12. Niet zwemmen en toch naar school?!

265 17 3
                                    

(Pov. Luna)

We zijn eindelijk thuis. Ik ben moe en wil net naar binnen lopen wanneer Evan me ergens heen sleurt. "Gast! Wat doe je! Ik ben moe en wil slapen! Het is verdomme midden in de nacht!" "Ssstttttt! Als de roedelleden je horen roepen denken ze dat je ontvoerd wordt. En ik wil je alleen wat laten zien." We lopen verder en dan plots wordt Evan op de grond gedrukt door een roodharige wolf. Het is iemand van de roedel kan ik zien. Evan veranderd en ze gaan vechten. Evan bijt de wolf in zijn schouder waarna de wolf hem in zijn poot bijt. Ik laat een luide grom horen waardoor de wolven stoppen met vechten. De rode wolf gromt luid wanneer Evan met een poot omhoog mijn kant op hingt. Ik grom naar de rode wolf en loop naar Evan. Ik pak de jas die hij liet vallen toen hij veranderde op en bind die om zijn poot. Ik stap op de andere wolf af en beveel hem te veranderen. Hij veranderd terug terwijl ik me omdraai. Hij kleed zich snel aan. Ik draai weer terug en zie tot mijn schrik dat het Jace is. "Jace! Wat is er mis met jou! Je valt je eigen alfa aan! Ben je niet goed in je hoofd ofzo!" Roep ik kwaad. Dan valt me de wond op op zijn schouder. Ik pak een stuk van het kapot gescheurde kleding van Evan en bind het om zijn schouder. Wanneer ik zijn schouder aanraak krimpt hij even in. "Het spijt me Luna. Ik hoorde je roepen en mijn jager-instinkt liet me degene die bij je was in dit geval mijn alfa aanvallen." Hij loopt naar Evan en bied zijn excusses aan. Daarna draai ik me om. Hij kleed zich uit en veranderd weer naar zijn wolf. Het pak dat hij aan had geeft hij aan Evan en rent piepend weg. Weer draai ik me om. Nu veranderd Evan terug en trekt het pak van Jace aan omdat zijn eigen pak kapot is gegaan bij het veranderen. Ik scheur een reep van zijn eigen pak af en loop naar Evan toe. Ik haal de jas van zijn hand af en bind nu de strook om zijn hand. Hij bijt zijn kaken even op elkaar maar vermant zich zelf al snel. Als het goed vast zit trekt hij me gewoon verder. Naar wat hij wou laten zien. We komen bij het meer waar ik was toen we ruzie hadden. Gelijk grijp ik Evan zijn arm vast. Ik wil niet weer zo'n beest tegenkomen. Evan slaat zijn arm om mijn schouder om me gerust te stellen. "Waar gaan we heen? Want het meer ken ik al." Hij schud zijn hoofd en zegt niets. Hij gaat achter me staan en houd zijn handen voor mijn ogen. Nu word ik nieuwschierig. Hij duwt me zachtjes vooruit. Plots hoor ik allemaal water plonzen. Hij stopt en haalt zijn handen weg. We staan op een hoge rots vlak boven het begin van een waterval. Het uitzicht is schitterend. Ik ga op de rand zitten met mijn benen over de rand en geniet van het uitzicht. Evan loopt achter me een paar keer heen en weer. Als ik omkijk staat hij daar met een fles champagne. Ik sta op van de rand en loop naar hem toe. Ik geef hem een knuffel. "Je bent een schatje!" Zeg ik en geef hem een vlugge kus. "Je krijgt alleen drinken als ik een lange zoen krijg." Ik kijk hem hoofdschuddend aan maar geef hem toch een zoen. Terwijl we zoenen haal ik hem onderuit. Ik lig nu bovenop hem en verbreek de zoen. Ik trek de fles uit zijn handen. Ik maak hem los en drink er een grote teug uit. Ik ben blij dat het kinderchampagne is. Anders lag ik hier nu languit. Ik had ook al wel verwacht dat het kinderchampagne was. Hij laat me op mijn leeftijd geen alchol drinken. Maar hij drinkt zelf wel. Eigenlijk wel logisch. Ik ben nog maar 15 en hij is al 18.
Hij staat op en pakt de fles uit mijn hand en slaat zelf ook een slok achterover. Als de hele fles op is gaan we op de rand zitten met onze benen over de rand bungelend. Hij heeft zijn arm om mijn middel en trek me tegen hem aan. Ik leg mijn Hoofd tegen zijn schouder. "Zullen we zwemmen?" Vraagt Evan. Ik knik stil. "Is het hier eigenlijk diep?" "Ja, beetje. Hoezo?" "Gewoon." Hij trekt het pak uit en staat nog in zijn boxer. Ik doe het jurkje uit en heb alleen nog een bh en onderbroek aan. "Zullen we hier naar beneden springen?" Vraagt Evan. Ik twijfel even maar wil niet overkomen als pussy en knik toch. Ik sta twijfelend op de rand. Ik zet een stap terug en laat alle ingehouden adem vrij. "Kom we gaan samen." Zegt hij. Ik wil net nee schudden wanneer Evan me mee trekt. Ik kom met een keiharde klap op het water. Ik word duizelig. Ik wil me vast grijpen aan Evan. Ik kan namelijk niet zwemmen. Ik zwem wel eens in water maar ondiep water.

