87

3.9K 90 0
                                    

"Awak buat apa seorang-seorang kat taman ni Najwa?."

Wajah diangkat.

Tengku Akmal.Jejaka kacak itu lagi.

"Release tension." jawab aku.

"Dengan menangis?." aku tundukkan wajah.

Kedua tangan menutup muka.

Makin kuat aku menangis.Tengku Akmal tak keruan.

Orang ramai lalu lalang dekat situ pula tu.

"Bukan saya.Bukan saya yang buat dia menangis." beritahu Tengku Akmal pada setiap orang yang lalu.

"Najwa jangan menangis macam ni.Saya belanja awak ice cream?."

Aku angkat wajah.

Aku pandang Tengku Akmal tajam.

"Saya tak suka ice cream la.Ingat saya budak kecil ke?." dilihat senyuman terukir dibibir merah nipis milik Tengku Akmal.

"Every girl like you.Like a child Najwa.Always cry.So ice cream will be their closest friend.Don't tell me you didn't know about this." aku kecilkan mata.

Dia merepek apa ni?.Nak sejukkan hati aku?.Macam tu?.

"Yalah tu." tangisan aku dah berhenti masa tu.Sebab Akmal cakap macam tu kot.

"Abang Akmal buat apa dekat sini?." heol.Gadis itu memanggilnya apa tadi?.

"Awak panggil saya apa tadi Najwa?." abang.Aku panggil dia abang Akmal.Kan dia lebih tua dari aku.

"Abang Akmal." Tengku Akmal ukir senyum.

"Sebab?." Tanya Tengku Akmal lagi.

"Saya teringin nak ada seorang abang.Lagipun saya ni anak tunggal.Boleh kan?.Abang Akmal lebih tua dari saya kan?."

Tengku Akmal angguk.

"How old are you?." Tanya Najwa.

"I'm 27 this year.Sama umur dengan Ezriq." baru aku tahu umur Ezriq.

All Of A SuddenWhere stories live. Discover now