Jezdil do Varů od osmé třídy. Vždy jen ke mě. Nejdříve hledal klid. Jenže když skončil základní školu, přišel zamnou se skoro zahojenou, zlomenou rukou. Tehdy jsem si říkal, že to mohla být nehoda. Ale nebyla, že ano? Bylo to kvůli tobě, Aliso. Chtěl se tu schovat. Kvůli tomu, co se mu stalo, když se tě snažil chránit. Myslel, že je s ním konec. Snažil jsem se ho dát dohromady, ale říkal jsem si, že dokud sám nebude chtít, nebudu ho nutit. Trvalo celé prázdniny, než se k něčemu dokopal. Přemluvil jsem jeho rodiče, aby tu semnou zůstal a začal studovat dálkově. Víš proč se s vámi jeho rodina přestala bavit? Měl noční můry z toho, jak mu jednou ublížíš, bál se protože nevěděl na jakou stranu se přiklonit. Znal jsem ho už dřív, ale nemělo smysl, aby sem jezdil. Ovšem jen do té doby, než tě poznal a tys mu nevědomě ubližovala. Byla jsi jak kámen, svoje emoce jsi schovávala. Ale schovávala jsi je i před ním. Před tím jediným člověkem, kterýmu jsi mohla věřit. Jenže jsi to neudělala. Celý prázdniny se nehnul. Místo toho, aby se těšil na prvák, netěšil se na nic. A teď tu sedíš a já ti to všechno vyprávím proto, protože on ti tuhle bolest nedokáže odhalit. A nikdy ti ji neodhalí. Pracoval jsem s ním opravdu moc dlouho. Donutil jsem ho opravdu trpět, jenže hned jak si vše uvědomil, začal být silnější. Proti vnějším vlivům. Nastoupil na normální studium, a zamnou jezdil jen na prázdniny. Měl jsem ho pod kontrolou. Jen, aby si něco neudělal. Přichystal jsem mu tu nejtěžší zkoušku a on ji ustál. A slíbil mi, že mi tě jednou představí. Netušil jsem ale, že to bude tak brzy. Neříkám ti to proto, abys trpěla. Říkám ti to proto, abych ti vysvětlil, jak trpěl on. Jestli chceš být jeho osudovou kartou, vrať mu všechno, co jsi mu kdy sebrala." Tom se na mě usmíval. Nejhorší na tom bylo, že díky jeho příběhu jsem nebyla vůbec opilá.
Byla jsem jen hrozně nasraná a smutná.
Nasraná na sebe za to, že jsem mu ublížila.
A smutná z toho, že musel trpět za něco, za co nemohl.To on nebyl ten, který měl projít psychickým sebezdokonalováním. Já jsem se měla učit empatii.
S myšlenkami na to, že bych se nejradši neprobudila, jsem šla spát.
ČTEŠ
Roadtrippers ✔
Novela JuvenilPrvním úkolem bylo dostat to auto na silnici. Druhým úkolem bylo přemluvit ho, aby jel semnou.