyuro tak tahu. Kenapa tiba2 hyuro rasa nak nangis. Perasaan sebak ni dari hyuro dalam flight lagi. Ia bermula dari maggie cup yang hyuro tumpahkan tadi. " kata aku sambil mengesat air mataku yang banyak keluar.

Omma tidak paham dengan kata2 aku. " maksud hyuro?"

"Hyuro bukannya sengaja tumpahkan maggie tu. Secara tiba2 hati hyuro ni rasa tak sedap hati. Jantung ni pun tak abis2 degup kencang. Kenapa tiba2 jadi kat hyuro omma?" Tnya ku dan melepaskan pelukan antara aku dan omma. Omma mengesatkan air mata aku menggunakan tapak tangannya.

"Mesti kamu ada risaukan seseorang yang kamu paling sayang. Cuba kamu ingat. Siapa orang yang paling kamu sayang selain omma dan appa?" Tnya omma sambil memegang bahu ku.

"Yang paling hyuro sayang selain omma dan appa? " tnya ku. Terus aku terbayang wajah taetae tersenyum manis seperi gula.

"Taetae" sebut ku dan air mata mengalir lagi. Jadi aku risaukan dia ke? Apa yang terjadi pada dia sehingga aku dapat rasakan ada sesuatu yang buruk akan terjadi pada dia?

"Ya hyuro.. taetae. Dia kawan sekolah kamu dan kawan dari kecil kamu kan? Omma yakin kamu tengah risaukan taetae. Mesti kamu tertanya tanya apa yang terjadi pada taetae kan? Omma berharap sangat takkan terjadi apa apa" terang omma dan senyumannya terukir di bibir.

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now