(Pov. Evan)

Ik had tegen Luna gezegt dat we wel samen kunnen en heb haar gewoon meegetrokken. Ik kom op mijn rug in het water. Ik wacht even tot Luna boven komt. Maar die komt niet boven. Ik duik naar beneden en kijk of ik haar zie. Ik vind haar nergens. Waarom komt ze nou niet boven! Ik word onrustig. Ik mindlink Stefan en Jurgen, binnen een paar minuten zijn ze er al. Ik leg uit wat er is gebeurt. Gelijk gaan we zoeken. We duiken overal. Totdat Jurgen boven komt met Luna in zijn armen. Bewusteloos. Hij zwemt naar de kant en legt haar er op. Ik zwem ook naar de kant en klim erop. "Luna. Luna." Roep ik bang. Ik geef zachte tikjes op haar wang in de hoop dat ze bij komt. Ik word steeds banger. Ik leg mijn handen op de plek van haar hart en begin daar te duwen. 30 keer. Vervolgens doe ik mond-op-mond beademing. Weer leg ik mijn handen op de plek waar haar hart zit en druk weer. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Ze kucht en hoest water op. De last valt van mijn schouders. Ik trek haar in mijn armen en fluister in haar oor: "ik dacht dat ik je kwijt was." Ik voel wat nats op mijn schouder en zie Luna huilen. "Hé, wat is er Luna?" Vraag ik haar. "Je trok me gewoon mee! E-en..." Snikt ze. Ze laat haar hoofd hangen. "En ik kan niet zwemmen." Verbaasd kijk ik haar aan. "Maa..." Begin ik. "Ik weet wat je wilt zeggen. Ik heb wel eens in het zwembad gezwommen en in het meer. Maar dat is ondiep." "Het spijt me zo!" Zeg ik terwijl ik haar strak tegen me aan trek. Ik laat haar hier even liggen en zeg tegen de jongens dat ze op haar moeten letten. Ik ren naar de plek van onze kleding. Ik pak het op doe het pak weer aan en ren terug. Ik geef Luna de jurk die ze vrijwel direct aan doet. Ik geef haar nog een lange knuffel en de jongens gaan weg. Als ik ze niet meer zie laat ik haar los. Ze snikt nog wat na. Met betraande ogen kijkt ze op. "Zullen we terug? Ik heb het koud." Ik knik en doe mijn jas uit die ik om haar schouders legt. We lopen rustig terug en ik leg mijn arm om haar schouder waarna ik haar tegen me aan trek. "Luna?" "Ja?" Zegt ze. "Ik heb even zitten denken. En ik reageerde te snel bij die vraag of je weer naar school mag. Maar ja dat mag. Als je belooft uit de buurt van die jongens te blijven." Zeg ik tegen haar waarna ze me glimlachend aankijkt. Ze stopt en slaat haar armen om mijn nek. "Dankje! Dankje! Dankje! Je bent een schat!" Roept ze blij. Ik geef haar een kus op haar neus terwijl ik mijn armen om haar middel wikkel. Ze giechelt en verzwakt haar armen om mijn nek. Ze laat haar armen zakken en pakt mijn hand vast. We lopen weer verder en Luna begint tegen me aan te leunen terwijl ze lacht om wat grapjes. Als we eindelijk weer terug zijn lopen we naar het huis van mijn ouders. We gaan gelijk naar onze kamer. We kleden ons om en gaan in bed. Luna nestelt zich dicht tegen me aan. Ze valt al snel in slaap. En ik blijf wakker met de zelfde vraag in mijn hoofd: Wanneer gaat haar tweeling broer ons aanvallen om mijn Luna te stelen?

Heeeey mensen! Eindelijk weer een nieuw deel. Het duurde een poos maar had even geen inspiratie. De vierde schoolperiode gaat binnenkort in. Alles telt dubbel. Ik moet nu echt aan de bak gaan als ik havo wil halen. Misschien upload ik nog wel 1 deeltje. Maar het is nooit zeker. Sorry mensjes.

for wolf to werewolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu