OKUL HAYATI

4.6K 244 54
                                    

  Konuyu biraz değiştirelim diyorum. Okul hayatı hakkında konuşalım biraz da nasıl olur?

Biraz ana maddelerin altında düşüncelerimi paylaşayım dedim. Konularımız şunlar olsun.

*Arkadaşlık  ve Popülerite

* Hocalar ve Dersler

*Sınavlar

1-ARKADAŞLIK ve POPÜLERİTE:

  7-8. Sınıftaysan veya lisedeysen  yavaş yavaş ergenliğe giriyorsun demektir. Bunu yazmaktan gerçekten utanıyorum ama arkadaşlarını iyi seç. Son zamanlarda kadınlara ve hayvanlara yapılan tecavüz, cinayet haberleri yüzünden oldukça gerginiz. Çok üzülüyorum arkadaşlar. Tecavüzün cinsiyeti olmaz. Artık kadın cinayeti haberlerinin 'normalmiş' gibi algılandığı ayrıca erkeklerde bunu kendine sanki 'hakmış' gibi sunulduğu bu lanet günlerde malesef diyecek bir şey bulamıyorum. Ama benim hala umudum var. Lütfen tedbirli olun! Başta iyi olup sonradan o pis yüzünü göstermeye çalışacak insanların sayısı çok fazla. O yüzden 'dostum' diyeceğiniz insanları çok ama çok iyi seçin.  Neyse bu konuya çok güzel değineceğim burada söz veriyorum.

   Asosyal olun demiyorum ama herkese sırlarınızı anlatmayın, insanlara çok güvenmeyin.  

  Arkadaş çevreni oluştururken sadece kızlardan oluşmasın. Erkek arkadaşların da olsun her iki cinsiyette de konuşabileceğin konu çok fazla hem toplumumuzda 'erkeklere güven olmaz' algısı şuan çok fazla ama cidden benim oturup dertleştiğim erkek arkadaşlarım var. Bu arada dedikoduyu da erkekler çok sever bilginiz olsunn:)

   Arkadaşlarınla sinemaya/tiyatroya gidebilirsin. Malum kitaplar pahalı olunca 2. El kitap evlerine gidebilirsiniz veya aldığınız kitapları değiş tokuş yapabilirsiniz. Ama bolca kitap okuyup kendinizi geliştirin arkadaşlar o kadar çok fark ediyordu konuşmada ve sınavlarda tahmin bile edemezsiniz. İleride kitap önerilerimin olduğu bir bölüm olacak oraya mutlaka bir göz atın.

  Kendi halinizde evinizde buluştuğunuz zaman hatıra olsun diye makyaj yapma videoları falan çekin benim vardı 5 yıl önceden falan çekişmiş videolarım. İzlerken aşırı eğleniyorum.

Ayrıca birbirinize kalıp sabaha kadar dedikodu yaparsınız pijama partisi yapıp korku hikayeleri falan yani.....

 Arkadaşlarınla beraber kütüphanelerde ders çalış. Genelde bir çok ilde festivaller düzenleniyor. Lisede en az 1 kere git. Çok eğleneceksin. Bir sürü fotoğraflar çekinin çok güzel hatıraların olsun.

Daha bir sürü yapacağın eğlenceli aktiviteler var en önemlisi arkadaşların güveneceğin insanlar olmalı onlara güvendiğin takdirde KIM TUTAR SENI!!!☺☺☺☺

İnsan seç, şu anda eğer ortaokulda okuyorsan benden sana bir tavsiye aynı liseye gideceğin arkadaşın da mutlaka bir tane olur. Ama lisede insanlar genelde değişir. Lisede okuyan okuyucular şimdi beni anlar çünkü liseye yeni geçen birinin böyle bir olayla karşılaşılması muhtemel:

  Mesela diyelim ki ortaokulda çok sevecen,samimi,böyle melek gibi olan bir arkadaşın var yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmiyor bu kız lisede değişebilir. Yani sadece bu tipleme için söylemiyorum.Malum ergenlik işte,insanlar bir anda değişebiliyor ve hiç olmadığı gibi davranıyor,sende öylece boş boş bu kıza bakıyorsun naptın bacım sen? diye.Bu yüzden yakın arkadaşlarını iyi seç diyorum.İlerde pişman olmaman için..

