22. Deanne

1.6K 12 4
                                    

Heeeheeee, zoals beloofd, hier is het nieuwe deel :)

22. Deanne

Ik sliep die avond heel goed, ondanks dat ik moest denken aan je weet wel. Ik keek naar de gordijnen. Ze waren dicht en ik was ingestopt. Ik kwam met moeite mijn bed uit dus ik bleef maar lekker liggen.

Het was warm en het voelde fijn. Ik staarde wezenloos naar de deur. Er klopte iemand en ik deed mijn ogen dicht. Die jongen van gisteravond kwam naar binnen. Ik kneep mijn ogen weer dicht. Hij ging naast me zitten en veegde het haar uit mijn gezicht. Ik voelde zijn warme handen over mijn haar aaien.

Ik voelde me niet goed. Dit was niet de bedoeling geweest...ik vond het nergens op slaan, dat ik hier was. Ik zocht alleen Marc en meer niet. Ik kon altijd al goed met jongens omgaan, maar dit slaat echt alles. Ik bewoog me onrustig en draaide me uiteindelijk om. Hij kon mijn haar niet meer strelen. Hij bleef de hele tijd naast mijn bed zitten, dus ik hakte de knoop door.

“Wooeaahh!” gaapte ik ‘wakker’. Ik deed alsof ik ontwaakte uit mijn slaap en keek hem aan met mijn ogen.

“Eh, hoi...” stamelde hij. Ik knikte.

“Goeiemorgen..” zei ik weer gapend.

Hij keek me aan met zijn groene ogen. Ik kreeg het warm, vooral omdat hij zo vlak bij me was. En ook omdat ik in een hoerenhuis overnacht. Ik keek hem aan.

“Dankje dat je me hier hebt laten overnachten.” zei ik met een flauw lachje. Hij knikte.

“Nou ja, jij wilt dit ook niet...” zei hij.

Ik knikte en wees naar de deur aan de overkant. Er liep een vrouw naar binnen dat heel chique was aangekleed. “En wie is dat?” vroeg ik. Hij keek even.

“Dat is de dochter van de burgemeester. Ze komt hier vaker, gewoon om met ons te chillen. Ze kleed zich in die kamer altijd om.” zei hij snuivend. Ik keek verbaasd.

“Waarom komt ze dan HIERHEEN?” vroeg ik verbaasd.

“Haar vader verbied haar van alles, met ons kan ze gewoon zichzef zijn, zonder al het gezeik dat ze zich moet gedragen in het bijzijn van een andere hoge piet.” zei hij.

“Oke, hoe heet je?” onderbrak ik hem.

“Huh? Oow! Ik heet...eehm...Kress.” zei hij.

“Chris?” vroeg ik verbaasd.

“Nee, Kress. Je spreekt het bijna uit als Chris maar je schrijft k, r, e, s, s!” zei hij lachend.

“Ooh!” zei ik eindelijk. De dochter van de burgemeester kwam naar binnen lopen. Ze klopte niet eens.

“Hee, Kress!” zei ze.

“Hee, Deanne.” zei Kress opgewekt. Ze gaf hem een hug.

“Deanne?” vroeg ik. Ze keek me aan en lachte. Ze zag er barbie-achtig uit. Ze had heel sneeuwblond haar en grote mosgroenige ogen. Haar lippen waren roze van kleur en haar gelaatstrekken waren bijna perfect. Ze had een moedervlekje onder haar rechteroog en ze had een niet normaal rechte neus. Ze leek echt op een barbie! Zo’n mythisch ding! Kress keek me onbenullig aan.

“Dat betekent goddelijk. Ooh! Enne, Deann, dit is eehm...” stotterde hij.

“Elyssa.” zei ik. Ze keek me uitnodigend aan.

“Aangenaam.” Zei ze. Ze moest glimlachen en ik ook. Het leek wel of Kress iets met haar had...een freaky connectie. Ze maakten steeds dezelfde vreemde bewegingen. Kress leek ook best wel op Deanne. Hij had ook een beetje die asblonde haren. Ietsjes donkerder dan Deanne. Ze hadden dezelfde mosgroenige ogen en dezelfde moedervlek eronder.

“Zijn jullie familie ofzo? Jullie lijkte freaky erg op elkaar!” stootte ik er zonder nadenken uit.

Ze keken elkaar aan. Ik zweer het als Deanne een jongen was, waren ze look-a-likes van elkaar. Ze begonnen te lachen.

“Ik en Kress? Mijn beste vriend opeens mijn broer? Wat een giller!?” lachte ze bespottelijk. Ik werd rood geloof ik.

“Het kan toch.” Zei ik. Kress keek in de spiegel.

“HOLISHIT!” zei hij geschrokken. Hij trok Deanne ook voor de spiegel.

Ze deden weer hun vreemde trekje. Hun ogen waren net een kopie, hun haren waren net sneeuw, hun lippen waren evenvol. Ik keek ze aan.

“Jullie lijken echt op een tweeling. Heeft niemand je het ooit verteld? Is het nog nooit iemand opgevallen?” vroeg ik. Deanne keek vernauwd.

“Me vader had ooit tegen me gezegd...dat ik een verloren broer had...dat hij op een nacht is meegenomen door zijn vrienden. De politie had jaren gezocht, maar nooit was ie teruggevonden. Hij is maar 2 jaar ouder...” 

THE END, STEMTIJD XD <3333

A Runaway Love (HIATUS)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu