Bu bölümde sizlere makyaj fırçaları kaç günde bir yıkayıp temizlemeniz hakkında bilgi vereceğim
Hadi başlayalım...Profesyonel makyajın ayrılmaz parçası makyaj fırçalarının temizliği oldukça önemlidir çünkü kullanım sonrası fırçada kalan yağ ve makyaj artıkları bakterilerin çoğalması için zemin hazırlar. Fondöten ve kapatıcı fırçaları haftada en az bir defa, pudra ve allık fırçaları haftada bir, eyeliner ve ruj fırçaları her kullanımdan sonra ve far fırçaları haftada en az 2 defa yıkanıp temizlenmelidir.
Gerekli malzemeler;
Bulaşık deterjanı,Sızma zeytinyağı,Çok az el dezenfektanı (tercihen)
Öncelikle bir miktar bulaşık deterjanını kabımıza ekliyoruz ve onunla aynı miktarda zeytinyağı ilave ediyoruz. Çok az bir miktar tercihen durulanmayan el dezenfektanı ekliyoruz. Ardından fırçamızı avuç içimizde temizlemeye başlıyoruz. Karışım anında fırça yüzeyindeki fondöten, yağ ve kir gibi maddeleri uzaklaştıracaktır. Burada dikkat edilecek en önemli nokta; tüm işlemler sırasında fırça kıllarının aşağı bakacak şekilde dik bir pozisyonda tutulmasıdır. Bunun amacı karışımın ve suyun fırçanın metal kısmına temasını engellemek ve oradaki yapışkanın çözülmesini önlemektir. Aksi takdirde fırçanız zarar görebilir. Fırça yüzeyindeki kir temizlendiği zaman içi ılık su dolu kap (ne çok sıcak, ne çok soğuk) içerisinde iyice duruluyoruz. Tek seferde durulanmadığı için kabın içerisindeki suyu değiştirip tekrardan durulayabilirsiniz. İyice duruladıktan sonra yine uçlar aşağı dönük bir şekilde kağıt havlu ile kurulayın ve fırçanızın sap kısmına bulaşan makyaj artıklarını alkollü pamuk yardımıyla temizleyin. Yine kendi yaptığınız fırça koruyucusunu fırçanıza geçirin ve dik bir şekilde bir gece kuruması için bekleyin.
DİKKAT! Tüm işlemlerin fırça uçları aşağıya bakacak şekilde dik pozisyonda yapılacağını unutmayın.
Bu yöntem yerine makyaj tamizleyicilerdende yararlanabilirsiniz...
Bir dahaki bölümde görüşmek üzere
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GENÇ KIZLAR IÇİN TAVSİYELER
No FicciónBir genç kız? Hayat 13-17 yaşlarındaki kızlar için zorlamaya başladı bile.. Yok makyaj yok okuldu yok Popüler nasıl olucam diye düşünürüz değil mi hep? Ha bide.. Dersler,hocalar ve teog çilesi bitmez bizim için sabredin kızlar son sene .. ...