NOT:Yazarın birsürüü pişmanlığı da iyi ki yapmışım dediği de bir sürü şey oldu...

POPÜLERİTE:

 Hangi okulda olursan ol. Bu tarz insanlarla mutlaka karşılaşacaksın. Genel olarak tanımlarsak okulda geniş bir çevreye sahip olup kendini ilah zannederler. Özellikle de erkeklerde nedensizce bir göt kalkıklığı (haklıyım ama) bulunur. Kızlarımızda da genelde bir marjinal olma yarışı moda ikonuymuş gibi olma çabası deriz. Liseye yeni başlamış kızlarımızda özellikle bir kilo makyajla gezme potansiyelini de unutmayalım.

 Arkadaşlar evet geniş bir çevreniz olsun ama aşırı itici hareketlerde bulunmayın.

  Ben ortaokulda ve lisede orta-uzun boylu ve kilolu bir kızdım popüler insanlarla aram fena da değildi, arkadaş çevrem fazla ve sevilen bir kızdım ama kendimi ben popülerim herkesden üstünüm yeahhh modunda dolaşmıyordum. Cidden o havalara bürünmeyin çok komik oluyor. İnsanlar sizlere karlı ön yargılı olabiliyorlar mütevazi takılın. Unutmayın kimse kimseden üstün değildir.

  Birde popüler kültürle yeni yeni tanışacaksın. Kölesi olmak zorunda mısın? HAYIR! 

Okulundaki saçma sapan akımlara uymak zorunda mısın HAYIR!

İşine geleni bir akım var ise uygula. Kendi tarzını oluştur. Sadece giyiniş olarak değil. Müzik alanında da kendi tarzını oluşturmaya çalıştır ve bolca eğlenmeye bak. Son olarak da daima doğal ol ve karşındaki nasıl birisi olursa olsun saygılı olmayı unutma:D

2-HOCALAR
 Bir çok farklı karakterdeki insanlara karşılaşacaksın. Hocalar:

1-Melek: Hani dersini sana öyle bir sevdirir ki o derse girecekken rahat olursun, sınavlarından korkmazsın ve hocayı çok seversinn:)

2-Manyak: Bu tarz hocalarla daha çok karşılaştım malesef:(

 Günümüz Türkiyesin de pırıl pırıl gençlerimiz öğretmen oluyor ama atanamıyor. Bir çok okulda emekli olması gerekirken emekli olmayan öğretmen var. Neden? Birde yaşlı olup öğrencilere şiddet uygulayan da var.  Bazıları sana bilgiyi aşılayamadığı için dersle anlaşamaz ve o dersten soğursun. Öğretemediğinin farkında olup bir de gereksiz yere kasanlardır bu grup işte. O yüzden bunlarla uğraşmaktan sevdiğimiz dersleri keşfedemeyebiliyoruz. 

  Eğer lisedeysen sevdiğin derslerin hocalarıyla aranı iyi tut dersle ilgili olduğunu onlara açıkça göster. Senin fikirlerinin oluşmasında katkısı olacaktır eminim. 

3-DERSLER

Tatil gelse de kurtulsak şu kahrolasıca derslerden,değil mi?

 Derslerine çalış sonunda aldığın bu notlar geleceğini etkiliyor. Ama derslere çalışsam diye de sosyal hayattan kopma arkadaşlarına da mutlaka vakit ayırmaya ve kitap okumaya çalış. Liseye geçerken arkadaş ayağına ders çalışmamazlık etme. Lisedeyken de tüm derslerinle ilgilenmeye çalış.

 En kötü yanı bu güzel zamanlarını geçirirken ayrıca lise ve üniversite sınavı gibi önemli sınavlara da girip hayatına ton vereceksin ona göre düşün...

Bir bölümün daha sonuna geldik.Romanıma profilimden ulaşabilirsiniz.Desteğe ihtiyacı var ve beğeneceğinizi düşünüyorum.

İlk Yazılma Tarihi:15/01/16
Kelime Sayısı:400

Düzenlenme Tarihi:29/07/20
Kelime Sayısı:802

GENÇ KIZLAR IÇİN TAVSİYELERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin