| Kapitel 16 || Melodi's perspektiv |
Jag stod och väntade på Aaron i Gliderparken. Klockan var 11:43 och jag satt på en bänk och tittade på fåglar som försökte simma. Inte långt där efter såg jag en manlig gestalt komma ut från skuggorna. Jag ställde mig upp och log.
Aaron kom närmare och drog in mig i en lång kram. Jag drog in doften av hans parfym och log.
- Okej, är allt okej? Vad har hänt?, frågade han.
- Allt ät fortfarande bra, sa jag och satte mig på bänken.
- Okej?, sa han men det lät mer som en fråga.
- Vet du vad som hände mellan våra familjer?
- Ja, det är klart att jag gör Melodi. Vart kommer det här ifrån?
- Tänk om våra familjer har två olika uppfattningar av vad som hände.
- Om de har det kanske det finns något att göra så att...
- ... vi kan lösa allt. Vad "vet" du?
- Det jag vet är att efter att vi förlorade vår Beta, din pappas bror Adam, började din flock att ignorera oss. Vi fick aldrig några svar eller meddelanden från någon. En dag började din flock anklaga oss för en massa saker. Som att vi hade attackerat er för att få mer mark osv. De fortsatte tjata om en massa saker som vi aldrig hade gjort. Sen antar jag att det vart som en hatkrets mellan alla.
- Vad menar du med att ni förlorade Adam?
- Hans Mate, och fru, Salja hittade honom död.
- Vi har två helt olika förklaringar Aaron! Och jag tror att Adam kan ha något att göra med det. Vad vet du om Salja?
- Salja och hennes syster Minda bodde tillsammans i 25 år. Sen flyttade Minda till er och Salja kom till oss och hittade Adam i den här parken. Adam flyttade till oss och han friade till Salja.
- Vänta! Minda är en häxa, är Salja också det.
- Ja. Vad är er synvinkel ur detta?
Jag berättade allt som min mamma hade sagt till mig tidigare den morgonen. När jag var klar såg Aaron helt förstörd ut.
- Det där är hemskt! Vi skulle aldrig ta någons barn! Men om Adam fejkade sin död för att sedan kunna attackera er för att få oss emot varandra, finns det en sak jag undrar, med vilken armé?
- Dem ensamma?
Vi satt och diskuterade ända till solnedgången. Vi lovade varandra att inte säng något till någon än. Inte fören vi hade mer information. Vi skulle även försöka få fram information, jag genom Minda och Aaron genom Salja.
När jag kom hem gick jag direkt till vårt bibliotek. Vi har miljontals olika böcker. Jag tänkte att det kanske skulle kunna finnas någon information om systrarna. Till min besvikelse fann jag inget.
'Det fanns inget i biblioteket Aaron, vad ska jag göra?'
'Kan du prata med din mamma igen?'
'Nej, det är för riskabelt. Hon vet redan att något är på g'
'Då kanske du kan leta runt i kontoret och försöka få tag i Mindas nummer?'
'Bra ide! Uppdatera mig om du hittar något. Jag gör detsamma'
'Yes'
----------
Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva----------
YOU ARE READING
This can't be true
Werewolf!! VARNING ¡¡ Detta är bok två av 'Is This Who I Am' Så jag rekommenderar att ni läser den först! Detta kommer handla om Esse's och Ethans barn, Oscar och Melodi. Det kommer handla om deras liv och deras sökan efter sina mates :) _______ Jag hoppas...