chpter 21

132 26 4
                                    

Author pov

Seperti biasa cg hani iaitu cg BI mengajar di dalam kelas. Suasana di dalam kelas sangat sunyi..kecuali cg hani yg sedang membebel tentang mata pelajaran BI nya.

"Mne v hyung pg..x kn dia balik rumah..nnt kne rompak lagi" bisik jungkook kepada jimin..

"Itu lh psl..aq risau ni..lagi2 si jin hyung tu." Jimin membalas bisikan jungkook.

"Harap2 x terjadi apa2 kt v hyung.." bisik jungkook..jimin mengangguk tanda setuju..

Mereka saling berbisik bisik sehinggalah cg hani menegur mereka..

"Ha? Yg dua org hensem tu buat ape?" Tnya cg hani sambil mencekak pinggangnya..

"Am..nothing teacher " kata jimin dan jungkook serentak.

Cg hani ingin membuka kata2nya..tetapi gagal kerana ada seseorang mengetuk pintu di luar kelas.

" v..knp tibe2 lmbt ni?" kata cg hani sambil melihat v berdiri di tepi pintu kelas.

"Mianhe cg..saya lambat" v tundukkn mukanya..

"Ha..x pe lah. Duduk kt tmpat kamu..kita smbung belajar" cg hani menyuruh v duduk di tempatnya..

V berjalan menuju ke tempatmya iaitu di belakang hyuro.. sesampai je di tempat hyuro...hyuro cuba utk melemparkn senyumannya tetapi tidak dibalas oleh v..
v langsung x memandang muka hyuro dan v trus duduk di tempatnya.

"Knp ngn v ni" bisik hati hyuro sambil menoleh kebelakang.

"V hyung..kau pg mne." Tnya jungkook dan jimin serentak yg duduk di sebelah v. Bts menghelakan nafas lega kerana v balik semula ke kelas.

V hnya senyum tapi sekejap sahaja dan dia fokus ke depan.. apabila v pandang ke depan. V terkejut kerana hyuro pusing ke belakang smbil pandang mata v dgn muka yg penuh dgn tanda tanya.

V mengalihkan pandangannya dan tunduk ke bawah..v pura2 menulis di buku nota..

"Dah lh hyuro.. tak payah lh pandang aq mcm tu.. jgn buat aq segan dgn kau. " hati v berkata kata.. v menconteng conteng buku nota yg terletak di atas meja itu..

" asl dgn dia ni.. " kata hati hyuro dan menoleh ke depan semula..

"Ha? Mungkin sbb aq x bls meses dia yg haritu kot.. atau.. " kata hati hyuro terhenti apabila teringat kata2 jungkook di luar kelas tadi.

"Kau tengok lh v tu..dah dua kali dia patah hati.. "

"Tak mungkin dia jealose dgn aq?" Kata hyuro keseorangn diri tapi didengari oleh dhira.

"Jealose apa?" Tnya dhira yg berada di tepi belah kiri hyuro.

"X de pape.. " hyuro trus pandang depan dan fokus pada subjek BI yg di ajar oleh cg hani..

"Ye ke ni" tnya dhira.

"Dh lh ..fokus lah pada cg" hyuro cuba menukar topic..

...

<skip>

'Kriingg'

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat bermula.. v cepat2 mengemas buku2nya di atas meja.. dan terus pg ke member btsnya..

Tetapi tgn v di tarik oleh hyuro. " v.. aq ada buat salah ke dgn kau?" Tnya hyuro sambil menggemnggam tgn v dgn erat.

V terkejut melihat kelakuan hyuro tu.. v ingin melemparkn senyumannya tetapi egonya sgt kuat di dalam dirinya..

Dgn egonya... v terus menepis tgn hyuro supaya terlepas drpd memegang tgnnya..

"V.. kau knp? Knp kau lari tadi?" Hyuro tidak berputus asa utk menanya ..

"Kau x perlu tahu psl aq" bls v dan terus meninggalkn hyuro serta member btsnya..

"What happen to you v" hyuro berasa hairan dgn kelakuan v harini...

"mianhe hyuro.. aq x kan kacau kau lagi..kau dh bahagia sekarang." bisik hati v sambil berjalan menuju ke kantin sekolah...

..

"weh..hyuro jom lha pg kantin."ajak eyfa sambil memeluk bahu hyuro.

