124

3.7K 57 0
                                    

Hospital Kuala Lumpur~~•°•°

"Najwa.Aku minta tolong kat kau boleh?." aku jongket kening.

"Kenapa tanya lagi?.Nina kau kan bestfriend aku.Anything for you.Minta tolong apa?."

Resit ubat dihulur padanya.Dia menyambut huluran itu.

"Pergi farmasi hospital kejap.Ambilkan ubat-ubat ni.Ni ubat adik aku kau tahu kan dia demam panas.Aku memang nak sangat ambil.Tapi aku ada urgent meeting kena pergi sekarang.Boleh kan?.Pastu hantar kat ward ni."

Sekeping stick note bertulis nombor ward diberi padaku.

"Boleh kan?." tanya Nina lagi.

Aku angguk."Boleh.Kau pergi sekarang." Nina Afreena angguk.

"Thanks,Najwa.Sayang kau."

Aku ukir senyum.Langkah aku bawa ke farmasi hospital.Jauh la jugak.Tapi tak apa.

Sampai je kat situ aku bagi resit dekat kaunter.Bayar ubat then ambil.

Pastu kena hantar dekat bilik adik Nina pulak.

Pintu ward A18 aku ketuk.Dan masuk."Hai Nana." budak perempuan berusia 10 tahun itu mengukir senyum padaku.

"Hai kak Najwa." aku ukir kembali senyuman.

"Nah ubat Nana." aku letak ubat dekat meja.Entah kemana ibu Nina ni.Tak apalah.Aku jaga budak ni kejap.

"How's today.Dah kebah demam?." Nana angguk.

"Baguslah." disaat tu pintu terbuka.

Mak Nana dengan Nina rupanya.

Aku salam Puan Nirina.Mak Nina dan Nana.

"Najwa.Maaflah auntie pergi jumpa doktor tadi.Susahkan Najwa pula.Nina minta tolong Najwa beli ubat kan?."

Aku angguk.

"Tak apa,auntie.Najwa tak rasa susah pun.Haah Nina ada minta tolong tadi.Najwa letak ubat atas meja.Najwa kena minta diri dulu ni." aku salam tangan Puan Nirina kembali.

"Yalah.Terima kasih.Jaga diri." aku ukir aku senyum dan melangkah pergi.

All Of A SuddenWhere stories live. Discover now