Kapitel 18

409 20 2
                                    


| Kapitel 18 |

| Aaron's perspektiv |

Jag hade bestämt det möte med Salja i Gliderparken klockan 10:00. Jag hade stött ihop med henne påväg hem efter att jag träffade Melodi igår. Hon sa att hon visste min hemlighet och att vi behövde talas vid.

Det jag vet just nu är att klockan är 10:18 och att jag är själv. Jag skulle precis resa mig upp när jag ser henne komma gående. Det första hon gjorde var att de mig ett vattenglas.

- Om du inte dricker det, kommer jag inte säga ett ord, sa Salja

- Vad har du lagt i? frågade jag misstänksamt.

- Det lär du ju märka pöjk, svarade hon.

Jag visste att hon inte skulle svara på några frågor. Det ända jag kunde göra var att dricka. Jag tog en klunk ock kände att hon hade lagt i en ny ingrediens som gör varulvar svaga. Eftersom jag är Alphans son måste hon veta att min familj lär oss om olika gifter som kan döda eller försvaga oss.

Så självklart har hon hittat en ny som jag inte har lärt mig att handskas med än. Jag känner mig svag och måste sätta mig ner i de blöta gräset.

- Duktig vovve, sa hon och flinade.

- Du sa att du vet min hemlighet. Vad menade du med det? frågade jag.

- Jag vet att du och Melodi flickan har fått ihop ett och annat. Jag vet att ni har förstått vad jag och Adam har gjort. Det är sant, och jag ska berätta allt för dig.

- Varför skulle du berätta allt för mig?

- För att du Aaron Neo Blake, inte kommer överlev i en timme till. Det är inte giftet om du undrar. Adam kommer komma hit och avsluta ditt liv, för att sen ta ditt huvud till Blue Wood och få de se skyldiga ut.

Jag försökte länka till Melodi men jag kände en sådan brutal smärta att jag behövde skrika ut. Jag la mig ner i gräset och andades tungt.

- Det är ingen mening med att försöka något. Det kommer bara försvaga dig pöjk. Ska vi börja?

Jag nickade och såg upp på henne. Hon satte sig ner på bänken och började prata.

- Vi kan ju börjar i början. Adam var andra barnet som föddes i han familj, Han skulle aldrig få bli Alpha, för det skulle hans bror bli. Han hittade mig och vi kom på en plan. Jag tog med mig honom till din flock och eftersom dina föräldrar litar på mig fick han stanna hos oss. Adam sa till dem i Blue Wood att han hittade sin Mate i våran flock och att han skulle bo med mig där. Men under tiden byggde vi upp en stor flock av De ensamma. Alla började lite på Adam mer och mer och han blev flockens Beta. Bland De ensamma blev Adam Alpha och vi skulle ta över båda flockarna. Vi började med att få det att se ut som att Adam hade dött. Samtidigt attackerade vi Blue Wood och Adam var i attackerna, så att de skulle tro att det var din fina flok som attackerade dem. När Blue Wood anklagade er visste vi att ni redan var svaga, eftersom ni förlorade er fantastiska Beta. Ni skulle inte orka mycket så det vart...

- Vad har du gjort med Love?!

- Love? Ja, du menar Lucas nu.

- Lucas? Lucas som i Erics pappa?

- Ja, när vi tog Love, som nu heter Lucas, förtrollade jag honom så att han blev samma ålder som sin syster Esmeralda. Sen tog jag med honom till er och han växte upp med att tro att han förlorade sina minnen. Han har dock aldrig haft några.

- Så du menar att Lucas är Melodis mammas bror? Är inte Melodi och Eric kusiner då? frågade jag helt chockat.

- Du förstår snabbt.

Det var tyst i säkert 5 minuter innan Salja helt plötsligt ramlade ihop på marken och jag hoppade till. Jag tittade upp och såg Mel stå där med ett rör. Hon hade slagit Salja med ett rör och gjort henne medvetslös. Det är min Melodi det. Jag log upp mot henne och hon satte armarna i kors.

- Vad var det vi sa om att vara försiktig? frågade hon och vi började skratta.

----------

Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva

----------

This can't be trueWhere stories live. Discover now