Stretnutie

383 11 6
                                    

Obrátim tvár a moje oči sa stretnú s tými známymi tmavými...do ktorých pohľad ma napĺňa všetkými možnými protichodnými pocitmi. Moje oči sa zalesknú šťastím a na tvári sa mi prvý krát po dlhej dobe zjaví úprimný úsmev. Stále nemôžem uveriť tomu, že ho konečne vidím. Okamžite sa mu hodím do náručia. Nie je nič krajšie ako teplo jeho náručia. Všetky moje zmysly opantáva jeho známa vôňa. Stískam ho pevne, akoby som sa bála, že je len prízrak, ktorý sa v priebehu pár sekúnd rozplynie. Môj Denis je znova pri mne. Chlácholivo ma hladí po chrbte a druhou rukou mi pevne drží dlaň. Po dlhých minútach zvítania, pri ktorom neboli potrebné žiadne slová, sa konečne odtiahneme.

"Maddie si v poriadku?" povie s badateľnou obavou v hlase.

Po jeho otázke si však spomeniem na skutočnosť, ktorá mi vyvolá zimomriavky na celom tele. 

"Nič mi nie je. Ale Denis, musíš hneď odísť!"

"Konečne ma vidíš a už ma posielaš preč?" povie pobavene.

Mne sa však začnú liať po tvári slzy a on hneď spozornie.

"Maddie čo sa deje?"

"To video čo ti poslal Frank..." poviem pomedzi plač.

"Čo s ním? Keď som ho videl, musel som hneď prísť. Nemohol som ťa vidieť trpieť."

"Denis ty to nechápeš? To video bolo natočené naschvál, ako návnada."

"Čože?" neveriacky na mňa pozerá. "Ako to, že mi to nedošlo?" 

Nervózne si stíska dlane a prehrabuje vlasy. Zrejme sa snaží v rýchlosti niečo vymyslieť. Po chvíli ticha ma zrazu schmatne za ruku a potiahne smerom k jednej z chodieb. Ja však na chvíľu zastavím a pozriem sa mu do očí. Hľadám v nich strach či zmätok, no jeho pohľad je prekvapivo odhodlaný a pokojný.

"Čo chceš robiť?" spýtam sa, aby ma aspoň približne oboznámil so svojimi plánmi.

"Môžeme len dúfať, že si nás zatiaľ  nejakým zázrakom nevšimli. Ideme po Mikea a potom sa pokúsime tajnými chodbami nenápadne vytratiť." povie a znova ma potiahne za ruku, ja však stále zostanem stáť na mieste.

"Denis, ty poznáš ako to tu chodí. Vážne si myslíš, že si nás nevšimli, obzvlášť keď ťa očakávajú?"

"Prosím ťa len poď a ver mi."

Tentoraz sa už nebránim a nasledujem ho. Tak či tak sa s tým už nedá nič robiť. Čochvíľa nás prekvapia Frankovi chlapi.

Po prejdení pár mne už známych chodieb prídeme k cele, kde sme strávili s Mikom posledné týždne. Mike už je hore a vydesene stojí pri ešte stále pootvorených mrežiach. Keď nás zbadá, v jeho očiach sa zjaví radosť a prekvapenie.

"Denis, ty si tu!" povie a vrhne sa mu do náručia. Potľapkajú sa po chrbte a Mike sa začne vypytovať. 

"Čo tu robíš? Nechytili ťa? Veď oni ta čakajú kvôli tomu videu!" vychrlí v rýchlosti a jeho pohľad sa v okamihu zmení na ustráchaný.

"Mike kľud. Ako vidíš zatiaľ ma nechytili a neboj sa, ja niečo vymyslím. Len prosím ťa nepanikár a rýchlo poď so mnou."

Mike neváha a pustí sa za nami.Bežíme tmavými chodbami, schodiskami, miestnosťami. Túto budovu som takú obrovskú nevidela ani len v mojich predstavách. Napriek tomu, že sme sa zrejme blížili k východu, cítila som sa v tomto labyrinte čoraz viac stratená. Odrazu Denis začal spomaľovať.

"K východu nám chýbajú posledné chodby. Budeme postupovať pomaly a potichu."

My s Mikom sme len prikývli a nasledovali ho. Dostali sme sa k poslednej chodbe, na konci ktorej sa črtali tmavé dvere. Pomaly sme sa k nim blížili a celé moje vnútro zužoval strach. Krv mi pulzovala v žilách a mala som pocit, že chodbami sa ozýva tlkot môjho srdca. Denis ako prvý dokráčal k dverám a stisol kľučku. S napätím som očakávala čo sa stane. Kľučka hlasno zapraskal, ale dvere sa nepohli.Boli zamknuté.

Moje telo sa triaslo strachom a očakávajúc najhoršie som cúvla k dverám a oprela som sa vedľa neho. Stisol mi ruku a hladil ma po chrbte dlane. Z tmy sa po chvíli vynorili muži na čele s Frankom, presne ako som očakávala. 

"Ahojte hrdličky. Ani neviete ako som sa nasmial na tomto vašom nepodarenom úteku. Danny asi som trochu precenil tvoje schopnosti. Netušil som, že sa dáš tak ľahko chytiť do pasce." povedal Frank pobavene a dal mužom povel, aby sa nás chopili.

Tak. Ospravedlňujem sa, že to toľko trvalo, ale nová časť je na svete :-) . Chcem sa vám neskutočne poďakovať za každé prečítanie, vote a komentár. Dúfam, že sa vám časť páči a zostanete so mnou aj naďalej.

S. 


ConfusionWhere stories live. Discover now