chapter 30

170 32 11
                                    

Hyuro pov.

'Bushh!' Maggi cup yang sudah bancuh dari tadi terus terjatuh dari tangan aku. Membuatkan aq terjerit kecil kerana kuah yang panas menggelegak itu tercurah di atas kaki aku.

"Hyuro! Kita dalam flight! Bukannya dalam rumah. Boleh pulak tumpah dalam ni" marah omma sambil membisik takut mengganggu orang lain yang sedang lena tidur di dalam flight.

"M-mianhe omma. Hyuro hanya rasa tak- " kata kata aku dipotong oleh omma sepantas kilat.

"Dah. Jgn banyak alasan. Nasib omma ada bawak kain lebih. "Kata omma dan mengelap kuah dan isi maggi yang tertumpah tadi. Knp omma tak nak panggil pramugari je? Mungkin dia tak nak susahkan orang lain. Hum.

"Omma. Hyuro bukannya sengaja tumpahkan. " kata aku sambil memegang dada ku yang sedang berdegup kencang sambil menggosok gosok kaki yang melecur sikit itu.

Omma tidak menjawap apa apa. Mungkin marah sebab buat hal dalam flight. Erm.

Aku hanya mengeluh dan mengambil jaket setebal 3 inci untuk menyelimut badan.
Hati aku ni memang rasa tak sedap hati. Aku menggosok dada aku supaya dapat bertenang. Tetapi susah nak tenang. Sebab aku tengah fikirkan siapa yang aq tengah risau ni.

End hyuro pov

...

Kai pulang ke rumahnya dengan pasrah kerana hari ni hari terakhir berjumpa dengan hyuro. Kata kai hyuro la peneman hidup dia apabila dia sunyi .

"V . I'm sorry. Hyuro dah pergi. Kau dah terlambat. " kata kai keseorangan diri dan membuka tombol pintu utama rumahnya itu.

Kai dengan lemahnya membuka jaket hitamnya dan mencampak ke atas sofa.

"Woi! X nmpak ke ade orang!" Jerit seorang namja yg sedang baring di atas sofa itu .

Kai yang sedang sedih tu terkejut " kau kat situ ke baekhyun. Mana lah aku tahu kau kt situ. " bls kai dengan tak de perasaannya.

"Kalau jaket ni wangi tak pe gak!" Baekhyun mengambil jaket kai di atas badannya dan membaling di sofa yang lain.

Kai terus naik ke atas untuk ke bilik. Malas nak layan budak byun tu. tiba2 terserempak dengan dyo yang sedang memegang senduk nasi.

"Kau kenapa?"tnya dyo dengan matanya membutang luas melihat keadaan kai seperti orang asli.

"Nothing" dengan satu patah perkataan kai menjawab. Dan kai terus naik ke bilik.

Baekhyun dan dyo memandang antara satu sama lain. Mereka hanya mengangkat bahu tanda tak tahu apa2.

.....
<skip>

Author pov.

Kim taehyung dapat diselamatkan dan nasib yang baik nyawanya masih belum diragut oleh tuhan.

Kecedaraan v agak parah tapi tidak mengambil tindakan yang serius.

V terbaring di bilik wad bersamaan dengan wayar2 di tangannya untuk masukkan air.
Kain tebal dibalut di kepala,kaki dan tangan v. Nasib yang baik tulang v masih kukuh. Tiada patah apa2.

Ceh mcm doktor pulak author ni .

'Krekk' perlahan lahan pintu wad v dibuka oleh seseorang. Kelihatan dua susuk tubuh di penjuru pintu wad v.. mereka mendekati v .

"Oppa~"

Taekumi lah orang pertama yang tahu v terlibat dengan kemalangan. Di ikuti pn.taeri orang yang kedua tahu.

"Oppa~" panggil taekumi lagi dengan sayu. Air matanya mengalir melihat keadaan v yang terlantar di atas katil.

"Knp oppa jadi mcm ni" kata taekumi sambil duduk di tepi katil v. Taekumi menundukkan kepalanya. Pn.taeri menggosok kepala taekumi dan tersenyum.
"Oppa akan sedar. Jgn risau. " kata pn.taeri ingin mengurangkan rasa risau di hati taekumi.

"Oppa~ harap oppa cepat sembuh. Cepat sedar ya? Saeng ada benda nk bagi oppa" kata taekumi sambil mengeluarkan kotak kaca.

"Oppa~ kotak ni sangat berharga untuk oppa. Kotak ni unnie hyuro yang bagi. Dia nak oppa ingat balik zaman kanak2 oppa" kata taekumi yang sedang menangis sambil menunjukkan kotak kaca itu ke arah v.

V masih belum sedar. Taekumi berasa sebak melihat oppanya begitu. Kenapa dugaan ni timpa di keluarga taekumi? Mungkin ini satu hikmah dan pengajaran.

Taekumi meletakkan kotak kaca itu di atas meja berhadapan katil v.

"Kalau oppa sedar. Oppa jangan lupa ambil kotak ni" kata taekumi.

Pn.taeri mengesat air matanya. Tak sanggup nak tengok anaknya begitu.

"Saeng sayang oppa. Oppa jangan tinggalkan saeng dan omma. Kami lah keluarga oppa yang selalu memberi kasih sayang dan panduan hidup kepada oppa. Tak lupa juga appa dan hyuro. Harap oppa ingat balik apa yang oppa lalui pada 10 tahun yg lepas bersama hyuro. " kata taekumi dan bangun daripada kerusi.

"Saeng dgn omma nak pergi dulu. Nanti kami lawat oppa lagi. Harap oppa sedar dengan cepat. " kata taekumi .

Taekumi dan puan taeri keluar daripada wad v. Mereka memang tak boleh lama di dalam hospital kerana masa lawatan yang di tetapkan sangat singkat.

Sebelum taekumi dan pn.taeri keluar. Mereka mencium dahi v yang pucat itu . Dan mereka pun melulu keluar dari wad v.

Dengan tiba2 air mata v mengalir tanpa disedarinya. Taekumi dan pn.taeri sudah pun keluar dari pintu wad v.

"Aku ingat! Aku dah ingat! Lee hyuro yang pernah aku kenal . Dia lah orangnya. Aku ingat!.separuh kertas berbentuk hati tu lah ubat untuk rindu kami! Aku ingat semua tu!"

Air mata v mengalir sekali lagi. Kali ini lebih banyak mengalir. Mungkin dia dah sedar.

"Kenapa kita berpisah? Bila kita berpisah. kenapa Aku lupakan kau? Kau sebok mencari aku. Padahal aku tak ingat kau langsung! Bila aku tahu kau kawan aku yang paling aku sayang. Kau pula yang nak tinggalkan aku? Situasi kita ni sama mcm serpihan kertas putih berbentuk hati di belah dua. Sama.. memang sama."

Dengan perlahan v mencelik mata. Kata2 itu bermain di fikiran v dan membuatkan v tersedar daripada pengsan.

"Saranghae" kata v dengan tiba2.

tbc

Heyyy readerrs! Sorry. Ni serius chapter ni mmg terabur. Author baca sendiri pun tak paham. But author harap sangat korang faham . Thankssssss ! Sgt2 sesiapa yang sokong ff author ni dan thanksssss! Sbb masukkan ff ni dlm raeding list korang.

Exam dah habis. So. Ada lah masa sikit nak updte. Kekeh.

Your husband ;)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Your husband ;)

@Smileyvday

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now