13 mars 2011
"Är det okej om Felix är med? Vi måste passa honom ikväll eftersom mamma och pappa är borta" yttrar Ogge retsamt och jag sänder honom en irriterad blick. Alltid ska han påpeka att jag är yngre. Som att jag inte redan vet det.
"Ja men klart, vi tar hand om lillkillen" yttrar du retsamt och lyfter handen för att rufsa runt i mitt hår. Hade kommentaren kommit från någon annan så hade jag blivit irriterad, påpekat att jag faktiskt är hela 13 år. Men nu kommer den från dig, Oscar, min storebrors bästa vän och även min crush.
Jag tror att alla är medvetna om min crush. Till och med du själv. Både du och Ogge älskar att reta mig för det men jag kan inte rå för det. Du är äldre, spännande och attraktiv. Och jag har just kommit in i åldern då jag börjar inse att man kan gå ännu lite längre än kramas och pussas, och det gör dig ännu mer intressant.
"Felix, hämtar du en Cola till mig är du gullig?" Yttrar du plötsligt och jag kommer snabbt upp på fötter och nickar ivrigt innan jag skyndar mig bort mot köket.
"Uppmuntra honom inte, han kommer hänga efter dig som en hundvalp" hör jag Ogge yttra inifrån vardagsrummet och jag himlar lite med ögonen samtidigt som jag sträcker mig efter en av Cola burkarna i kylen.
"Äsch, det är gulligt" yttrar du och jag kan inte låta bli att le. Kanske finns det ändå lite hopp.
Snabbt skyndar jag tillbaka till vardagsrummet och sträcker fram colan mot dig som du tar emot med en blinkning. "Tack babe" yttrar du retsamt och jag känner hur rodnaden klär mina kinder. "Varsågod" piper jag fram innan jag sjunker ner i soffan bredvid dig.
. . .
Felix - 13
Oscar och Ogge - 16
ESTÁS LEYENDO
Nya perspektiv ~ foscar
FanficDu var alltid min storebrors bästa kompis. Äldre, spännande och så galet attraktiv. Och jag var alltid Ogges lillebrorsa, alltid ett barn i dina ögon. Tills vi båda växte upp och du plötsligt öppnade ögonen för nya perspektiv.