"Ha.ok " bls hyuro smbil melihat kelibat v yg semakin menghilang itu.

"Kau knp hyuro.. " tnya pula si putry yg sedang bermain psp smbil berdiri..

"Ah? Ha..nothing. " hyuro tersenyum memandang sahabat2 karibnya.

"Ok klau mcm tu jom lha gerak kantin. " kata dhira smbil menggosok gosok perutnya yg sedang meraung kelaparan..

"Okok"

Tiba2 " ehem. " seseorang berdehem.

Putry..eyfa..dhira dan hyuro pusing ke belakang ingin memastikan siapa yg berdehem tu..

"Oh? Kai?" Putry terkejut melihat kai tiba2 di belakangnya..

Kai hnya tersenyum melihat ke empat2 yeoja yg berada di hadapannya.

"K kai oppa" dengan tidak sengajanya hyuro berkata.

"Ha? Oppa? Sejak bila kau ber oppa2 ni?" Tnya eyfa dgn hairannya..

"Hahaha..maaf lh ganggu korang ye...saya dtg sini sbb nk jumpa hyuro je." Kai tersengih seperti kerang bakar.

Mereka melihat sesama sendiri. "Hahaa...k lh korang pg lh dating dulu ye? Ok bye..kajaa korang kita pg kantin dulu." Kata dhira smbil menolak eyfa dan putry bergerak ke kantin.

"Dating? No no" bisik hati hyuro..

Setelah eyfa ..dhira dan putry meninggalkn hyuro... hnya mereka berdua di dalam kelas.

"Ada apa awk nk jumpa saya?" Tnya hyuro sambil menundukkn mukanya..

"Saya nk awk rehat sama2 dgn saya. " kai menghulurkan tgnnya .. dah macam pasangan menari pula..

"Oh..itu x de masalah... " kata hyuro smbil melihat tgn kai yg dihulurnya tadi.

"Knp awk x smbut tgn saya...baru nk bedrama.. " kata kai smbil pout..

"Err...hahaha" hyuro tesenyum hambar..

"Em..kalau mcm tu biar saya yg pegang tgn awk. " kai terus memegang tgn hyuro dgn erat.

"A awk k-kta nk p-pg r-rehat" kata hyuro dengan tergagap gagapnya yg semakin terselah.

"Sebelum tu.. saya nk ucapkn sesuatu. " kai masih memegang tgn hyuro dgn lembut.

"Ucap ape?" Tnya hyuro..dada hyuro berdebar debar melihat mata kai.

"Saya nk ucapkan yg saya cintakan awk sepenuh hati jiwa dan raga saya...saya mmg ikhlas seikhlas2 cintakan awk.. saranghae hyuro.. saya berharapp sgt awk boleh terima cinta saya ni kpd awk." Kai meluahkn rasa perasaannya tanpa ragu2..

Kata2 kai itu sgt memeranjatkan hati hyuro.. "awk c-cinta kn s-saya?" Hyuro mmg tidak percaya dgn kata2 kai tadi.

"Ya hyuro..saya berjanji akan jaga awk dgn sepenuh hati saya. " kata kai yg sedang bersungguh sungguh itu.

"N-nado saranghae.. " bls hyuro dgn blush... kata2 hyuro tu menggembirakan hati kai.

"Awk x tolak cinta saya.. jadi awk dh jadi milik saya.. " kai terus memeluk tubuh badan hyuro.

Hyuro membalas pelukan kai... akhirnya hyuro dah jadi milik orang... aish..senangnya kau percaya dgn kata2 lelaki.

"Hoii perempuan murahan?! Kau dh rampas v drpd aq.. skng kau nk goda kai pulak?! " tiba2 muncul seseorang perempuan yg dari tadi duduk luar kelas.. iaitu joy

Kai dan hyuro terkejut lalu cepat2 meleraikan pelukan mereka..

Joy membuat muka bengis sambil melihat hyuro...

Tbc..

Sorry kalau author updte lambat .. author bengang sbb author dah updte chpter ni..tiba2 hilang mcm tu je.. ape perasaan reader2 semua? Mmg patut kne baling fone ni -,- dah beribu ribu patah perkataan author buat hilang mcm tu jeh...

Sekali lagi author nk mintak ampun beribu ribu ampun sbb lmbt updte.. nnt kn chpter seterusnya ok?

Syg korang ;*

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now