Author pov
Sinaran matahari mula memancar dan menyegarkan mata hyuro yang mengantuk itu.
"Hmm? Dah pagi rupanya " hyuro mula bangun dari katil untuk membersihkan diri..
'Tok tok tok' baru hyuro nk menjejak kaki ke bilik air..tiba2 pintu bilik di ketuk oleh seseorang. .
"Hyuro...hyuro dh bgun ke? Pg sekolah.. " jerit omma daripada luar bilik..
Apabila hyuro mendengar jeritan omma daripada luar..hyuro terus teringatkn tentang syarikat appa di england..
Hyuro terus membuka pintu biliknya.. " omma kata harini pg england? " tnya hyuro .
Ommanya tersenyum memandang wajah anaknya yang baru bangun tidur.
"Lepas kamu habis sekolah..kita gerak lah.. " bls omma..
"Erm..yela.. " bls hyuro smbil membuat muka monyoknya..
"Knp monyok semacam je anak omma ni.. hari ni kamu dpt jumpa taetae" kta ommanya smbil membelai rambut hyuro yg kusut masai itu..
Hyuro tersenyum "tq omma :) mesti taetae tengah tunggu hyuro kan? "Balas hyuro..
Ommanya hnya tersenyum memandang hyuro..
"Tapi.. taetae masih ingatkan hyuro ke.. tak mungkin dia ingatkan hyuro.. " senyuman hyuro terus terputus ..
"Omma yakin dia takkan lupakan hyuro.." balas ommanya..
Senyuman hyuro terlekar semula apabila mendengar kata2 ommanya..
"Haa.. kamu dh mandi ke belum ni?" Tnya omma.
"Belum lagi.. " hyuro tersengih seperti kerang busuk..
"Ish..patutlah bau busuk sampai ke bawah...pg lh mndi."usik omma..
"Ish jahat nye omma" hyuro terus menutup pintu biliknya dan pg ke bilik air untuk membersihkan diri..
<skip>
Sekolah.
Hyuro pov
Aq berjalan menuju ke kelas.. tiba2 aq terserempak dengan seorang yeoja..nk tahu sapa? Joy lah..sape lagi -,-.
"Kau lagi. " kata joy dgn mlsnya.. aq tidak menjawap apa2 aq hnya mendiamkn diri.. tidak mahu membesarkan masalah lagi..
"Dengar cerita kau dh break ngn kai.. senangnya permainan kau kan? " kata joy lagi.. tolong lah jgn sakitkan hati aq walaupun sekali..
"Tumpang lalu ye? Aq nk lalu...rasanya dh lambat. " aq cuba bersabar dan tersenyum hambar kepada joy..aq terus pergi meninggalkn joy..
...
Kelas..
" hai hyuro! Awalnya kau harini" kata putry smbil memerli hyuro yg dtg lambat itu..
"Sorry lmbt.. terlajak tido. " aq tersengih melihat muka putry,dhira dan eyfa..
Aq duduk di tempat belajar ku.dan aq memusing ke belakang.. kelihatan v sedang nyenyak tidur di atas meja..
"Nampaknya harinilah hari terakhir aq jumpa kau. " bisik hati aq smbil merenung v yg sedang nyenyak tidur..
"Oi ..jgn lha kacau dia tidur. " tegur si eyfa.. emm -,-.
"Yela2" aq pusing ke hadapan semula.. sementara cg belum masuk..lebih baik aq baca buku novel..
V membuka matanya sedikit dan melihat hyuro yg sedang kusyuk membaca novelnya.. oh? Tak tidur rupanya. -,-
......
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...