Kapitel 21 - Epilog

485 30 7
                                    

| Kapitel 21 - Epilog |

| Melodi's perspektiv |

-Tre år senare-

Idag tar vi studenten. Någonstans i folkmassan på skolgården står Alisha, Oscar och alla. Våra liv har varit helt fantastisk. Allt har gått bra, inga fler onda häxor eller idiotiska pojkar.

Den enda pojken för mig är Aaron.

Han står och pratar med några från klassen. Han har en fin vit skjorta och en kavaj på sig. Själv har jag en vit klänning. Igår hade vi en avslutningsbal och den var helt fantastisk. Det var som att vara med i en film.

- Hey Blake, ropade jag när jag gick mot honom.

- Läger Scott?

Jag svarade inte på hans fråga, utan satte mina armar runt hans hals och gav honom en lätt kyss på munnen.

- Vi ses där ute om en stund. Har lite smått och göra först, sa jag och började gå.

- Heey, sa han och tog dag i min arm och snurrade in mig i sina armar.

- Ja?, frågade jag med ett leende på läpparna.

- Kallar du det där en kyss?, frågade han och höjde på ögonbrynen.

Jag himlade med ögonen och satte återigen mina armar runt hans nacke. Jag kysste honom länge och när vi drog oss ifrån varandra log han.

- Det var bättre, sa han.

Jag skrattade åt honom när jag gick där ifrån.

-Under avslutningsceremonin-

- Jag vill tacka er alla för dessa fantastiska år här, sa rektorn och alla började applådera.

- Som alltid har ni fått rösta på vilka som blir skolans avslutningspar. Årets vinnare är.... Aaron Blake och Melodi Scott! Välkomna upp på scenen, avslutade han.

Jag och Aaron gick upp på scenen hand i hand med alla applåder bakom oss. Vi kom upp och pratade lite med rektorn. Sen vände dig Aaron mot mig.

- Jag älskar dig Melodi.

Jag hann inte säga något fören jag kände hans varma läppar mot mina. Det är en fantastisk känsla som jag önskar att ni alla kunde få känna.

Men det kan ni inte, för han är min.

Bara min

----------
Där var även denna historia slut. Jag hoppas att ni gillade den. Ni får gärna lämna en kommentar på vad ni vill att jag ska skriva härnäst. Det kommer inte bli något mer om dessa familjer. Men lämna gärna förslag.

Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva

----------

This can't be trueWhere stories live. Discover now