chpter 25

163 27 4
                                    

Author pov

bts berjalan jalan menuju ke kelas.. harini awal pula mereka datang ye? Terlajak rajin agaknya.

"Jin hyung.. kenapa makanan yg hyung masak tadi rasa lain?" Tnya jimin yg sedang berjalan di sebelah jin.

"Maksud kau?" Tnya jin smbil menoleh kepalanya ke arah jimin.

"Maksud aq.. tiba2 makanan hyung rasa x sedap hehee.. " jimin tersengih seperti kerang busuk..

"Kau kate x sedap? Hey..makanan yg selalu masuk dlm perut kau tu.. hasil dari air tgn aq tau? Kau jgn memain ngn chef terkenal ni.." jin membanggakan diri..

"Ceyhh -,- " .malas pula jimin nk melayan hyungnya yg suka riak2 ni..

Sedang bts berjalan menuju ke kelas.. dengan tiba2nya seorang namja keluar dari kelas dgn laju..

"Ho? Sape tu.. aq x nmpk muka dia...asl nmpk mcm marah je.. " tegur si j hope smbil memanjangkn lehernya utk tgk namja tu tadi.

"Itu kn kai.." kata jungkook pula..

"Oh..asl nampak mcm badmood je.. broken heart ke" usik si rapmon dan suga serentak.

"Ha? Kai? Broken heart? " tnya pula v dan terus masuk ke kelas..

Kelihatan hyuro sedang meletakkn kepalanya di atas meja ..

"Hyu-hyuro" v cuba utk menegur hyuro..

Tapi hyuro tidak dengar dengan teguran v tadi..v kedengaran hyuro sedang tersedu sedu.. mungkin menangis? Kenapa?

Tiba2 bts masuk..

"Oi.. asl ngn hyuro tu?" Tnya suga kpd v..

"Aq x thu. Biar lha dia " rupa rupanya v masih menyelubungi dengan sifat egonya.

"Hyuro.. kau ok? Knp ngn kai?" tnya jungkook. hyuro terus mengangkat kepalanya.. kelihatan pipinya basah dengan air mata..

"Ju jungkook" hyuro tundukkan kepala..

"Asl kau? Knp ngn kai tu." Tnya pula rapmon.. bukan selalu bts tnya banyak2 kat orang ni..

"Kai.. em " hyuro mengesat air matanya.. ..

"Haaa! Aq tahu! Mesti korang gaduhkan? Lepas tu break? Kan? Aq tahu lh cinta2 remaja ni.. " sampuk j hope dgn memberi sergahan mengejut..

Hyuro hnya berdiamkn diri..
"X- xde ape2 lah." Hyuro tersenyum memandang bts..

"Yeke kau ni..kalau x nk bgitahu tak pe.. aq x perlu dengar pun" kata suga dan duduk di mejanya.

Hyuro melihat bts dihapannya.. hyuro perasan yg v tiada.. hyuro terus pusing ke belakang kelihatan v sedang termenung di luar tingkap..

V perasan yg hyuro sedang melihatnya.. v buat tidak endah je

Hyuro pandang ke depan semula dan mengeluh " ape salah aq dgn dia." Hyuro mengesat air matanya..

Bts duduk di tempat mereka masing2.

FLASHBACK

Hyuro pov

"Hyuro.. saya tnya awk ni. Awk cintakn saya dgn ikhlas kan?" Kai tanya sekali lagi kepada aq.
"Em-- kai.. saya nk bagitahu awk sesuatu" aq menundukkan kepala smbil menggenggam skirt ..

Kai duduk di hadapan aq semula smbil merenung mata aq ingin tahu ape yg aq nk beritahu..

"S saya memang cinta kn awk.. tapi x lebih daripada--" ayat hyuro terus tergantung oleh kai.

"Lebih daripada siapa?" Mata kai membulat apabila mendengar kata2 aq tadi..

"Awk tlg maafkn saya.. " aq mula takut hendak memberi tahu..

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now