Kelvin
Het is inmiddels twee weken geleden dat ik Noor gezien heb. We appen wel elke dag. Ik weet nu heel zeker dat ik haar leuk vindt en dat ik bij haar wil zijn.
Net als ik aan haar denk krijg ik een appje van haar. Ga je mee naar de stad vanmiddag? Ik twijfel geen seconden. Ja hoor! Twaalf uur hier? Stuur ik.
Is goed!Als Peter en ik aan het ontbijt zitten is de spanning om te snijden. "Ik ga vandaag niet naar de studio" zeg ik. "En waarom niet" vraag Peter geïrriteerd.
"Ik ga met Noor de stad in" zegt ik zacht.
"Dat kan dus niet he, zijn bezig met de bioscoopfilm." zegt hij terwijl hij de borden naar de keuken brengt.Ik loop achter hem aan de keuken in. "Kom op peet, ik ben er altijd. Noor is het eerste meisje wat is leuk vind na Nina" zeg ik met een pruilip. Ik zie dat hij moeite heeft om me te laten gaan, maar dan knikt hij. "Thanx peet" zeg ik.
Noor
Ik heb Kelvin al twee weken niet gezien. Ik was vooral bezig met mijn huis inrichten en de oriëntatie dagen op mijn opleiding. Nu heb ik een lampenhouder nodig en heb ik kelvin mee gevraagt.
Ik kijk in mijn kleding kast. Het moet leuk zijn, maar niet wanhopig. Ik eindig uiteindelijk met mijn gele jurkje van de Zara en mijn allstars. Ik stap op de fiets richting het huis van Kelvin en Peter. Ik klop aan en wacht tot de deur open gaat. Peter doet open.
"Hi" zeg ik. Hij zegt niks terug. Hij staart me alleen maar aan. "Is Kelvin er?" vraag ik. Hij knikt. "Je....uuh...ziet er mooi uit" stottert hij. "Dankje Peter" zeg ik. Hij gebaard dat ik naar binnen mag lopen.
Peter
Kelvin was me voor. Ze gaan nu samen naar de stad en als ze terug komen dan hebben ze iets. Toen ik net de deur open deed kwamen er niet eens woorden uit mijn mond. Ze zag er zo mooi uit.
Noor loopt door naar de woonkamer waar Kelvin aan tafel zit. "Hoi" zegt Noor. Kelvin kijkt op. "Hey" zegt hij. "Je ziet er mooi uit" voegt hij nog toe. Ze lacht even verlegen. "Dat zei Peter net ook al. Ik heb echt niks bijzonders gedaan. Toch bedankt" zegt ze. Ik ontvang een boze blik van Kelvin en dan kijkt hij daarna weer naar Noor. "Zullen we gaan?" vraagt Noor. Hij knikt en ze lopen de deur uit.
Kelvin
We zetten onze fietsen in de bewaakte fietsenstalling en lopen de stad in. Ze moet iets kopen voor haar apartement. Als we dat gedaan hebben gaan we een ijsje halen. "Mag ik een bolletje mango en een bolletje chocola" zegt Noor tegen het meisje wat achter de kassa staat.
Als we weer buiten staan lopen we richting het Vondelpark. "Waarom wil je eigenlijk naar de kunstacademie" vraag ik haar. Ze likt even langs haar ijsje. "Ik hou van kunst maken en ik hou ervan om er naar te kijken. Dus waarom niet" zegt ze. Ik knik. "hou je ook van foto's maken?" vraag ik. "Voor de fun. Niet als opdracht" zegt ze.
We staan inmiddels midden in het park. Noor leunt tegen een groote wilg aan. Haar haar wiegt een beetje mee met de wind. Mijn ogen gaan van haar haren, naar haar ogen naar haar mond. Ik staar even en dan vanuit een een opwelling druk ik mijn lippen op die van haar.
Ik voel dat ze schrikt, maar dan legt ze haar handen in mijn nek. Ze trekt zich terug. "Uuh.." zegt ze. "Noor, luister. Ik vind je echt heel erg leuk. En ik weet dat we elkaar nog niet zo lang kennen, maar ik ben graag bij je" zeg ik. Ze kijkt even naar de grond en zucht. "Ik vind jou ook leuk" zegt ze. "Dus...." begin ik. "Ja" zegt Noor tegen me. Ik kijk haar verward aan. "Ik wil je vriendin zijn" zegt ze dan. Ik lach naar haar.
JE LEEST
Love Triangle (Herschrijven)
General FictionNoor is nieuw in Amsterdam. Ze heeft net haar plekje gevonden op haar studie en in haar apartementje als Kelvin tegen haar aanbotst op het terras. Ze vinden elkaar gelijk erg interrestant, maar als Kelvin haar mee neemt naar de studio vindt Peter No...