"Najwa." ibu.Aku peluk ibu.
"Najwa minta maaf pergi tanpa beritahu.Salah Najwa."
Air mata aku mengalir.
"Tak apa sayang.Janji jangan buat macam ni lagi.Buat ibu dan ayah risau." pelukan dileraikan.
Ibu kesat air mata aku.
Aku capai tangan ayah."Maafkan Najwa,ayah." kepala anak tunggalnya diusap.
"Sudah.Jangan menangis lagi.Ayah maafkan.Jaga kandungan kamu tu baik-baik." sempat ayah berpesan.
"Mama." aku peluk mama.
"Rindunya mama pada Najwa." aku ukir senyum.
"Najwa pun rindukan mama.Najwa nak minta maaf pergi tanpa beritahu." terlalu rindukan semua orang.Pelukan dileraikan.
"Tak apa sayang.Mama nak ucapkan tahniah.Sebab tak lama lagi mama akan dapat cucu.Terima kasih Najwa." aku pandang papa pula.
"Papa.Maafkan Najwa.Pergi..." Tengku Ezhan sambung.
"Papa maafkan.Jangan buat macam ni lagi.Ya?." aku angguk.Air mata aku dah mengalir.
"Tahniah Najwa." kali ni kak long pulak.
Kak long peluk aku.Pelukan aku balas.
"Terima kasih,kak long." tahniah.Dah berapa kali aku dengar perkataan ni.Pelukan dileraikan.
Seolah melumpuhkan hasrat aku untuk pergi dari Ezriq.
"Hey chingu.Lupa aku ke?." Nina.Rindunya aku dekat kau.
"Come embrace me." aku depakan tangan.Nina peluk aku.
"Congrats,mom to be." ucap Nina.Aku ukir senyum.Senyuman yang tak mungkin aku ukir buat Ezriq lagi.
"Be strong." bisik Nina ditelinga aku.
Aku ukir senyum kelat.
"Ezriq mana?." tanya aku.Dia je yang tak ada dekat sini.
"Ezriq dekat luar.Berbincang dengan doktor Riezq." jawab ibu.Oh.
"Kalau tak ada apa-apa lagi kami semua nak minta diri,kan?." tanya Tengku Ezhan.
Semua yang datang memandang satu sama lain.
"Elok la tu.Kan?." kenapa semua orang ni?.Semua angguk serentak.
Aku senyum.
"Okay.Semua nak tinggalkan Najwa sorang-sorang kan?." kali ni semua geleng.
"Bukan macam tu Najwa.Kau kan kena berehat.Tu yang kami semua nak minta diri tu."
Aku jongket kening.
"Betul cakap Nina tu uncle Han setuju.Moh la kita." aku salam ibu,ayah,mama,papa.Nina dengan kak long aku peluk.
"Okay." dan bilik tu kosong.
"Najwa saya minta diri dulu.Jaga kesihatan awak dan kandungan.Kawal emosi.Last word.Please be strong.For your baby." pesan Tengku Riezq.
"Baiklah doktor Riezq.Terima kasih." doktor kacak itu melangkah pergi.
YOU ARE READING
All Of A Sudden
RastgeleNajwa Farisha...Kisah cintanya berakhir sebaik sahaja tiba di Malaysia.4 tahun menyulam cinta yang membawa kepada pertunangan meskipun tidak rasmi.Namun segalanya hancur sebaik sepucuk surat diterima. "Will you marry me,for just 3 months..." Tiba-ti...