hoofdstuk 21

83 6 4
                                    

Noor

Wat een lul!
Ik hoef hem echt nooit meer te zien. Ik heb zijn nummer verwijderd en al zijn spullen weg gegooit. Nu zit ik op de bank back to the future te kijken met een bak pistache-ijs. Urgg. Het liefst zou ik naar hem toe gaan en hem helemaal verrot schelden. Hem vol in zijn gezicht slaan.

Kelvin belt.
K:hey kan je afspreken.
N:uuh kan jij dan hier heen komen?
K:uuh ja shure. Er is iets gebeurd met niels.
N: er is iets gebeurd met Peter.
K: ik kom er nu aan. Ben er bijna
N: oke tot zo!

Fijn! Een beetje afleiding.
Binnen 15 minuten staat Kel op de stoep. Ik geef hem een knuffel en we gaan naar binnen. "Ijs?" Vraag ik. "Graag" zegt hij. Ik zet de film uit en sla een deken om. "Nou, waddup" vraag ik.
"Nou, het ging super goed enzo. We hebben gezoend en..." ik onderbreek hem. "Echt waar?!" Schreeuw ik bijna. "Haha ja, maar toen liepen we de stad in en pakte hij mijn hand en...nou ja...ik trok hem weg" ik zie dat hij het naar vindt om over de praten.

"Maar waarom? Je vind hem toch leuk" zeg ik. "Ja maar ik ben er pas net achter. En niet de hele wereld hoeft het gelijk te weten toch?". Hij probeert zichzelf te overtuigen, maar hij weet dat het stom is wat hij zegt. "En toen" vraag ik. "Nu is hij boos". Hij propt een lepel ijs in zijn mond.

Kelvin
Ik zit bij Noor thuis op de bank. Ik zie in haar ogen dat ze het dom vindt wat ik heb gedaan. Ik vind het ook dom want ik vind hem echt super leuk enzo. Dus waarom trok ik dan mijn hand weg? Omdat je bang was.

"En wat was er met jou en peet?". Haar hoofd went af naar de grond. Er rolt een traan over haar wang. Wow, dit is wel heel serieus. "Hij is vreemd gegaan" komt er met moeite uit haar mond. Wat?! Hoe kan hij Noor dit aan doen? Ik wist het.

Carré is altijd een zwakke plek geweest. Toen ze laatst op de stoep stond wist ik dat het mis zou gaan. Ik troost Noor. En zo vallen we in slaap.
De volgende dag ontbijten we bij bagels en beans en dan nemen we afscheid. Ik heb een paar plannen vandaag. Eerst langs Niels en dan Peter in elkaar slaan,want wat een eikel is dat. Ik heb hem en Carré nog gewaarschuwd voor ik weg liep. Maar eerst naar niels. Noor heeft me zijn adres gegeven. Ik sta voor de deur en haal diep adem. Ik bel aan.

Ik hoor een sleutel in het sleutelgat en de deur gaat open. "Hey" zeg ik. Hij zegt niks terug, kijkt me alleen kwaad aan. "Mag ik binnenkomen" vraag ik maar als hij niks zegt. Hij loopt weer naar binnen. Ik neem aan dat dat betekent dat ik naar binnen mag.

"Luister niels, wat er gister in de stad gebeurde spijt me echt. Ik schrok er gewoon van. Maar ik vind jou echt leuk". Ik ga wat dichterbij hem zitten op de bank. "Ik wil met jou zijn en iedereen mag dat weten, oke?". Ik wil hem een kus geven, maar hij trekt zijn hoofd weg. "Weet je het nu wel zeker" zegt hij onzeker "want ik heb geen zin om nog eens gekwetst te worden". "Ik weet het zeker".

Nu zoent hij mij. Het tintelt op mijn lippen. Nu is het officieel. Nu peter nog. Ik neem afscheid en ga naar peter. Als ik thuis ben zit hij op de bank naar een film te kijken. "Wat ben jij een ontzettende lul zeg" is het eerste wat ik tegen hem zeg. Nou ja, schreeuw.

"Hoe bedoel je" zegt hij. "Doe niet zo hypocriet. Vreemdgegaan? MET CARRÉ?!
"Fijn, jij weet het ook al" zegt hij zuchtend. "Ja, ik weet het ook en je hebt een hele grote fout gemaakt. En dat is nog een understatement. Hoe kan je Noor dit aan doen" zeg ik.

Ik ben echt kwaad. Noor betekend nog steeds veel voor mij. Ze is een super goede vriendin. "Ik weet het niet man. We hadden ruzie gehad en ik belde Carré om iets te vragen en ze nodigde me uit en toen....ja" hij voelt zich er in ieder geval schuldig over. "Ze gaat je niet vergeven. You ruined it man" vertel ik de waarheid. Ik kan hem geen hoop in praten , want hij heeft het gewoon echt verpest.

Love Triangle (Herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu