Hst. 35. Knuffelaap.
"Wakker worden." Moeizaam opent Nora haar ogen. "Ze komen je zo halen." Zegt Kris. Nora staat op en rekt zich uit. Door het slapen op een harde betonnen vloer zijn haar spieren stijf en doet alles pijn. De deur wordt geopend en Xander stapt naar binnen. Hij glimlacht naar haar en ze geeft hem een kille blik terug. "Ga je vandaag verstandig zijn?" Ze geeft hem geen antwoord. "Als je nog niet weet waar de ring is dan zal ik die vriend van je moeten gebruiken. Schrik is in Nora's ogen te lezen. "Je zou ze niks doen." Sist ze tegen hem. Hij lacht. "Ja, wat jij wil. Dat ligt in jou handen." Hij vouwt zijn handen en kijkt haar aan. "Ik weet waar de ring is." Zegt Nora zacht. Xander grijnst. "Dat werd tijd. Sla haar in de boeien en dan gaan we die ring halen." Gebied hij Kris. Hij slaat haar in de boeien. "Waar moeten we heen?" Vraagt Xander haar. "School." Is het antwoord.
Even later staan ze buiten en word ze in een auto geduwd. De rit duurt niet lang en na een tijdje staan ze stil voor het schoolgebouw. Nora schrikt als ze de auto uitstapt, rond het hele schoolgebouw staan mannen in zwarte pakken. Xander heeft zijn woord dus niet gehouden. Een duw in haar rug laat haar lopen. Langzaam begint ze op het gebouw af te lopen. Xander komt naast haar lopen en fluistert dan in haar oor. "Als de ring er niet is zorg ik ervoor dat de hele school ontploft. Met iedereen erin." Een huivering gaat door Nora heen. Wat is deze man toch een griezel. Langzaam komt ze dichterbij de ingang. De grote deuren worden geopend en ze loopt naar binnen toe, om naar de kamers te komen moet ze langs de kantine. Hoe dichter ze bij de kantine komt hoe harder het gepraat word. "Alle lessen zijn gewoon doorgegaan, wel onder toezicht natuurlijk." Zegt Xander. "Ik vraag me af of ze blij zijn je te zien." Spot hij. "Met jou in ieder geval niet." Kaatst ze terug. Achter haar hoort ze Kris grinniken maar hij houdt al gauw zijn mond als Xander hem een woedende blik geeft. Ze staan nu voor de ingang van de kantine en de deuren worden van het slot gehaald. De leerlingen worden dus opgesloten op school. De deuren worden met een kabaal geopend. De hele kantine valt stil en iedereen kijkt naar de plotselinge binnenkomers. Ze schrikken bij het zien van Xander maar meer als hij een stap opzij doet en Nora in beeld komt. Tientallen ogen kijken haar aan en medeleven is er in te zien. Snel slaat Nora haar ogen neer en kijkt ze naar de grond. "Nora!" Klinkt een schreeuw uit de menigte. Meteen herkent ze de stem van Jason. Ze kijkt op en bijna had ze hem niet herkent. Zijn haar zit door de war en moet nodig geknipt worden, blauwe plekken op zijn gezicht en armen, hij heeft zich niet geschoren en waarschijnlijk ook niet geslapen want er staan wallen onder zijn ogen. Hij dringt zich door de leerlingen naar voren maar nog voor hij bij haar is word hij door een aantal bewakers vastgegrepen. Hij probeert zich los te worstelen maar het is tevergeefs. Hij krijgt een aantal klappen en Nora slaat haar ogen neer. Met een grijns kijkt Xander naar het tafereel. "de ring?" Vraagt hij haar. Ze knikt en loopt door.
Boven aangekomen loopt ze door naar haar kamer. Voor kamer 184 blijft ze staan. De deur is gesloten. "Ga je nog naar binnen?" Vraagt Xander haar. "geen sleutel." Is haar antwoord. "Dat regel ik wel." Kris voegt woord bij daad en met een trap is de deur open. Meteen ziet ze de vertrouwde ruimte maar er is iets veranderd. Het bed is beslapen en er liggen kleren die niet van haar zijn. Dan herkent ze zijn trui. Jason heeft in haar kamer geslapen. Een duw brengt haar de kamer binnen. "Pak die ring." Zegt Xander ongeduldig. Ze kijkt de kamer rond. Op het bed na is er niks veranderd, dan ziet ze wat ze zoekt. Haar knuffelaap die ze normaal op haar nachtkastje heeft staan ligt tussen de verfrommelde dekens. "Kan je me losmaken?" Vraagt ze aan Kris. Hij kijkt naar Xander en als deze knikt pakt hij de sleutel uit zijn zak en maakt haar handboeien los. Even wrijft ze over haar polsen, dan stapt ze langzaam op het bed af en pakt de knuffel. Ze ruikt eraan. Naast haar eigen geur ruikt hij naar Jason. Dan wordt ze ruw bij de arm gepakt en krijgt ze een klap op haar slaap. Ze knalt neer op de grond en even wordt alles zwart, dan staat ze op en kijkt ze in het rood aangelopen gezicht van Xander. "Godverdomme klein kut kind, je ging de ring halen. We hebben je niet teruggebracht voor die stomme knuffel." Hij schopt de knuffel en deze beland aan de andere kant van de kamer. Voor iemand het merkt heeft de woede macht gekregen over Nora. Met een harde klap belandt haar vuist op zijn kaak. Dit is haar kans ze grijpt de knuffel van de grond en stormt de kamer uit. Verbaast over de klap staat Kris doodstil in de kamer. "Ga erachter aan! Jij eikel!" Roept Xander. Dan pas begint Kris achter haar aan te rennen.
Op de trap probeert Nora de draad waarmee de knuffel jaren geleden is dichtgenaaid los te trekken, pas na een aantal pogingen geeft de draad mee. Met haar vingers begint ze de vulling af te zoeken naar een voorwerp. Achter zich hoort ze snelle voetstappen, als ze achterom kijkt ziet ze dat het Kris is. haar hele hand zit nu in de knuffel maar nog steeds voelt ze niks. Dan maar zo. Al rennend begint ze de vulling eruit te trekken. Een steek in haar hart als de aap steeds slapper wordt. Dan stuit haar hand op een klein voorwerp. Ze trekt het eruit en gooit dan op goed geluk de knuffel naar achteren, hopend dat het tegen Kris aankomt. Ze kijkt in haar hand een zilver ringetje met vier stenen. De ring van de legende! Ze schuift de ring om haar vinger en wordt dan plots bij haar keel gegrepen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JE LEEST
de vier elementen voltooid
FantasyNora is 16 jaar als ze een brief krijgt van het Power college. Dit is geen normale school. Het is een school voor mensen met speciale krachten. Ze leert hier alles over magie en toverkunsten, als ze tijdens geschiedenis een les krijgt over een eeuwe...