130

3.8K 63 0
                                    

Nina boleh datang rumah aku?.

Mesej aku hantar.

Okay.Banglo kau dengan Ezriq tu kan?.Kebetulan aku cuti hari ni.Kejap lagi aku sampai.

Aku balas.

Okay.Aku tunggu.

Satu mesej masuk lagi.

Kau ada nak kirim apa-apa?.Aku dekat tesco ni.

Najwa berfikir sejenak.Dan mulai menaip.

Aku nak kirim kau datang cepat kat sini.Boleh tak?.Just kidding.Belikan aku coklat cadburry.

Nina membalas.

Okay.

Iphone diletak kembali atas meja.Langkah dibawa ke tingkat atas.Bilik Ezriq.

Tombol pintu dipulas.How lucky you're Najwa.Nasib baik Ezriq tak kunci pintu.

'Sorry Ezriq saya masuk bilik awak.'

Mata dihalakan pada segenap ruang bilik itu.

Cantik.Warna gold.Bilik aku warna grey.Wardrobe berwarna putih milik Ezriq aku buka.

Bergantung puluhan jenis baju dan seluar.Ada juga kot.

Semuanya tersusun kemas.Dan wangi baunya.Bau Ezriq.Aku tutup kembali wardrobe tu.

Mata aku terhala pada cermin bilik tu.Ada meja kecil sekali.Diatasnya bersusun perfume ada Davidoff Cool Water,Hugo Boss,Hughman tapi yang paling banyak Dunhill Desire blue,red semua la.

Langkah aku bawa ke bilik mandi.Cantik.Ada bathtub warna gold.Air pancut.Sangat bersih.

Keluar je dari bilik air mata aku terpandang katil king size warna gold.

Dah dua kali aku tidur situ.Aku rebahkan tubuh dekat situ.Mata aku pejamkan.

Wanginya bau katil ni.Bau Ezriq.Aku ukir senyum.Gila apa.Semua bau Ezriq.

Nada dering marima kedengaran.Panggilan dari Nina itu aku jawab.

"Najwa aku dah ada dekat bawah ni." oh.

"Okay aku turun bawah sekarang." talian dimatikan.

Langkah dibawa ketingkat bawah.Nina sudah menanti depan pintu.

"Jemput masuk." Nina ukir senyum.

All Of A SuddenWhere stories live. Discover now