159♥ex-girlfriend

5.9K 60 0
                                    

Tadi~~°°••°°••°°

"Hai Najwa." siapa ni?.Muka macam Krystal f(x) tu je.

"I Rasyqa Edora.Ex-girlfriend Ezriq." ex-girlfriend?.

Siap hulurkan tangan lagi.Nak salam aku ke?.

Aku sambut huluran salam tu.

"I masih sayangkan Ezriq." aku kerutkan dahi.

"So?." gadis dihadapanku ini membesarkan matanya.

"Lepas je I break dengan Ezriq I banyak menangis." kenapa dia cerita pada aku?.

Bukan Ezriq ada seorang je ke perempuan yang dia sayang dulu.Kak Ashiyana.Siapa dia ni?.Serius aku tak faham.

"You sayangkan Ezriq?." huh?.

"Kalau you tak sayang Ezriq I nak dia balik.I tahu you isteri Ezriq.Tapi lelaki boleh kahwin 4 apa.Tapi I tak nak bermadu."

Apa semua ni?.Dia merepek apa ni?.Aku tak faham la.

"Najwa I bukan jahat.I cuma nak hak I balik."

End of flashback...

"Ezriq.Saya nak tanya satu soalan." ketika itu baby Naufal dah tidur.

"Siapa Rasyqa Edora?." Najwa dah jumpa dia ke?.Mata masih dihalakan pada televisyen.

"Ex-girlfriend awak kan?." Ezriq tak jawab.

"Listen.I'm not a person who always stood behind you,praying for your love okay."

Air mata aku dah mengalir.

"I'm also not a person who always on your side,hiding like a shadow too."

Aku tak boleh terima kalau dia ada orang lain.

"Awak cakap awak sayangkan saya.Tapi kenapa?.Kenapa buat saya macam ni?."

Aku tak faham la Ezriq ni.

'Jauh disudut hati saya pun Ezriq saya sayangkan awak.Cintakan awak.Malah dengan sepenuh hati.' tapi ayat ni aku ucapkan dalam hati.

Aku melangkah pergi dari situ.Pergi tingkat atas balik.Bilik aku kunci.

Baby Naufal aku hampiri.Aku cium pipi baby Naufal.Dan baring sebelah baby Naufal.

"Daddy jahat Naufal.Daddy dah tak sayang mummy.Padahal mummy sayang sangat dekat daddy Naufal."

Tengku Ezriq Reza ukir senyum.

"Abang tak jahat sayang.Abang sentiasa sayangkan Najwa.Ya ke Najwa sayangkan abang?."

Bisik Ezriq ditelinga aku.Membuat aku tersentak.

Aku selalu terlupa dia ada kunci spare.Kan dah buat sudden confession.

"Selamat malam." aku pejamkan mata.Walaupun tak mengantuk lagi sebenarnya.

Soalan Ezriq aku biar tak berjawab.Aku malu la.

All Of A SuddenWhere stories live. Discover now