author pov
di sekolah.
joy dan kawan kawan sekumpulannya sedang berjalan menuju ke kelas . sedang mereka berjalan mereka terlalu di hadapan kelas 4bs iaitu kelas hyuro dan v.
"weh. tunggu jap . aku nak singgah kelas ni jap." kata joy kepada kawan kawannya. joy ni suka sangat menyibuk. -,-
"lah. nak buat ape.. cikgu nak masuk kelas dah lah" balas irene sambil mengerutkan dahinya serta kening tebalnya.
"alahh. korang tunggu lah dekat sini dulu" kata joy dan terus melulu masuk ke kelas itu. apa tujuannya nak pergi sana pun tak tahu. mungkin nak mencari masalah. well. joy kan menyebar masalah tahap kritikal. -,-
joy memerhati kelas yang dipenuhi dengan murid itu. matanya tertumpu kepada tempat v dan hyuro yang kosong. joy membuat muka pelik.
"Aku tahu lah korang ada buat sesuatu tanpa pengetahuan sesiapa. Kau fikir aku kesah ke dengan kau dan v? Kau nak sangat v tu ambik lah. Aq dah pakai dia. So kau ambik lah 'barang' terpakai tu. Aq x kesah"
Bisik hati joy. Walaupun dia berfikir macam tu dia tetap rasa sakit hati.
Ke enam enam meja belakang tu pun kosong. Tempat bangtan kan? Ya tempat bangtan. Joy mula rasa hairan.
"Pahal pulak gang2 v pun tak datang? Ade ape2 ke? " joy berusaha berfikir untuk mendapatkan tekaannya.
Joy memang suka sebok hal orang lain. Please. Jangan jaga tepi kain orang okay? -,-.
.....
Hospital.
"Aku dah kata mesti ada yang tak kena dekat taehyung. Korang tak nak percaya. Tengok lah muka member korang ni.. dah cacat. " kata jin sambil duduk di kerusi bersebelahan katil v.
"Muka aku hensem lagi. Tak cacat mana pun. " balas v sambil tersengih seperti alien. Walaupun v dalam keadaan sakit , v tetap tersenyum dan ceria di hadapan kawan2 rapatnya.
"Kau ni v. Aku tengah serius ni. Kalau kitorang tak pergi rumah kau tadi. Kitorang takkan ada dekat sini you know?" Sambung jin dengan muka dinginnya.
"Lek lah jin hyung. V tak apa2 sekarang. " kata jimin sambil memegang lengan suga. Suga membuat pokerface.
"Aku tahu lah dia tak apa2. Dia ada dekat depan mata aku. " balas jin sambil mengeluarkan satu bekas makanan berwarna pink.
"Apa tu hyung! Nak nakk lapar lah!. " v bergelupur hendak mendapatkan bekas makanan pink yang dipegang oleh jin.
"Eh. Ehh. Aku ingatkan orang sakit Ni tak de selera makan. " kata jin sambil menjauhkan bekas makanan pinknya daripada v.
"Alahh. Hyung! Aku lapar! Aku tak suka makanan dekat hospital ni. " v berusaha mendapatkan bekas makanan itu.
"Aipp! " jin membesarkan matanya tanda marah atas perbuatan v yang kelaparan itu.
"Jin hyung ni! Dosaeng sendiri tak nak bagi makanan !" V pura pura merajuk. V menarik selimutnya di hujung kaki.
V lupa yang dalam selimut tu ada sesuatu yang dia sedang sembunyi.'Tung! ' Tiba2 ada sesuatu terjatuh dari katil v.
V dan bts terkejut."Apa yg jatuh tu ?." Tanya rapmon sambil memeluk tubuhnya yang sedang bengah berdiri terlalu lama.
"Eh eh? Alien? Ada kotak lah. Kotak apa tu? Cincin tunang eh? Ada dua pulak tu" Usik j hope sambil melihat kotak kaca yang jernih dan kotak merah mendarat di atas lantai .
J hope hendak mengambil kedua dua kotak itu tapi sempat di capai oleh v.
"Ehh. X de apa2" v lekas menyorokkan kotak2 itu di sorong bantal.
"Kau sorok apa daripada kitorang? Kau nak khawin eh? Dengan sapa? Lawa ke tak?" Byuntae ke tak? " berderet deret jimin memberi soalan kepada v. Tiba2 je tanya soalan buduh macam tu.
"Aniyaa... x de apa2 lah. " v tersengih melihat member2 dihadapannya.
"Meh sini aku tengok. " jungkook lekas memasukkan tangannya di dalam sorong bantal v untuk mengambil kotak yang terjatuh tadi.
"Kookie-ahh! " jerit v setelah jungkook berjaya mendapatkan kedua dua kotak itu.
Jungkook terkejut plus pelik apabila membuka kotak itu.
"Huh? Kertas ? " kata suga yang sedang berdiri di sebelah jungkook.V hanya menundukkan kepala. Dia memejamkan matanya untuk menahan daripada menangis. Ada je lah masalah timbul . Baru sahaja v nak bergembira dengan kawan kawannya. Tapi.. benda tu yang menghalang.
"Ape ni ? Kau tak de kerja ke simpan kertas ni. " tanya suga sambil menggenggam kertas itu.
"Bagi korang kertas tu memang lah tak da apa2.. tapi bagi aku dia sangat bermakna. Sangatt bermakna. " jelas v dan mengesat air matanya.
"Omo! V ! Dont cry! " jimin memeluk v yang sedang banjir itu.
"Maksud hyung?. " tanya jungkook dengan matanya yang besar melihat mata v .
"Hyuro . " kata v dan menggengam selimut yang terbentang di kakinya.
....
Hyuro pov.
Malam yang sangat sejuk dan dipenuhi dengan cahaya bulan penuh memancar di tingkap bilik aku.
Aku membuka tingkap bilik aku yang lebih kurang besar itu untuk mengambil angin yang sejuk dan dingin. Rumah baru aku ni sangat sunyi kerana omma dan appa pilih tanah di atas bukit.
Aku merenung di luar tingkap. Hanya sepancar cahaya bulan sahaja menemani aku di dalam bilik yang sunyi itu. Omma dan appa mungkin sudah dibuai mimpi bersama sama.
"Huh. Esok daftar sekolah. Macam mana lah aku nak speaking english nanti. Mesti terabur. " aku mengeluh sambil memikirkan pendaftaran sekolah pada pagi esok.
Baru hendak memikir tentang persiapan sekolah esok tiba2 pemikiran aku terganggu dengan wajah taetae yang tiba2 terbayang di awan malam.
"Huh.. masa dekat korea aku dah dapat rasa dekat dengan taetae. Cuma aku tak perasan je . Tapi semua tu dah berakhir . Tak bermakna lagi aku dengan dia nak bersama. " kataku keseorangan dan mataku merenung bulan yang sedang mengambang. Terbayang wajah taetae di permukaan bulan itu.
"Aku harap dia gembira di sana. Aku yakin dia okay di sana. Tadi mungkin perasaan aku je. " kata ku lagi. Kini air muka ku berubah. Hidup seperti tidak bermakna lagi. Mungkin taetae tak sesuai berkawan dengan aku. Sebab tu lah benda ni berlaku.
"Saya akan cuba lupakan awak demi kebaikan awak di sana "
Tbc.
Erk.
Mungkin lagi 2 atau 3 chapter cita ni akan complete. Thank you for everything gyus <3 ..
@smileyvday
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomantiekMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...