chpter 29

174 29 23
                                    

Author pov

"Mna v nih.. aq dah naik rasa tak sedap hati ni " kata jin sambil memegang henfonnya.

"Cuba lah hyung call v" kata jungkook yg sedang kerisauan juga.

"Aq dah call banyak kali.. dah 10 kali aq call dia tak reti nak angkat." Bls jin lagi dan menekan butang hijau yg terpapar di screen henfon jin untuk call v sekali lagi.

"V kan dekat rumah dia. Buat apa nk call2.. dia nk jumpa parents dia kau sibuk nk call2 dia" bls suga yg sedang meniarap di atas sofa smbil menonton tv.

"Kau cakap senang. Kau mana faham perasaan hyung kau ni. Hati aq ni tiba2 rasa tak sedap hati dekat dosaeng kau tuh.. taehyung!" Bls jin dan kehulur ke hilir di ruang tamu.

"Biar aq kakao talk dia. " kata
j hope dan mengambil i phonenya di atas meja kecil bersebelahannya.

"Nk katalk buat ape? Klau aq call dia x angkat.. apetah lgi nk reply katalk kau. Ishh.. " balas jin lagi.

"Alah jin hyung. Dia ada dekat rumah lah tu.. jgn lha risau sampai mcm tu sekali.. mungkin tu perasaan kau je tu"balas pula jimin yg sedang duduk di sebelah jungkook.

Jin hanya mendiamkan diri dan menggosok gosok rambutnya tanda risau .

ㅡㅡㅡㅡㅡㅡ

Hyuro pov.

Aq menurunkan bag bagasi dari bonet dan sedia untuk tarik masuk ke dalam lapangan terbang.

Aq .. omma dan appa berjalan sambil menarik bag yg terlalu banyak tu. Erh

Tiba2 aq terhenti dri berjalan.
"Hm. Beratnya hati nk tinggalkan korea. " kata Aq sambil menundukkan kepala.

"Dah lha taetae dah lupa aq. Lepas tu kne tinggalkn tempat ni dengan kwn2 aq. Ini ke dugaan ? " kata ku lagi dan mengesat air mata yang tak abis2 mengalir.

"Hyuro.. kenapa berhenti tengah2 jalan ni. Orang nak lalu lah" kata omma sambil menarik tangan aq.

"Anak omma kena kuat dan kena tabah menghadapi setiap dugaan yang hyuro timpa. " sambung omma sambil menarik tangan aq untuk scan pasport untuk naik ke flight.

[Author tak tahu nk cita pasal naik flight ni.. so author hentam je . Maklumlah author ni mana penah naik flight mcm korang . Huhu]

Aq hnya mengangguk mendengar kata2 omma tadi.

"Dah...jgn nangis ok?" Bls omma dan mengesat air mata aq.

Aq hnya tersenyum dan mengangguk faham. "Omma tunggu lha jap. Hyuro nk beli maggie.. nanti duduk dlm flight lama2 perut ni boleh meragam"kata hyuro dan menggosok perutnya.

"Ha.. cepat sikit beli tu. Nnt terlepas flight. Omma tunggu dekat bangku tu ok?" Kata omma smbil menunjuk bangku menunggu turn untk naik flight.

....

Selepas aq membeli maggie cup 3 cawan. Aq ingin pergi ke bangku yang omma katakan tadi.

"Hyuro. " tiba2 seorang namja menegur aq.

"Hah?" Aq terus memusing ke belakang.

"Hyuro~~ take care.. i always miss you hyuro. " kata namja itu dan terus memeluk ku dengan erat.

"K-kai. " aq membalas pelukan kai smbil menggosok gosok badan kai yg sedang menangis ter esak esak.

"Saya x akan lupakn awk. Percayalah" bls aq dan pelukan kami dileraikan.

"Hyuro. Saya nk minta 1 permintaan " kata kai

"Ape dia"

"Please tunggu sekejap. V nak jumpa awk. Dia cintakan awk juga hyuro. Tlg lha.. tlg lha tunggu. " bls kai dan mengesat air matanya.

Aq terkedu seketika.

"Flight 3A765 ke negara england siap bersedia untuk berlepas. Kepada penumpang 3A765 sila segera . "

Pengunguman di dalam lapangan terbang itu di dengari.

"Maafkan saya." Bls aq pendek. Air mata yg sudah kering tadi membasahi pipi hyuro semula.

"Hyuro. Please. " kai merayu kpd aq.. nampak sgt sungguhan kai itu untuk merayu agar aq dapat jumpa v.

"Mianhe. Awk tlg cakap dekat dia. Terima kasih sebab sudi kawan dengan saya . Dan terima kasih sebab cintakan saya. Taetae. " bls aq dan tersenyum memandang muka kai. Aq yg sedang senyum lebar itu membuatkan air mata aq mengalir dengan banyak.

"S- saya pergi d-dulu kim jongin. Selamat tinggal" bls aq dan menggenggam tgn kai kemudian aq melepaskan genggamannya dan terus pergi meninggalkan kai.

"Hyuro! Saranghae!" Jerit kai .

Aq terus pergi ke arah omma yg dah lama tunggu aq ..

Aq melambai ke arah kai dari jauh. Kai pun membalas lambaian aq. Dan akhirnya bayangan kai sudah tidak kelihatan di dalam pandangan aq.

End hyuro pov

ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ

V menangis teresak esak sambil memandu kereta kepunyaan ms.kim atau diberi nama pn.taeri.

Tak sangka dalam sekelip mata v ni dah pandai pandu kereta.
-,-

"Pleaseee! Hyurooo tunggu aq! Pleasee! Aq nk jumpa kau!" Jerit v keseorangan di dalam kereta..

'Pponn ponn ponn pon ponn'

Banyak kereta menghone kereta v kerana v memandu kereta macam orang x reti pandu kereta.

"Woi gila! Bawak kereta tu elok2 sikit !" Marah seorang pakcik kerana keretanya tadi hampir kena langgar dengan kereta v.

"Aq tak da masa nak hiraukan keadaan kawasan sekeliling! Yg penting hyuroo! Hyuroo!" Jerit v smbil menangis tidak tentu arah.

Memang sah sah orang sekeliling ingat v ni mental -,-.

V menekan pedal minyak dengan kuat.. dan kereta mula laju seperti kereta F1.

Dan dengan tak sedarnya.

'Bommm!'

Kereta v di rempuh oleh sebuah kereta van yg penuh dengan balak kayu.

Kereta v tergolek golek2 di atas jalan raya. Kemudian terjatuh di dalam gaung yg tidak beberapa dalam. Akibat terlebih had laju.

Semua orang sekeliling cepat2 pergi ke tempat kejadian. Dan melihat apa yang berlaku. Adakah hari ni hari terakhir v?

["Hidup aq kembali menjadi gelap. Gelap buat selama lamanya . Aq tahu ni lah hari terakhir untuk aq bernafas di atas permukaan bumi ini. dan Mati dalam kesengsaraan"]

Dan Lee Hyuro. Selamat tinggal

Tbc.

Adakah kehidupan v tidak dapat diteruskan lagi? Semuanya bakal terjawap di chapter seterusnya.. *ceyhh ayat*

Hai readers. Sorry updte lambat.disebabkan exam syaitan di langsungkan . Maka lambat lha author nk updte T_T..

Kalau rasa cita ni best atau menyedihkan . Vote and comment ok?.huhu.

@Smileyvday

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


@Smileyvday

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now