POV Noor
Ik sta voor de bioscoop te wachten op Peter. Het is kwart voor acht dus ik vraag me af waar hij blijft. Ik kijk rond en ik zie allemaal verschillende mensen. Ik zie kinderen van 12 die samen komen. Ik zie een stel van 30 denk ik. Ze hebben vast 3 kinderen en hebben een meisje van 13 gevraagt om op te passen zodat ze niet veel hoeven te betalen. Ik lach om mezelf. Dit doe ik altijd. Verhaaltjes verzinnen over mensen die ik zie op straat.Er staat een blonde jongen voor de kassa. Hij is heel lang. Als hij zich omdraait zie ik dan het Kelvin is. Ik kijk hem recht in zijn ogen aan,maar draai me snel om in de hoop dat hij me niet zag. Ik moet peter waarschuwen.Te laat.
"Hey" zegt Kelvin awkward met zijn handen in zijn zakken.
"Uuh hoi, Kelvin" zeg ik terug.
"Wat doe je hier?" vraagt hij me.
Wat ik hier doe? Naar de film gaan. Waarom is hij hier ook. Ik moet peter waarschuwen anders word dit een hele lange, vervelende avond."Naar de film, dat doe je in de bios toch?" zeg ik zo plagerig mogelijk.
"Haha, klopt" zegt hij dan. Dan valt het stil. Dit is zo awkward. Kan hij niet gewoon weg gaan?Kelvin
Waarom ben ik naar haar toe gelopen? Ik weet het wel ik hoopte dat ze weer in mijn armen zou springen en zeggen dat ze weer mijn vriendin wil zijn. Maar zo'n mooi meisje is hier vast niet alleen."Waarom heb je het uitgemaakt, Noor?" vraag ik dan ineens.
"Wow, uuh...." zegt ze verbaast. Als ik even langs Noor's hoofd kijk zie ik Peter. Wat doet hij hier? Hij schrikt als hij mij ziet. Ik kijk naar Noor. Zij schrikt ook. Fuck. Ze gingen samen naar de bios.Hij probeert nog weg te lopen,maar geeft het op en komt onze kant op. "Hi" zegt Noor. Hij geeft haar een kus en kijkt dan awkward mijn kant op. "Wat is dit?" vraag ik.
POV Peter
"So, now you know" begin ik maar.
"Wat? Jullie? Heb je het hierom uitgemaakt, Noor? Vond je hem toch leuk" ratelt Kelvin.
Kelvin heeft dezelfdeblik in zijn ogen als die dag van het ongeluk. Ik voel dat Noor iets achter me gaat staan. Ik kijk haar geruststellend aan."Kel,we vinden elkaar leuk. En we doen het niet om je pijn te doen. We voelen gewoon van alles voor elkaar" zeg ik rustig. "Maar wij waren eerst verliefd,Noor. Ben je dat vergeten?" zegt hij en hij stapt naar Noor toe. Noor deist snel verder achter me.
"Gast, wij willen gewoon naar de film. We hebben het er thuis wel verder over" zeg ik.
"Veel plezier samen. Fuck jullie" zegt Kelvin boos.Hij loopt weg. Ik sla een arm om Noor heen. Ze zucht, er valt een last van haar schouders. "En nu?" zegt ze zacht.
"Wij gaan naar de film. En daarna breng ik je naar huis, geef ik je een kus, ga je slapen en praat ik met Kelvin. Ik bescherm je,Noor. Hij kan je niks doen" zeg ik en ik druk haar tegen me aan.
"Dankjewel" zegt ze zacht.We lopen hand en hand naar binnen. Ik kan me niet concentreren op de film. Ik denk aan Kelvin. Hij is wel mijn beste vriend...
POV Noor
Ik kan me niet concentreren op de film. Ik was bang. Kelvin had weer dezelfde blik in zijn ogen. Ik was bang dat hij me zou slaan. Maar Peter beschermd me. Ik denk veel te veel na. Ik ga dichter tegen peter aan zitten. Ik geef hem een kus."Waarvoor was dat" fluisterd hij. Ik zeg niks en lach naar hem.Als de film af is loopt hij me mee naar huis.
Als we afscheid nemen zoent hij me. Als hij los laat kijk ik recht im zijn mooie ogen. Hij is heel knap. Ik wil niet dat hij weg gaat. Ik wil de hele avond met hem praten. Ik wil dat ik straks tegen hem aan kan kruipen in bed. "Ik wil niet dat je gaat" zeg ik zacht. "Dan blijf ik" zeg hij.
JE LEEST
Love Triangle (Herschrijven)
General FictionNoor is nieuw in Amsterdam. Ze heeft net haar plekje gevonden op haar studie en in haar apartementje als Kelvin tegen haar aanbotst op het terras. Ze vinden elkaar gelijk erg interrestant, maar als Kelvin haar mee neemt naar de studio vindt Peter No...