46

4.4K 110 1
                                    

Tengku Ezriq Reza P.O.

Langkah gadis itu diperhatikan sedari tadi.

Kemudian dia nampak gadis itu ketingkat atas.Mencuba satu-persatu kunci.

'Biarlah dia Ezriq.Biarkan dia tenang dulu.'

Pintu terbuka.Gadis itu masuk.Cepat-cepat dia ketingkat atas.Menuju kebilik itu.

Namun hanya kunci ditinggalkan depan pintu.

Tombol pintu dipulas.Namun pintu itu dikunci dari dalam.Sah.Dia ambik kunci bilik ni je.

Kunci dilantai diambil.

'Ni salah kau la Ezriq.Do something without thinking.' ya salahnya yang tiba-tiba mencium gadis itu.

Serius itu tindakan spontan.Dan dia tidak sengaja.

Dia menuju ketingkat bawah.Jam ditangan dilihat.Hampir pukul 11.Langkah dibawa ke dapur.

Barang-barang yang dibeli dibawa kedapur.

Ada ayam,ikan,daging.Banyak la.Sayur-sayuran.Pelbagai rempah.Garam,gula.

Aktiviti memasak dimulakan.

Hari ni dia nak masak nasi ayam.Ayam dipotong.Lepas tu dibasuh.Diperapnya dengan kicap dan direbus.

Nasi mulai dimasak.Sementara menunggu tangannya mengacau sup.

Akhirnya siap.Tomato dicapai.Dibasuh lantas dipotongnya tomato.

Salad dibasuh and done.Siap pun.

Iphone dipoket jeans hitam yang dipakai dicapai.Whatsapp dibuka.Tangannya menaip sesuatu.

Keluhan dilepaskan.Hanya seen dari gadis itu.

Nombor gadis itu dihubungi.

Tiada jawapan.Talian ditolak.'Najwa.'

All Of A SuddenWhere stories live. Discover now